اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

استاندار تهران مطرح کرد

لزوم اجرای طرح کاداستر با همکاری کلیه دستگا‌ه‌ها

استاندار تهران با بیان اینکه ما دو سال از اجرای قانون طرح کاداستر عقب هستیم، گفت: این مورد اشکال شرعی دارد و اگر حقی از مردم ضایع شود ما مسئول از بین رفتن حقوق مردم هستیم.

لزوم اجرای طرح کاداستر با همکاری کلیه دستگا‌ه‌ها

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در یازدهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با توجه به ضرورت اهمیت تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی، بیان کرد: اداره راه و شهرسازی اظهار می‌کند طرحی ارائه دهیم که زمین‌های کشاورزی و باغات تبدیل به ویلا نشوند بلکه زمین‌هایی به ویلا اختصاص یابند که امکان کشاورزی در آن وجود ندارد. به طور مثال از تهران که به سمت فیروزکوه می‌رویم به جای آنکه هر دو طرف جاده ویلاسازی شود برای ساخت و ساز از حاشیه جاده‌ها دور شویم.

وی ادامه داد: باید شهر ویلایی طراحی شود که هر کسی تمایل به ساخت ویلا دارد در آن مکان این عمل را انجام دهد و زمین مختص این امر مشخص باشد. هر چند برای انجام این کار خیلی دیر شده است ولی از همین حال اگر موارد رعایت شوند زمین‌های کشاورزی از بین نخواهند رفت.

استاندار تهران افزود: باید یک تا 4 منطقه ویلایی مشخص شود و در مکانی که حال به صنعت و کشاورزی اختصاص ندارد مردم در آن مناطق اوقات فراغت خود را بگذرانند.

مقیمی در خصوص تغییر کاربری‌های غیرقانونی زمین‌ها گفت: نیاز است رسیدگی به این امورات به درستی انجام شود تا اگر 20 سال آینده به سوابق مدیران سابق اشاره شد مردم بدانند افرادی وجود داشتند که به فکر آینده بوده‌اند.

وی بیان کرد:‌ در گذشته زمین‌های بلا استفاده وجود داشت که برخی استانداران اولویت ساخت ویلا را به آن مکان‌ها اختصاص دادند. به طور مثال در مناطقی که توسعه‌ای وجود ندارد باید انتخاب‌ها در آن مکان انجام شود.

استاندار تهران با بیان اینکه «طرح کاداستر» مناسبات خوبی دارد، گفت: با اجرای این طرح ما بر اساس زمان دو سال عقب هستیم و مهمترین اشکال در استان تهران این است که به زمان بی‌توجهی می‌شود. به عبارتی مسئولان به دلیل بزرگی تهران مسائل قابل پیگیری خود را گم می‌کنند.

مقیمی افزود: با توجه به عقب ماندن دوساله از قانون این مورد اشکال شرعی دارد و اگر از مردم حقی ضایع شود بر عهده ما مسئولان است که حتما نیز حقوقی در این میان از بین رفته است.

وی بیان کرد: وقتی اسناد املاک دیرتر ارائه شوند مالکان نمی‌توانند از تسهیلات و سند خود استفاده کنند. لذا حقوق بسیاری از بین خواهد رفت. بهتر است امور اراضی اسناد هر آنچه مربوط به استان تهران است را توسط رابطی در اختیار قرار دهد. همه دستگاه‌های اجرایی دارای زمین هستند لذا باید کمک کنند تا طرح به درستی اجرا شود.

استاندار تهران در پایان گفت: نامه‌ای به شهرداری تهران وشهرداری‌های استان باید ارسال و اعلام شود تا سند کاداستر دریافت کنند. همچنین در مورد طرح بازنگری قرار شد هیأتی برای زمین‌ها تعیین شود و یک نفر قاضی مشکلات حقوقی طرح بازآفرینی شهری را سر وسامان دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول