اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

معاون وزیر صنعت و معدن:

رونق تولید اصلی‌ترین سیاست دولت در حوزه اقتصادی است/ خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی در اولویت ارزی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان این‌که رونق تولید اصلی‌ترین سیاست دولت در حوزه اقتصادی است، گفت: برای پرداخت ارز حمایت از تولید داخلی ملی مورد تأکید قرارگرفته به‌گونه‌ای که خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی در اولویت هستند.

رونق تولید اصلی‌ترین سیاست دولت در حوزه اقتصادی است/ خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی در اولویت ارزی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن صالحی نیا امروز در جمع فعالین اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان سپیدان اظهار داشت: رونق تولید اصلی‌ترین سیاست دولت در حوزه اقتصادی است که اقدامات مهمی در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از واحدهای تولیدی، افزود: تأمین و تخصیص ارز لازم، تأمین مواد اولیه، مشخص کردن بستر واردات در قبال صادرات با حمایت سازمان توسعه تجارت، پشتوانه سازی سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی و اصلاح ظرفیت در واحدهای تولیدی جهت رونق و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در سطح کلان در دستور کار است.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در صورت حل نشدن برخی مشکلات واحدهای تولیدی می‌تواند مشکلات واحدهای بسیار حاد بحرانی را به کارگروه کشوری ارسال کند تا با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه‌وبودجه طرح‌های ضربتی برای حل مشکل آن‌ها در نظر گرفته شود.

صالحی نیا تصریح کرد: با توجه به تحولاتی که در سطح بین‌المللی رخ‌داده دولت در تأمین ارز حوزه صنعت با برخی محدودیت‌ها روبه‌رو شده که طبق اولویت‌های تعریف‌شده بخش صنعت برای پرداخت ارز، موردتوجه قرارگرفته که قطعاً حمایت از تولید داخلی و توجه به تولید ملی مورد تأکید قرارگرفته است به‌گونه‌ای که خرید ماشین‌آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و کارخانه‌ها در اولویت هستند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط نقش مهمی در ایجاد ارزش‌افزوده، اشتغال و تکمیل زنجیره‌های مختلف صنعتی برای رسیدن به کالاهای مختلف در جهت تأمین نیازهای کشور و شکوفایی صادرات دارند که موردحمایت سیاست‌های کلان کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: سامانه‌ی نیما «نظام یکپارچه‌ی معاملات ارزی» محسوب می‌شود و باهدف تسهیل تأمین ارز و ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان ارز راه‌اندازی شده که به دو صورت ثبت سفارش توسط واردکننده و روش دیگر استفاده از سامانه نیما و ثبت درخواست است تا متقاضیان خرید ارز بتوانند درخواست خود را در یک بستر یکپارچه در اختیار فروشندگان ارز قرار دهند و فروشنده‌ای که تمایل به ارائه‌ی خدمات دارد، بتواند در بستری سالم و رقابتی، پیشنهاد خریدار ارز را پاسخ دهد.

صالحی نیا با تأکید بر این‌که در سال‌های اخیر تمام تلاش دولت این بوده که تصمیمات و برنامه‌های خود را با مشورت بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی عملیاتی کند تا این تصمیمات از یک منطق درست عمومی برخوردار باشد، گفت: هیچ واحد تولیدی منبعث از سیاست‌گذاری‌های گروه کالایی و تأمین مواد اولیه نباید با محدودیت مواجه شود لذا در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت به همه استان‌ها در این زمینه اختیاراتی داده است.

به گزارش فارس، صالحی نیا در سفر یک‌روزه خود در استان فارس ضمن بازدید تعدادی واحدهای تولیدی، صنعتی سپیدان مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان را در 229 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان موردبحث و بررسی قرارداد و راهکارهای عملیاتی را ارائه کرد.

مسائل و مشکلات مطرح‌شده توسط تولیدکنندگان که شامل موارد زیر است: افزایش نرخ ارز، مشکلات صادرات کالاها، محدودیت‌های واردات مواد اولیه و تأمین ماشین‌آلات به‌روز دنیا، مسائل بدهی و معوقت بانکی، سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای، مسائل زیرساختی برق، آب و گاز، شهرک‌های صنعتی افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های جانبی، بررسی شد.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول