اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌ونقل سمنان خبر داد

صدور بیش از 5900 بارنامه در سمنان/ مجوز ترخیص 100 هزار حلقه لاستیک صادر شد

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان از صدور بیش از پنج هزار و 900 بارنامه از ابتدای مهرماه در سمنان خبر داد و گفت: مجوز ترخیص 100 هزار حلقه لاستیک در کشور صادر شده است.

صدور بیش از 5900 بارنامه در سمنان/ مجوز ترخیص 100 هزار حلقه لاستیک صادر شد

احسان منصورکیایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان درباره خدمات‌رسانی به کامیون‌داران اظهار کرد: از هفته گذشته مجوز ترخیص 100 هزار حلقه لاستیک در کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه‌ای که به استان سمنان تخصیص داده می‌شود، می‌توانیم در خدمت رانندگان باشیم و توزیع لاستیک را با نرخ مصوب به رانندگان خواهیم داشت.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای خرداد 97 تا الآن، 974 حلقه لاستیک خودروهای سنگین در سایزهای مختلف بین رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای در استان سمنان توزیع شده است، تصریح کرد: در استان، سه هزار و 500 دستگاه ناوگان باری و مسافری در حال فعالیت هستند.

منصورکیایی اضافه کرد: اقداماتی به‌منظور تأمین بخشی از قطعات و لوازم یدکی ناوگان باری و هماهنگی با شرکت‌های تولیدی استان سمنان برای تأمین محصولات و قطعات لوازم یدکی با قیمت کارخانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم این امر بتواند بخشی از مشکلات رانندگان را رفع کند، تصریح کرد: مشکلاتی که از ابتدای مهرماه در کشور به وجود آمده، باید رفع شود و تمایل کامیون‌داران به خدمت مطلوب به مردم است.

امنیت در جاده‌های استان سمنان برقرار است

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت موجود در استان سمنان، بیش از پنج هزار و 900 بارنامه از ابتدای مهرماه تا الآن صادر شده است و پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده این رقم افزایش پیدا کند.

منصورکیایی با تأکید بر اینکه امنیت در جاده‌های استان سمنان برقرار است، تصریح کرد: مشکل خاصی برای تردد کامیون‌ها وجود ندارد و تمام دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی همکاری و تعامل خوبی با این اداره کل در خصوص پیگیری مشکلات و مطالبات رانندگان دارند.

وی بیان کرد: از ابتدای خردادماه که بحث اعتراض رانندگان آغاز شد، نرخ حمل محموله‌ها در کل کشور 20 درصد افزایش پیدا کرد و سمنان هم از این قاعده مستثنی نبود و امیدواریم این امر بتواند بخشی از نیاز رانندگان را تأمین کند.

ثبت‌نام 80 درصد رانندگان سمنانی در طرح بیمه تکمیلی

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان سمنان همچنین از ثبت‌نام 80 درصد از رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای استان در طرح بیمه تکمیلی رایگان خبر داد.

منصورکیایی با اشاره به اقدامات اداره کل در راستای رسیدگی به مطالبات و درخواست‌های رانندگان افزود: بر اساس ابلاغ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر اجرای طرح بیمه تکمیلی درمان، عمر و حوادث رانندگان بخش حمل‌ونقل کالا، ثبت‌نام از رانندگان از ابتدای مردادماه در استان آغاز شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از مجموع چهار هزار و 707 نفر راننده ناوگان جاده‌ای حمل‌ونقل کالای استان سمنان که در بخش حمل کالا فعالیت می‌کنند، تاکنون سه هزار و 650 نفر جهت دریافت خدمات بیمه تکمیلی رایگان ثبت‌نام کرده‌اند.

منصورکیایی خاطرنشان کرد: با احتساب تعداد رانندگان بخش کالا و همسرانشان، پیش‌بینی می‌شود مجموع دریافت‌کنندگان بیمه تکمیلی رایگان در استان به 9 هزار و 414 نفر بالغ شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان مدارک موردنیاز برای ثبت‌نام در این طرح را ارائه شماره شبای حساب بانکی راننده و مشخصات همسر دانست و افزود: رانندگانی که تاکنون نسبت به ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام نکرده‌اند، می‌توانند با در دست داشتن مدارک به انجمن‌های صنفی رانندگان شهرستان محل سکونت و یا دفاتر منتخب پیشخوان دولت مراجعه کنند.

منصورکیایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه دریافت شکایات رانندگان افزود: رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانند هرگونه انتقاد، نظر و شکایت خود را از طریق سامانه پیامکی 3000141، سامانه تلفن گویا و بخش پاسخگویی 141، وب‌سایت www.141.ir و صندوق پستی ۳۷۷۳- ۱۴۱۵۵ به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انعکاس دهند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول