اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

فارس گزارش می‌دهد

قدیمی‌ترین بیمارستان گچساران با کمبود آمبولانس دست و پنجه نرم می‌کند/ تعطیلی ام.آر.آی مردم گچساران را روانه دیگر شهرها کرده است

کمبود آمبولانس در بیمارستان شهید رجایی مشکلاتی را برای این بیمارستان به وجود آورده است.

قدیمی‌ترین بیمارستان گچساران  با کمبود  آمبولانس  دست و پنجه نرم می‌کند/  تعطیلی ام.آر.آی مردم گچساران  را روانه دیگر شهرها کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مراکز بهداشتی و درمانی  و تجهیزات مورد نیاز این مراکز از اولویت مهم  هر منطقه و شهرستان است.

 براساس این گزارش، با توجه به طرح ارتقای سلامت در جامعه گسترش مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات مورد نیاز  در برنامه‌های توسعه ششم دولت قرار دارد.

گفتنی است، شهرستان گچساران یکی از شهر‌های نفت‌خیز جنوب کشور است که 25 درصد نفت تولیدی کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

وجود شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران و  تولید روزانه 630 هزار بشکه نفت در روز  گچساران این شهرستان را نسبت به دیگر مناطق در جنوب کشور مستثنی ساخته است .

 اما با تمام این تفاسیر وجود نفت در منطقه، داشتن آب و خاک مناسب برای ایجاد مناطق کشاورزی و تولید محصول و  وجود مناطق گردشگری در این شهرستان  اما هنوز  نتوانسته است آن جایگاهی را که یک شهرستان داشته باشد را پیدا کند.

 بیمارستان شهید رجایی گچساران یکی از بیمارستان‌های قدیمی این شهرستان است که  در این مدت توانسته است بسیاری از خدمات درمانی را به مراجعه‌کنندگان و بیماران بستری شده در بخش‌های مختلف ارائه دهد.

بیمارستان شهید رجایی گچساران با داشتن  123 تخت ماهانه به صورت تقریبی  10 هزار بیمار در بیمارستان و اورژانس این مرکز درمانی مراجعه و  معاینه می‌شوند.

 در حال حاضرتعداد  30 پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم هستند که این تعداد پزشکان متخصص در بخش‌هایی از جمله ارتوپد، حراج عمومی، رادیولوژی، آزمایشگاه، جراح مغز و اعصاب، جراح گوش حلق و بینی، جراح کلیه و مجاری ادرار، متخصص داخلی، قلب، عفونی، مغز و اعصاب، اعصاب روانی و بخش اورژانس  فعالیت دارند.

 به گزارش فارس، با این همه تفاسیر این بیمارستان که قدیمی‌ترین بیمارستان شهر گچساران است و اقشار مردم برای درمان و معاینه به این مرکز مراجعه می‌کنند اما دارای کمبودهایی نیز است.  

  هم اکنون بیمارستان شهید رجایی گچساران با کمبود آمبولانس روبرو  است کمبودی که نیاز بسیار حیاتی است.

 سید طاهر حسینی در این باره به خبرنگار فارس در گچساران می‌گوید:  هم اکنون بیمارستان شهید رجایی گچساران دارای دو دستگاه آمبولانس است که متاسفانه یک دستگاه خراب و فرسوده است.

 رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران  ابراز کرد: در مواقعی که حوادثی رخ می‌دهد برای انتقال بیمار به بیمارستان با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

 وی با اشاره به بیمارستان تازه تاسیس بی‌بی حکیمه در گچساران گفت: بیمارستان 96 تختخوابی بی‌بی حکیمه گچساران با اعتباری به مبلغ بیش از 43 میلیارد تومان در این شهرستان احداث و توسط وزیر بهداشت افتتاح شد  که متاسفانه دارای کمبودهایی است که تا کنون  این موارد برطرف نشده است.

 حسینی عنوان کرد: بیمارستان بی‌بی حکیمه گچساران  با مشکل نبود آمبولانس مواجه است و بیماران این بیمارستان برای انتقال به بیمارستان دیگری و یا انجام یک سری آزمایشات از آمبولانس بیمارستان شهید رجایی استفاده می‌کند.

 در ادامه این گزارش، رئیس بیمارستان شهید رجایی به خرابی دستگاه ام. آری. آی گچساران اشاره و بیان کرد: مرکز M.R.I پیشرفته گچساران در اردیبهشت سال 1395 با حضور مسوولان استانی و شهرستانی  آن وقت و با اعتباری افزون بر 60 میلیارد ریال  در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد:  افتتاح مرکز ام.آر.آی گچساران یکی از بزرگترین پروژه‌های مهم این شهرستان در آن سالها بود که با پیگیری و تلاش‌های نماینده مردم گچساران و باشت  در این شهرستان راه‌اندازی شد.

حسینی با بیان اینکه با راه‌اندازی این مرکز دیگر نیازی به مراجعه شهروندان گچسارانی به شهرهای مجاور  برای انجام آزمایشات نبود، اذعان کرد: متاسفانه بعد از گذشت چند ماه دستگاه ام آری آی گچساران به دلیل نبود زیر ساخت مناسب خراب و  این مرکز تعطیل شد.

 این مسوول عنوان کرد: ساختمان ام. آر.آی در زمان افتتاحیه کارشناسی نشده بود و برای (سیستم برق) چاه های ارت استاندارد حفر نشده بود و همچنین برق ساختمان غیرکارشناسی وصل شده بود که متاسفانه بعد از گذشت چندماه بر اثر صاعقه و عدم کارکرد چاه ارت و عدم استاندارد بودن برق کشی بیشتر قطعات سوخت و گاز دستگاه هم مشکل پیدا کرد.

 رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران عنوان کرد: برای راه‌اندازی این مرکز کل برق ساختمان و چند حلقه چاه ارت حفر شد و قطعات تعمیر شد و این موارد توسط شرکت بررسی و مجددا راه اندازی شد که متاسفانه مجددا بعد از مدتی بر اثر اتصال برق فشار قوی خیابان و ورود آن به ساختمان و عبور از دستگاه محافظ یو.اس.بی و چاه ارت خسارت سنگینی به دستگاه ام.آر.آی گچساران  وارد شد.

 حسینی تصریح کرد: در حال حاضر گاز هلیوم دستگاه آم.آر.آی با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون ریال خریداری شده که تا کنون از گمرک  ترخیص نشده است.

 وی خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی مجدد مرکز آم.آر. آی در گچساران  نیاز به 8 میلیارد ریال اعتیار نیاز است.

گزارشمان را در حالی به پایان می‌رسانیم که انتظار می‌رود مسوولان شهرستان نگاه ویژه‌ای به کمبودهای بیمارستانی‌داشته باشند که این روزها در حالی خدمات خود را ارائه می‌دهد که با نبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کنند.

گزارش از سمیرا نصاری

انتهای پیام/82031

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول