اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

واگذاری 200 میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی/ اشتغال 400 نفر در کارخانه نساجی قرچک

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۰ تا ۱۳ درصد در اختیار واحدهای تولیدی و صنایع قرار می‌گیرد.

واگذاری 200 میلیارد تسهیلات به واحدهای تولیدی/ اشتغال 400 نفر در کارخانه نساجی قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، صادق نجفی در حاشیه بازدید از بزرگ‌ترین واحد تولید و صادرات ریسندگی و تولید پارچه رومبلی در شهرک صنعتی قرچک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واحدهای تولیدی در شرایط سختی به لحاظ تأمین آب، ارز و تأمین نقدینگی با مشکل روبرو هستند.

وی افزود: در این شرایط در کشور باید خودمان چند کار انجام دهیم، اولین مورد این است که باید فضای کسب‌وکار را برای این‌ها مهیا کنیم تا با مشکل روبرو نشوند.

نجفی گفت: این قابل‌قبول نیست که بیش از چند ماه است که ماشین‌آلات در گمرک مانده است و بخشی از این واحدها در حوزه رنگرزی هنوز راه‌اندازی نشده است و ما از این واحدها که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند بسیار داریم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران بیان کرد: در حال حاضر در این واحد ریسندگی و تولید پارچه رومبلی ۱۸۰ نفر در حال کار هستند و بالای چند میلیون مترمربع تولید پارچه‌ی رومبلی دارند که قبلاً آن‌ها را وارد می‌کردیم که در حال حاضر واردات این پارچه‌ها را ممنوع شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: در حال پیگیری هستیم که مواد اولیه این کارخانه که بخشی از آن وارداتی است حل شود و به‌زودی با ارز دولتی مواد اولیه وارد می‌کنند.

نجفی تصریح کرد: اخیراً ۲۰۰ میلیارد تومان با بانک صنعت و معدن توافق کرده‌ایم که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی و صنایع قرار دهند و خوشبختانه آیین‌نامه تبصره ۱۸ هم تصویب و ابلاغ شد که از اینجا هم ۱۰ درصد تسهیلات داده می‌شود که جزء آن مواردی است که با همین تبصره‌ها در اختیار عزیزان قرار داده می‌شود.

وی تأکید کرد: علاوه بر آن‌یک بسته حمایتی هم وزارت صنعت و معدن داده است که در آن پیشنهادهای متعددی شده ازجمله اینکه خورده شهرک‌ها ۸۰ درصد جرائمی که کارآفرین‌ها داشتند و یا با رقم کمتری دریافت و یا با اقساط بلندمدت ۶۰ ماهه دریافت کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: خوشبختانه مقام مالی وزارت هم پیگیر این موضوع است تا بتوانیم تسهیلاتی که در این بسته‌ها وجود دارد به تصویب هیئت دولت برسانیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های ایران گفت: حدود ۲/۵ میلیون مترمربع از پارچه‌های رومبلی را وارد کشور می‌شد و در حال حاضر ظرفیت این واحد ۴/۵ میلیون مترمربع است، یعنی ۹۰ درصد بیش از آن چیزی که در کشور نیاز داریم تولید می‌شود.

نجفی بیان داشت: کارخانه پارچه رومبلی شهرک صنعتی قرچک سالانه 33 میلیون متر پارچه تولید می‌کند و در حال حاضر این شرکت با یک نوبت‌کاری فعالیت می‌کند و در صورت کمک‌های دولت و تأمین مواد به 2 نوبت‌کاری فعالیت خواهد کرد که در این‌ بین 400 نفر نیروی کار به خدمت خواهد گرفت.

در ادامه به بازدید از کارخانه پارچه رومبلی در شهرک صنعتی قرچک پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

گفتنی است با تولید پارچه رومبلی در این کارخانه سالانه 150میلیون یورو ارزی در کشور ذخیره می‌شود.

انتهای پیام/67037

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول