اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق فروش اجناس و کالا به‌صورت عمده را ندارند/ فروش شیر خشک به صورت عمده توسط برخی داروخانه‌ها

فرماندار بناب گفت: تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم جزو وظایف ذاتی دولت است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیز در این خصوص وجود ندارد.

 فروشگاه‌های زنجیره‌ای حق فروش اجناس و کالا به‌صورت عمده را ندارند/ فروش شیر خشک  به صورت عمده توسط برخی داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان با بیان اینکه کشور در شرایط اضطراری اقتصادی قرار دارد، اظهار داشت: عده‌ای با راه‌اندازی جنگ روانی درصدد سودجویی هستند که با این افراد برخورد خواهد شد.

فرماندار بناب با تأکید بر اینکه با افزایش قیمت نامتعارف به‌طور جد برخورد می‌شود؛ افزود: اجناسی که گران خریداری نشده، نباید گران در اختیار مردم و مصرف‌کننده قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: تفکر اینکه امکان دارد در آینده نوسانات ارزی به‌وجود آید و متناسب با آن قیمت اجناس مشخص شود، کار پسندیده‌ای نیست و گاهاً نیز این جنگ روانی از سوی فروشندگان صورت می‌گیرد و از مشتریان می‌خواهند تعداد بیشتری را از کالاهای مورد نیاز ببرند، چرا که قیمت‌ها در حال افزایش است.

این مقام مسوول اجرایی در بناب با بیان اینکه مردم نظارت را در بحث بازار ضعیف می‌دانند، از اداره صنعت، معدن و تجارت خواست ضمن ‌فعال کردن اکیپ‌های بازرسی و نظارت بر نحوه توزیع کالا و نرخ‌های آن روزانه عملکرد و نتایج بازرسی‌ها را به فرمانداری اعلام کنند.

رفیعی در خصوص وضعیت انبارهای کشف شده کالاهای احتکاری اظهار کرد: قرار است این اجناس و کالاها از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های مجاز با نرخ مصوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد و در این زمینه تاکنون 15 تن برنج در شهرستان توزیع شده است.

 

ممنوع شدن صادرات 25 قلم کالا

وی از ممنوع شدن صادرات 25 قلم کالا خبر داد و گفت: فروشگاه‌ها حق فروش این اقلام به‌صورت عمده به اتباع بیگانه را نیز ندارند.

فرماندار بناب در عین حال تصریح کرد: در خصوص تأمین کامیون مورد نیاز برای حمل و آوردن کالا نیز هیچ مشکلی در این شهرستان نداریم و در اینجا جا دارد از همکاری رانندگان این شهرستان با انجمن صنفی رانندگان و مسوولان شهرستان تقدیر و تشکر به‌عمل آید.

 

فروش شیر خشک به صورت عمده توسط برخی داروخانه‌ها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بناب نیز در این جلسه از تشدید بازرسی‌ها و نظارت بر بازار به منظور مقابله با هرگونه گرانفروشی و کم‌فروشی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و لزوم ساماندهی و نظارت بیشتر بر روند توزیع و عرضه موادخوراکی و سایر اقلام بازرسی‌ها تشدید خواهد شد.

حبیب خانبابائی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های مسوولان از شهروندان خواست هرگونه تخلف در بازار را به این اداره از طریق سامانه 124 اطلاع دهند.

وی ابراز کرد: بر اساس برخی گزارش‌های واصله شیر خشک توسط برخی داروخانه‌ها به‌طور عمده به‌فروش می‌رسد که جا دارد مسوولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان ضمن نظارت بر داروخانه‌ها از وقوع چنین اقداماتی جلوگیری کنند.

 

هیچ‌گونه کمبود سوخت در جایگاه‌های توزیع وجود ندارد

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بناب نیز در این جلسه گفت: هیچ‌گونه کمبود سوخت در جایگاه‌های توزیع وجود ندارد.

ناصر راشدی افزود: در تأسیسات و جایگاه‌های سوخت شهرستان سوخت مورد نیاز مردم موجود و سوخت‌رسانی به‌صورت مستمر در جایگاه‌های توزیع سوخت شهرستان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بحث اعتصاب کامیون‌داران نیز یک شایعه از سوی برخی افراد سودجو در فضای مجازی مطرح شده و هم اکنون با همکاری کامیون‌داران از بابت هیچ یک از مواد سوختی در شهرستان مشکلی نداریم.

انتهای پیام/60001/ 40/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول