اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

دانشگاه تبریز فردا؛

میزبان سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی است

رئیس دانشکده دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز گفت: سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی فردا به مدت دو روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

میزبان سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی است

موسی رضائی امروز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: سومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی از سوی انجمن علمی مهندسی مواد دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز و با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالورژی در روز های 11 و 12 مهرماه امسال برگزار می‌شود.

به گفته وی این دوره مسابقات در دو بخش متالوگرافی و الکتروشیمی برگزار خواهد شد و به تیم‌های برتر هر بخش یعنی تیم‌های اول تا سوم آن از دو و نیم تا یک و نیم میلیون تومان جایزه اهداء خواهد شد.

رئیس دانشکده دانشکده فنی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز اضافه کرد: این مسابقه نو پا که سومین دوره خود را تجربه می‌کند، با تکیه بر توان علمی و نیروی دانشجویی، تجربه و هدایت اعضای هیات علمی گروه مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه تبریز برنامه‌ریزی شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تبریز خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است که متناسب با کیفیت و موقعیت دانشگاه تبریز، فضایی مناسب برای رقابت‌های علمی و به نمایش گذاشتن میزان توانمندی و خلاقیت بین دانشگاهیان و صنعت، در قالب مسابقه فراهم شود.

به گفته وی در سال گذشته در دومین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی، تیم دانشجویی دانشگاه تبریز در بین21 تیم شرکت کننده از دانشگاه‌های سراسر کشور موفق به کسب مقام سوم در بخش آهنی شده بود.

گزارش فارس حاکی است،  دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز با داشتن سابقه طولانی (6دهه) در تربیت مهندسین کارآمد برای صنایع و با داشتن بیش از 50 عضو هیات علمی و امکانات متعدد آزمایشگاهی و کارگاهی، از توان بالقوه زیادی در انجام پروژه‌های استراتژیک از طراحی تا ساخت در کشور برخوردار است.

یادآور می‌شود: دانشکده  فنی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی تأسیس و در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی به سه دانشکده مستقل فنی مهندسی مکانیک، فنی مهندسی برق و کامپیوتر و فنی مهندسی عمران تقسیم شد.

هم اکنون دانشکده  فنی مهندسی مکانیک پس از ایجاد، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تبریز شناخته‌ شد. هم‌اکنون در این دانشکده بیش از1500 نفر دانشجو مشغول تحصیل هستند و تعداد اعضای هیات علمی این دانشکده بیش از 50 نفر است همچنین این دانشکده دارای ۲۵ آزمایشگاه و کارگاه است که فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی در آنها انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/ 60023 / 30/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول