اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

فرمانده سپاه کربلا:

دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور شروع کرده است

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور شروع کرده است، گفت: این در حالی است که فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی این موضوع را باور نکرده است.

دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور شروع کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسین بابایی صبح امروز در نخستین جشنواره اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی که با همکاری آب و فاضلاب شهری استان مازندران برگزار شد،اظهار کرد: کم‌توجهی به مباحث آب باعث مشکلات جدی در جهان می‌شود، با توجه به مشکلاتی که در کشورهای همسایه وجود دارد شاهد شرایط بسیار قابل تامل هستیم.

وی با اعلام اینکه در آموزه‌های اسلامی راهکارهایی برای استفاده مناسب آب داریم، تصریح کرد: انتظار است که همایش با عناوین اصلاح الگوی مصرف آب و آموزه‌های اسلامی برگزار شود.

فرمانده سپاه کربلا با اعلام اینکه در حال حاضر باید از وضعیت موجود به صورت مناسب استفاده شود، گفت: در برخی از مناطق استان با مشکلات کم آبی مواجه هستیم و سایر نقاط کشور هم تا حدودی مشکلات جدی دارند.

بابایی با اشاره به اضافه برداشت آب از مخازن آبی کشور، افزود: اگر میزان مصرف از مخازن از 40 تا 60 درصد برسد با بحران شدید آب مواجه می‌شویم، برابر آمار در ایران از برخی مخازن کشور بیش از 80 درصد بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: طرح بازچرخانی آب را باید از منازل شروع کنیم، این قابلیت در استان وجود دارد و متخصصان در این حوزه وارد شدند و اقدامات خوبی انجام شده است.

فرمانده سپاه کربلا با انتقاد از مصرف آب شرب در فضای سبز، یادآور شد: با توجه به مشکلات آبی باید تغییر نگرشی در این حوزه ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه دانش بومی در موضوع آب تولید نشده است، گفت: بسیاری از اطلاعات موجود مربوط به سایر کشورهاست، در موضوع آب هم باید ظرفیت‌های موجود استان مورد بررسی و پس از آن دانش مطابق با نیاز کشور و استان مازندران تولید و از آن بهره‌برداری شود.

بابایی با اعلام اینکه در حوزه تامین نیازمندی‌های آب باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم،گفت: هشدارها باید جدی گرفته شود تا قضیه اصلاح الگوی مصرف آب مانند جنگ اقتصادی نشود.

وی با کنایه به برخی از دولت‌مردان، افزود: با توجه به اینکه دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور شروع کرده است، اگر در موضوع آب به صورت جدی ورود پیدا نکنیم کشور به شدت دچار مشکل می‌شود و از هم اکنون باید به فکر استفاده بهینه از ظرفیت آبی و اصلاح الگوی مصرف آب باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام یدالله غلامی مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا طی سخنانی اظهار کرد:  75 درصد مردم جهان از داشتن آب سالم محروم هستند و بیش از 80 درصد بیماری‌هایی که گریبانگیر انسان می‌شود به دلیل مصرف آب ناسالم است.

وی با اعلام اینکه مصرف بهینه آب به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: هنوز برخی‌ها مشکلات مربوط به کم آبی را درک نکردند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا خاطر نشان کرد: نباید از بحث اصلاح الگوی مصرف برداشت اشتباه صورت گیرد چرا که دیده شد برخی‌ها از این موضوع برداشت اشتباه داشتند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول