اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بازگشت شهاب سنگ مرگ به اطراف کره زمین

در 31 اکتبر سال 2015 ناسا از ردگیری شهاب سنگی عجیب خبر داد که در اطراف کره زمین در حال حرکت بود. این شهاب سنگ 2015 TB145 نام داشت.

بازگشت شهاب سنگ مرگ به اطراف کره زمین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از یونیورسیتی تودی، در 31 اکتبر سال 2015 ناسا از ردگیری شهاب سنگی عجیب خبر داد که در اطراف کره زمین در حال حرکت بود. این شهاب سنگ 2015 TB145 نام داشت.

 یکی از مسائلی که موجب جلب نظر دانشمندان به این شهاب سنگ شد، ظاهر عجیب و غریب آن بود که شباهت زیادی به اسکلت انسان داشت و از دور مانند سر یک اسکلت دیده می شد. از همین رو نام شهاب سنگ مرگ برای آن انتخاب شد.

ناسا پیش بینی کرده که این شهاب سنگ در نوامبر سال جاری میلادی یعنی در اواسط آبان ماه مجددا از کنار کره زمین رد می شود. دفعه گذشته این شهاب سنگ از فاصله 498900 کیلومتری زمین گذشت و این بار هم فاصله آن از زمین تا بدان حد هست که نگرانی را در دانشمندان به وجود نیاورد.

قطر این شهاب سنگ 400 متر است و از نظرکم بودن فاصله با کره زمین رکوردهای قبلی را از سال 1999 بدین سو شکسته است. پیش بینی می شود این شهاب سنگ این بار هم از فاصله 480 هزار کیلومتری زمین رد شود.

برخی دانشمندان معتقدند این شهاب سنگ حاوی آب منجمد، دی اکسیدکربن، آمونیاک و غیره است، اما هنوز فرصت بررسی های دقیق تر در این زمینه ایجاد نشده است. بر اساس پیش بینی ها این شهاب سنگ یک بار دیگر در سال 2088 از فاصله 8 میلیون کیلومتری کره زمین خواهد گذشت.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول