اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

آیت‌الله سعیدی:

انسجام داخلی نقش مهمی در حیات انقلاب اسلامی دارد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه همبستگی و انسجام، نقش محوری درحرکت روبه‌جلو جامعه و حیات انقلاب دارد، اگر امروز شاهدیم که نظام اسلامی ما بدون حمایت و پشتیبانی قدرت‌ها به سن چهل‌سالگی رسیده است، به دلیل انسجام و یکپارچگی است.

انسجام داخلی نقش مهمی در حیات انقلاب اسلامی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز در دیدار اعضای قرارگاه فرهنگی مساجد قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند تبیین و تحلیل از سوی کارشناسان است تا بیشتر فهمیده شود و راه برای اجرایی شدن آن هموارتر شود.

امام جمعه قم با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر ضرورت وجود مجموعه جوانان مؤمن انقلابی پای‌کار گفت: این توصیه رهبری، طرحی لازم‌الاجراست که باید از سوی نهادها و دستگاه‌ها در جامعه اجرایی شود.

وی درباره اهمیت تشکیل مجموعه گفت: پیامبر اسلام در ابلاغ جانشینی خود به بهترین شکل عمل کردند و مردم با حکومت اسلامی آشنا بودند و قانون قرآن در جامعه حاکم بود، اما بعد از رحلت پیامبر(ص) مجموعه مسلمانان از مسیر خود خارج شدند و به‌جای این‌که در مسیر نبوی گام بردارند، به انحرافی بزرگ گرفتار شدند که امروز نیز بزرگ‌ترین ضربه‌ها به پیکر اسلام نتیجه این انحراف است.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: رهبری در این فرمایش بر مؤمن بودن جوانان این مجموعه تأکیددارند، یعنی نیروی جوان مؤمن، نیروی پرتوان و پیشرو است. ایمان، جوهره حرکت انسان را تشکیل می‌دهد تا درراه درست حرکت کند؛ بدون ایمان این نیرو در مسیر انحراف قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تأکید رهبری بر انقلابی بودن مجموعه جوانان مؤمن خاطرنشان کرد: داشتن روحیه انقلابی، گل درخت ایمان است؛ کسانی که روحیه انقلابی نداشته باشند، در عین داشتن ایمان، صحنه را خالی کرده و فرصت را در اختیار دشمنان قرار می‌دهند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) تصریح کرد: مقام معظم رهبری، پای‌کار بودن را از دیگر الزامات مجموعه جوان انقلابی دانسته‌اند تا این مجموعه در زمان عمل، در خواب غفلت نباشد.

وی در ادامه خانه، مدرسه و مسجد را سه عرصه مهم تربیت افراد عنوان کرد و گفت: برای این‌که بتوانیم مجموعه جوان مؤمن انقلابی پای‌کار داشته باشیم، باید میان خانه، مدرسه و مسجد اتصال ایجاد کنیم.

آیت‌الله سعیدی افزود: اگر این عرصه‌های تربیتی به‌صورت جزیره‌ای عمل نمایند، در عین تلاش‌هایشان، موفقیت‌های چندانی به دست نمی‌آورند، موفقیت‌های بزرگ درگرو زنجیره‌ای عمل کردن این عرصه‌هاست.

وی بابیان اینکه اتصال خانه، مدرسه و مسجد حرکت پرشتاب برای رسیدن به آرمان‌های اسلام و انقلاب را میسر می‌سازد، گفت: اینکه در نظام اسلامی که همه امکانات در مسیر نشر آموزه‌های دینی و انقلابی فراهم است، شتاب حرکت به سمت آرمان‌ها کم بشود، از متصل نبودن این عرصه‌های تربیتی است.

امام جمعه قم بابیان این‌که اتصال این عرصه‌ها نیازمند تدبیر و حوصله و پرهیز از شتاب‌زدگی است، گفت: همبستگی و انسجام، نقش محوری درحرکت روبه‌جلو جامعه دارد، اگر امروز شاهدیم که نظام اسلامی ما بدون حمایت و پشتیبانی قدرت‌ها به سن چهل‌سالگی رسیده است، به دلیل انسجام و یکپارچگی است.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول