اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

فرماندار اصفهان:

سلامت مردم را گردن بودجه نیندازیم

فرماندار اصفهان گفت: نباید سلامت مردم را گردن بودجه انداخت، شرکت آب و فاضلاب روستایی به عنوان متولی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و آب سالم موظف است تا وضعیت تصفیه‌خانه‌ها را پیگیری کند.

سلامت مردم را گردن بودجه نیندازیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کارگروه امنیت غذایی و سلامت شهرستان اصفهان پیش از ظهر امروز در فرمانداری اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، نماینده شرکت آب منطقه‌ای در خصوص رسیدگی به مصوبه جلسه قبل در مورد وضعیت پساب رها شده در رودخانه و روستاهای حاشیه زاینده‌رود گزارش داد.

مسعود سیدی پور مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای توضیح داد: دفتر محیط‌زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای وظیفه حفظ و صیانت از منابع آبی را دارد و در این راستا شناسایی منابع آلاینده در دستور کار از سراب تا پایاب است، مباحث منطقه پایاب گزارش جداگانه‌ای دارد، اما باید اشاره داشت که وظیفه این شرکت شناسایی این موارد است و قانون‌گذار برای بحث قضایی اجازه ورود به شرکت نداده و برای رسیدگی به موارد قانونی پساب‌های رها شده در رودخانه و روستاهای حاشیه اداره محیط‌زیست و شرکت آب و فاضلاب می‌توانند اقدام کنند.

وی بیان داشت: به منظور بررسی آلودگی قسمت شرق زاینده‌رود شهر ورزنه و روستاهای بالادست در نقاط مختلف مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج آن طی دو نامه برای مدیریت بحران استان اصفهان، اداره کل محیط‌زیست، مراکز بهداشت و فرمانداری ارسال شد.

سید مجید انگشترساز کارشناس کنترل کیفی شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان اصفهان در ادامه گفت: در سال 1390 ساخت تصفیه‌خانه روستای هاشم‌آباد برای اولین بار شروع شد و تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به علت عدم وصل انشعابات به بهره‌برداری نرسیده است، بقیه روستاها در اطراف زاینده‌رود همه چاه جذبی دارند.

نباید سلامت مردم را با بهانه نبود بودجه به خطر انداخت

احمد رضوانی فرماندار شهرستان اصفهان تأکید کرد: نباید سلامت مردم را گردن بودجه انداخت، شرکت آب و فاضلاب روستایی به عنوان متولی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و آب سالم موظف است، اگر آب مشکل دارد و سطح میکروبی بالاست نباید با بیان  نبود بودجه کاری هم انجام نداد، ظرف دو سه روز آینده مشکل بودجه برطرف می‌شود تا وضعیت پساب رها شده در شرق شهرستان و وضعیت تصفیه‌خانه‌ها پیگیری شود.

فرماندار اصفهان اذعان داشت: ورزش و تحرک حتماً باید به عنوان یکی از مباحث مطروحه در این کارگروه مراکز بهداشت یک و دو شهر اصفهان سازوکاری انتخاب کنند تا برنامه خود مراقبتی سازمانی در ادارات پیاده شود و شاهد مشکلات کمتری باشیم.

وی اضافه کرد: از آنجایی که فرماندار اصفهان موظف است هم در جلسات شهرستان و هم در جلسات استان شرکت کند که تقریباً وقت شبانه‌روزی می‌گیرد، به دلیل اهمیت قضیه و اینکه با جان مردم سروکار دارد تلاش شده در شهرستان اصفهان نه تنها کارگروه امنیت و سلامت غذایی بلکه دیگر کارگروه‌ها مرتب و ماهیانه تشکیل شوند.

رضوانی خاطرنشان کرد: درخواست می‌شود که سازمان دامپزشکی درخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که موجب خسارت‌هایی در شهرستان نجف‌آباد و تیران و کرون شده است کنترل و دقت لازم را بیشتر از قبل داشته باشد تابه دلیل هم‌مرز بودن خسارت زیادی به بار نیاید.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از پساب برای کشت به معضلی جدی تبدیل شده است و مردم هم از آن اطلاعی ندارند اما دیده شده در بعضی مناطق از پساب در کشاورزی استفاده می‌شود، البته از طرف بهداشت مراکز به طور جدی پیگیری و جلوگیری می‌کنند اما درعین حال باز هم نیازمند پیگیری بیشتر است.

کمیته بهداشت اربعین تشکیل شود

فرماندار اصفهان یادآور شد:  آب‌هایی که درصد میکروبی بالایی دارد باید تدابیر لازم انجام شود و اگر اعتبارات لازم دارد فرمانداری تا جایی که بتواند کمک خواهد کرد تا با مشکل خاصی در این مورد مواجه نشویم.

وی در ادامه تأکید داشت: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی کمیته بهداشت اربعین هم باید تشکیل شود تا با توجه به اهمیت قضیه در این مورد هم مشکلی به وجود نیاید.

در ادامه جلسه نیز در مورد بیماری‌های منتقله از آب و دستورالعمل اجرایی بسته خدمات پایه سلامت کارکنان دولت، موضع بند 8 مصوبه چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی از سمت مراکز بهداشت یک و دو شهر اصفهان توضیحاتی داده شد.

ساماندهی جمعه بازار بعثت در حال انجام است

سعید خاکی، مدیر امور بازارهای سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با اشاره به مصوبه پیگیری جمعه بازار بعثت ابراز کرد: بازدیدهایی در روزهایی که جمعه بازار انجام شده و جلساتی درخصوص ساماندهی و کنترل جمعه بازار بعثت و بازارهای فرعی ایجاد شده در حاشیه آن برگزار شده که همت زیادی می‌خواهد و کار آسانی نیست، با همه مسؤولان مرتبط جلساتی برگزار شده که جمع‌بندی و نتیجه آن در جلسه بعد اعلام خواهد شد.

وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کنترل شده است

در ادامه جلسه حمیدرضا امیری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اصفهان درخصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گزارش داد: برای بررسی وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان اصفهان 13 کانون در شهرستان نجف‌آباد و فلاورجان درگیر شدند که منجر به معدوم‌سازی بیش از یک میلیون شد، البته درخصوص شهرستان اصفهان گزارشی از آنفلوانزای فوق حاد تاکنون نبوده، کلیه همکاران مورد آموزش‌های جدید قرار گرفتند و با بهره‌برداران تخم گزار جلسات چهره به چهره برگزار شد.

وی افزود: همچنین توزیع بروشور با همکاری آموزش و پرورش و مراقبت‌های غیرفعال با شبکه‌های بهداشت، بخشداری و بهیاری‌ها انجام شد که نمونه‌ها منفی بوده، در طرح مراقبت مقابل فعال باغ پرندگان انتخاب شد که نمونه‌های آن هم منفی بوده و نظارت مستمر بر کشتارگاه‌های که در کنترل آنفلوانزا مشکل داشتند نیز انجام می‌شود، به منظور جلوگیری از انتقال بیماری هم حمل و نقل کود در سطح شهرتان ممنوع شده است که در اجرای بهتر این مورد انتظارات از نیروی پلیس راهور بیشتر شده است.

76 درصد بیماری‌ها در ایران بیماری‌های غیرواگیردار هستند

منصوره ابوفاضلی، رئیس جدید مرکز بهداشت شماره دو اصفهان بیان کرد: بیماری‌های غیرواگیر مسؤول بیش از 53 درصد بیماری‌های سراسر جهان هستند و بیش از 76 درصد کل بیماری‌ها در ایران به بیماری‌های غیرواگیردار اختصاص دارد.

وی افزود: پایه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار شناسایی عوامل خطر اولیه و پیشگیری و کنترل این عوامل است، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند نسبت به تدوین و اجرای برنامه عملیاتی بهبود وضعیت سلامت کارکنان خود بر اساس «بسته پایه خدمات سلامت کارکنان دولت» اقدام و هر 6 ماه یک‌بار گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ارسال کنند.

رییس جدید مرکز بهداشت شماره دو اصفهان اذعان داشت: کلیه سازمان‌های تحت پوشش مراکز خدمات جامعه سلامت شناسایی شده‌اند و با هماهنگی رابطین ادارات جهت دریافت آموزش خودمراقبتی سازمانی برنامه‌ریزی شده‌اند.

انتهای پیام/63095/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول