اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی خبر داد

انهدام ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر در خراسان‌جنوبی/ وقوع ۳ فقره قتل منجر به کشف

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از منهدم شدن ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در خراسان‌جنوبی خبر داد.

انهدام ۳۷ باند قاچاق مواد مخدر در خراسان‌جنوبی/ وقوع ۳ فقره قتل منجر به کشف

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سردار مجید شجاع صبح امروز در نشست خبری، به تشریح اقدامات نیروی انتظامی در شش ماه نخست امسال پرداخت و اظهار داشت: طی این مدت بیش از 90 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده که 57 هزار عملیات پلیسی با این تماس‌ها به انجام رسیده است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون 19 تن انواع مخدر در خراسان‌جنوبی کشف و ضبط شده است، بیان داشت: همچنین طی این مدت بیش از 500 دستگاه خودرو و 47 دستگاه موتورسیکلت متعلق به قاچاقچیان توقیف و مصادره شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از منهدم شدن 37 باند مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت سه هزار نفر قاچاقچی مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه در حوزه سایر اقلام قاچاق با افزایش روبرو هستیم از کشف و ضبط 400 هزار لیتر قاچاق در استان خبر داد و توضیح داد: با توجه به تفاوت نرخ سوخت در کشور همسایه و افزایش نوسانات ارزی قاچاق سوخت در استان با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو است.

وقوع 3 فقره قتل منجر به کشف در استان

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از وقوع سه فقره قتل منجر به کشف در استان خبر داد و گفت: همچنین 26 مورد نزاع در استان رخ داده که منجر به درگیری شده است.

شجاع با اشاره به کشف 50 دستگاه خودرو و 149 دستگاه موتورسیکلت سرقتی طی شش ماه نخست امسال در استان، افزود:  سرقت منزل، مغازه، خودرو و موتورسیکلت با کاهش اما سرقت داخل خودرو و قطعات افزایش داشته است.

وی از افزایش هشت درصدی اعمال قانون و برخورد با متخلفان و افزایش 20 درصدی خودروهای توقیف شده طی مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تبیین کرد: طی این مدت 681 دستگاه با خلافی بالای 10 میلیون ریال توقیف شدند.

وقوع 1435 فقره تصادف در جاده‌های استان

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 435 فقره تصادف در جاده‌های برون شهری و درون شهری استان رخ داده است، اعلام کرد: در این تصادفات یک هزار و 700 نفر مجروح و 136 نفر فوت کردند.

شجاع از افزایش 100 درصدی پرونده‌های جرائم فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: همچنین کشف پرونده‌های حوزه جرائم سایبری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 159 درصد افزایش یافته است.

5 جرم اول حوزه سایبری

وی برداشت اینترنتی غیر مجاز، کلاهبرداری رایانه‌ای، انتشار فیلم‌های خصوصی و خانوادگی، انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ارسال محتویات مستهجن را پنج جرم اول حوزه سایبری اعلام کرد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی از افزایش 11 درصدی تماس‌های انجام شده با سامانه 197 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: شکایات به این سامانه 43 درصد کاهش، انتقادات 12 درصد کاهش و راهنمایی و پاسخگویی 16 درصد افزایش داشته است.

بهره‌مندی 2998 نفر از خدمات مراکر مشاوره‌ای

شجاع با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 998 نفر از خدمات مراکز مشاوره‌ای پلیس و واحدهای مددکاری کلانتری‌های استان استفاده کردند، عنوان کرد: 83 درصد پرونده‌های ارجاعی به مصالحه ختم شد.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی، مطرح کرد: هفته نیروی انتظامی از جمعه 13 مهرماه با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» آغاز می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی افزایش احساس امنیت در جامعه، افزایش مشارکت مردم در تأمین امنیت، مشارکت دستگاه‌های دولتی براساس وظایف و مطالبه ناجا، توسعه قانون‌مداری در جامعه و انضباط اجتماعی و افزایش تعلق سازمانی و افزایش روحیه خدمتی را از رویکردهای نیروی انتظامی عنوان کرد.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول