اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

آیین تجلیل از نوگلان حسینی فراخوان داد

دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی ـ مداحان دانش‌­آموز شهر تهران ـ در فرهنگسرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کشور و اتحادیه­ انجمن‌­های اسلامی دانش آموزان برگزار می­‌شود.

آیین تجلیل از نوگلان حسینی فراخوان داد

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ دوازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­‌های گذشته در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله ­الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می‌­شود.

در این خصوص مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ­سرای اندیشه با تشریح کلیات و اهداف برگزاری گفت: دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه­‌ مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت (ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی برگزار می­‌شود.

وی درباره­ شاخص‌­های انتخاب دانش­‌آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمدمیثم میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.

وی در خصوص نحوه­ و مهلت ثبت­‌نام دانش­آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش­‌آموزان فراخوانی برای ثبت­‌نام دانش‌­آموزان علاقمند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش‌­آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز یکشنبه ۱۵ مهرماه اقدام به نام­ نویسی کنند؛ همچنین علاقمندان می‌توانند برای ثبت­‌نام آنلاین به پایگاه اینترنتی  www.pdsemat.ir مراجعه و ثبت‌­نام کنند.

رییس فرهنگ­سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، مقطع متوسطه اول روز سه شنبه ۲۴ مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه و مرحله نهایی و فینال روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در محل فرهنگ­سرای اندیشه برگزار می شود.

وی در پایان افزود: در اختتامیه دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران-به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۵ میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۳ میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ ۲ میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین هدایای معنوی دیگری همچون تربت امام حسین (ع) و نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر سیدالشهداء از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اهداء خواهد شد.

علاقمندان می­‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول