اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

تحریم‌ها را با اقتصاد مقاومتی می‌توان شکست/ تقدیر از رزمایش باشکوه بسیجیان

امام جمعه قم گفت: با اقتصاد مقاومتی می توان تحریم ها را شکست و اگر مسؤولان تلاش خود را مضاعف کنند، به حول و قوه الهی، آمریکا یک سیلی دیگر از این ملت خواهد خورد.

تحریم‌ها را با اقتصاد مقاومتی می‌توان شکست/ تقدیر از رزمایش باشکوه بسیجیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بیان کرد: متاسفانه برخی ها خانه و زندگی خود را فروختند تا ارز خریده و سودی کنند اینها هم به اقتصاد کشور ضرر زدند، هم به دشمن کمک کردند و در نهایت با پایین آمدن قیمت ارز خود نیز متضرر شدند.

وی با بیان اینکه سرمایه اگر درست مصرف نشود به سلاحی برای دشمن تبدیل می شود، افزود: هر حرکتی که پایه های اقتصاد را سست کرده و قوام جامعه را بر هم بزند از نظر اسلام محکوم است.

امام جمعه قم با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: بعد از واقعه کربلا امام سجاد(ع) و برخی دیگر از بازماندگان حادثه کربلا از کسانی بودند که دستگاه اموی به دنبال نابودی ایشان بود و آنها می خواستند مقصد شومی که در کربلا ناقص گذاشته بودند در فرصتی به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه بنی امیه با شیوه تبلیغاتی امام سجاد(ع) مخالف بودند، بیان کرد: آنها می دانستند ادامه حیات اهل بیت(ع) با حکومت ایشان سازگار نیست؛ امام سجاد(ع) از طریق دعا و نشر معارف و تربیت نیروها توانستند به تدریج یارانشان را منسجم کرده و آگاهی معرفت لازم را بدهند و به برکت رهنمودهای امام سجاد دستگاه ظالم اموی به درستی به مردم معرفی شد.

سعیدی با اشاره به سخنرانی فرمانده کل قوا در همایش بسیجیان در ورزشگاه صدهزار نفری آزادی بیان کرد: ایشان از مظلومیت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و شکوه مراسم اربعین یاد کردند که یک مراسم عظیم دشمن شکن و رسوا کننده دشمنان است.

وی تاکید کرد: ان شاءالله امسال نیز اربعینی پرشکوه خواهیم داشت؛ از مهمان نوازی مردم و دولت عراق تشکر کرده و موکب‌ها نیز با حفظ اقتضائات و شرایط پذیرایی خوبی را تدارک خواهند دید.

امام جمعه قم با اشاره به انجام رزمایش بسیجیان با حضور هزار گردان بیت المقدس در شهرهای مختلف کشور گفت: در رزمایش خدمت رسانی بسیج نیز 8 هزار گروه جهادی در اقصی نقاط کشور به خدمت رسانی به مردم پرداختند. 1973 پروژه و طرح در بخش عمرانی در این رزمایش به ثمر رسید. 60 درصد از اعتبارات مورد نیاز بخش عمرانی توسط خیرین و مردم تامین شده است و هرگاه به این مردم ولایی زمینه و فرصت خدمت و مشارکت داده شود سخاوتمندانه وارد می شوند.

وی با اشاره اینکه جوانان همواره در عرصه دفاع از نظام و انقلاب اسلامی استوار بوده اند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب جوانان را صاحب کشور خواندند و از کسانی که این نقش پیشتازی، سازنده و مخلصانه جوانان را مورد توجه قرار نمی دهند انتقاد کردند؛ ایشان فرمودند جوانان راه حل مشکلات کشور هستند.

سعیدی یادآور شد: مقام معظم رهبری با اشاره به تلاش دشمن در اثرگذاری بر افکار عمومی با استفاده از ابزار رسانه فرمودند ابزار رسانه مهم است و اگر در دست دشمن باشد خطرناک است و همچون سلاح شیمیایی عمل می کند و از مسؤولان حوزه ارتباطات خواستند که نقش خود را به درستی ایفا کنند.

وی با اشاره به سخنی رهبری مبنی بر اینکه عده ای القا می‌کنند که هیچ راهی جز زانو زدن و تسلیم شدن در برابر آمریکا وجود ندارد، گفت: ایشان صریحا اعلام کردند کسانی که در داخل فکر محبوب دشمن را ترویج می کنند در حال انجام بزرگترین خیانت در حق کشور هستند.

امام جمعه قم بیان کرد: با اقتصاد مقاومتی می توان تحریم ها را شکست و اگر مسؤولان تلاش خود را مضاعف کنند به حول و قوه الهی آمریکا یک سیلی دیگر را از این ملت خواهد خورد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول