اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبکافایل گزارش داد

اعزام اف-35های بیشتر به تل‌آویو و ابوظبی

منابع اطلاعاتی صهیونیست می‌گویند به دستور رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است چند فروند دیگر جنگنده اف-35 به منطقه غرب آسیا اعزام شوند تا برتری عملیاتی رژیم صهیونیستی در برابر سامانه‌های اس-300 روسی حفظ شود.

 اعزام اف-35های بیشتر به تل‌آویو و ابوظبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از پایان تحویل سامانه‌های پدافند موشکی S-300 از سوی روسیه به دمشق، دولت آمریکا نیز در واکنش به این امر، جنگنده‌های F-35 بیشتری به رژیم صهیونیستی تحویل می‌دهد.

به نوشته وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد که تعداد بیشتری جنگنده F-35 به تل‌آویو اعطا شود تا با سامانه‌های S-300 در سوریه مقابله کند.

این تصمیم درپی مذاکرات فشرده و گسترده تل‌آویو با واشنگتن بعد از اعلام تصمیم مسکو برای مجهز کردن دمشق به این سامانه‌های پدافندی، اتخاذ شد.

گفته می‌شود همانطور که سامانه‌های S-300 از زرادخانه عملیاتی پدافند هوایی روسیه به سوریه منتقل شده، واشنگتن نیز این جنگنده‌های F-35 را از اسکادران‌های فعال در نیروی هوایی ایالات متحده خارج و به رژیم صهیونیستی اعزام می‌کند.

علاوه بر این تصمیم، کاخ سفید همچنین به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی اطلاع داده که به زودی یک اسکادران از جنگنده‌های F-35 را در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات عربی متحده مستقر می‌کند.

تحلیلگران نظامی دبکافایل می‌گویند تصمیم واشنگتن برای اعزام این حجم گسترده از نیروی هوایی به منطقه، نشانه‌ای از عزم آمریکا برای حفظ برتری عملیاتی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در سوریه است.

 


پایگاه هوایی «نواتیم» محل استقرار جنگنده‌های F-35 اسرائیل

 

دو هفته پیش یک فروند هواپیمای «IL-20» متعلق به نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی با 15 خدمه بر فراز لاذقیه به دلیل آنچه مسکو آن را «اقدام فریبکارانه» خلبان جنگنده صهیونیست توصیف کرده، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفته و منهدم شد.

این حادثه زمانی رخ داد که مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر «اقدامات بی‌پروایانه» برخی بازیگران منطقه‌ای، مسکو تصمیم گرفته طی 2 هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را در اختیار سوریه بگذارد.

شویگو به دنبال این حادثه با لیبرمن تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اندکی پس از حادثه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله، به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود، اما مسکو این گزارش را رد و تأکید کرد که مبنای عملش اطلاعاتی است که خود در اختیار دارد.

مسکو اما با رد ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره نحوه انهدام این هواپیمای نظامی، شامگاه گذشته (سه‌شنبه) کار تحویل سامانه‌های S-300 و تجهیزات جنگ الکترونیک به دمشق را به پایان رساند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول