اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

سنگ تمام نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای «هری پاتر»!

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در حالتی بی‌سابقه برای ثبت جهانی رمان «هری پاتر» دست به کار شده و از دوست‌داران این شخصیت داستانی دعوت کرده در نمایشگاه حاضر شوند تا رکوردی ماندگار را رقم بزنند.

سنگ تمام نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای «هری پاتر»!

خبرگزاری فارس ـ گروه فرهنگ و هنرـ علیرضا سپهوند: بی‌شک «هری پاتر» یکی از مشهورترین و پرفروش‌ترین رمان‌های تمام تاریخ بشریت است که بسیار فراتر از هر رمانی که حقش بوده یا نبوده به اوج قله‌های موفقیت رسیده است. چه از فروش چند صد میلیون کتاب‌های این رمان تا فیلم‌ها و سریال‌ها و مستندها و گزارش‌های تصویری که از این اثر ساخته شده نشان از اقبال بلند نویسنده و عوامل پشت پرده این اثر ادبی دارد. کمتر چیزی در دنیای ادبیات وجود دارد که هری پاتر بدان دست نیافته باشد و شاید موفقیتی که نصیب نویسنده آن شده، آرزوی بسیاری از نویسندگانی باشد که با وجود توانایی‌های بسیار بالا و بی‌نظیر، هیچ وقت حتی خواب اینچنین موفقتی را برای آثار خود نمی‌بینند. در ادامه موفقیت‌ها و نگاه‌هایی که به هری پاتر می‌شود، حال نمایشگاه کتاب فرانکفورت بخشی از زمان خود را به ثبت رکوردی جهانی برای نشان دادن پایبندی هواداران «هری پاتر» اختصاص داده است تا باز هم هواداران این رمان را به رخ مابقی ادبیات جهان بکشد.

در ادامه بخشی از تبلیغ و به اصطلاح پروموشن نمایشگاه کتاب فرانکفورت برای رمان و شخصیت «هری پاتر» ترجمه شده که در ادامه می‌خوانید:

هری پاتر بیش از یک ماده انرژی‌زا است. حتی ۲۰ سال پس از انتشار ترجمه جلدهای هری پاتر توسط کارلسن ورلاگ، داستان‌های جادویی اطراف هری، قهرمان، و ران به سرزندگی روز اول هستند. البته که بیستمین سالگرد ترجمه این اثر به آلمانی همزمان با ثبت رکوردی ویژه جهانی جشن گرفته خواهد شد.

هدف گردهمایی بیشترین تعداد افرادی است که با لباس و شخصیت «هری پاتر» حضور می‌یابند. رکورد فعلی ۹۹۷ نفر است و هری‌پاترها در این رویداد برنامه‌ای خواهند داشت. 

سایت نمایشگاه در ادامه از هوادارای این شخصیت خواسته است خود را به شکل هری پاتر درآورند. نمایشگاه فرانکفورت با تبلیغ گسترده روی این شخصیت شنبه سیزدهم اکتبر ۲۰۱۸ را زمان این گردهمایی اعلام داشته تا همه سوار بر جاروی خود به آدرس «سالن مرکز کنگره قهرمان» بیایند. 

«اولاف کوشِن‌بِکِر» داور ثبت از موسسه رکورد آلمان شخصا به نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد آمد و تعداد شرکت‌کنندگان را ثبت کرده و از صحت قوانین و مقررات رکورد اطمینان حاصل خواهد کرد. چنانچه موفقیت‌آمیز باشد، رکورد جدید جهانی ثبت و به صورت سازماندهی شده در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با ارائه گواهینامه ثبت رکورد اعلام خواهد شد. دارندگان این رکورد جدید جهانی ازآن پس می‌توانند گواهینامه ثبت رکورد جهانی شخصی خود را از طریق صفحه آن‌لاین آرآی‌دی یا دانلود یک نسخه از سند ارائه شده در نمایشگاه فرانکفورت، چاپ کنند.

هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت روز چهارشنبه (۱۸ مهر) با حضور فرانک والتر اشتاین مایر ، رئیس جمهور آلمان نخستین میزگرد تخصصی خود را برگزار می‌کند.

در این مراسم اشتاین مایر در میزگردی با حضور ایوان ساجکو نویسنده کرواتی که در سال‌های اخیر جوایز ادبی بین‌المللی بسیاری را کسب کرده است و نیز استفان هرتمنز نویسنده بلژیکی و مایکلا کولستر از مدیران شبکه تلویزیونی zdf شرکت و درباره چگونگی دفاع از آزادی در زمانه آشفته معاصر به بحث و صحبت خواهند پرداخت.

بنا بر اعلام مدیران این مراسم مردم سالاری و پوپولیسم، پرداختن به فلسفه ترس در فضای روابط بین‌المللی کشورها و نیز بررسی اینکه کدام آرمان ها چارچوب اساسی یک جامعه آزاد را تشکیل می دهند و چگونه افراد در این جوامع می توانند یک نگرش سازنده را توسعه دهند و اجرا کنند مهمترین چهاچوب‌های این نشست خواهد بود.

همچنین مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال جاری نیز عصر روز سه‌شنبه ۱۷ مهر ماه با حضور آنگلا مرکل و مقاماتی از کشور گرجستان به عنوان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه در سالن اصلی محل برپایی این نمایشگاه برپا می‌شود.

هفتادمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه برپا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول