اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منابع ترکیه‌ای:

آمریکا به «پ. ک. ک» آموزش‌های ویژه نظامی می‌دهد

برخی منابع ترکیه‌ای می‌گویند واشنگتن در حال آموزش‌ نظامی به تروریست‌های «پ. ک .ک» برای ساخت وسایل انفجاری پیشرفته است.

آمریکا به «پ. ک. ک» آموزش‌های ویژه نظامی می‌دهد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال کشته شدن هشت نظامی ترکیه در پنجشنبه گذشته در استان باتمان، برخی منابع مطلع در این کشور گفته‌اند که عوامل وابسته به گروه «پ. ک. ک» (حزب کارگران کردستان ترکیه) برای اجرای این حمله انتحاری از سوی نظامیان آمریکایی مستقر در منطقه آموزش دیده بودند.

 روزنامه «ینی شفق» شنبه بعد از ظهر به وقت تهران نوشت که نظامیان آمریکا درباره ساخت و نحوه استفاده از وسایل انفجاری پیشرفته به نیروهای پ‌.ک‌.ک آموزش‌های لازم را داده بودند.

 در جریان این حمله تروریستی نیروهای پ .ک. ک با کار گذاشتن تله‌های انفجاری موجب کشته شدن هشت نظامی ترکیه‌ای سوار بر یک زره پوش «کبرا» در استان باتمان شدند.

کارشناسان نظامی ترکیه گفته‌اند اندازه گودال‌های ایجاد شده در این حادثه نشان می‌دهد که نظامیان آمریکا آموزش‌های لازم  را به نیروهای پ. ک .ک برای ارتقاء وسایل پیشرفته انفجاری جهت حمله علیه زره پو‌ش‌های ارتش ترکیه داده‌اند.

 به گفته این کارشناسان، اینک این نوع زره پوش کبرا فاقد توانایی لازم برای مقابله برابر تله‌های انفجاری جدید بوده و میزان خسارت برجا مانده بر آن موجب شده تا مقام‌های ارتش در فکر استفاده  از زره پوش‌های «کبرا-2 » و موارد دیگر باشند.

  به نوشته این روزنامه، تصاویر ماه فوریه (اسفند گذشته) نیز حکایت از آن دارد که «نیروی دموکراتیک سوریه» از گروه‌های مرتبط با پ .ک.ک در حال آموزش دیدن از سوی آمریکایی‌ها برای استفاده از وسایل انفجاری بودند.

پ.ک.ک که از نظر بسیاری کشورها گروهی تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سر گرفت.

طبق آمار دولتی، تاکنون بیش از 40 هزار نفر در جریان عملیات‌های پ.ک.ک جان خود را از دست داده‌اند.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول