اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

در راستای رزمایش خدمت صورت گرفت

تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰۴ پروژه عمرانی در خراسان‌جنوبی/ بانک جامع مشاغل روستایی در استان ایجاد می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۸۳ میلیون تومان در طول رزمایش خدمت توسط جهادگران خبر داد.

تکمیل و بهره‌برداری از ۱۰۴ پروژه عمرانی در خراسان‌جنوبی/ بانک جامع مشاغل روستایی در استان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در نشست خبری، با اشاره به شرایط فعلی کشور و هجمه روانی دشمنان، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درست برنامه‌ها و فعالیت‌ها خواست رهبری است که با ارتباط مداوم دستگاه‌های اجرایی با مردم محقق می‌شود.

وی به برگزاری رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(ص) اشاره کرد و بیان داشت: این رزمایش از 9 تا 29 شهریورماه همزمان با سراسر کشور با هدف خدمت‌رسانی به حاشیه شهرها و مناطق محروم در خراسان‌جنوبی اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: از آنجایی که در طول سال تمرکز نیروهای جهادی بر مناطق محروم است لذا در همین راستا اولویت رزمایش خدمت‌رسانی بسیج را به حاشیه شهرها اختصاص دادیم.

اعزام 360 گروه جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها  

هنری با بیان اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای کل کشور بیش از هفت هزار گروه جهادی بود که از این میزان سهم خراسان‌جنوبی 220 گروه جهادی بود، توضیح داد: در طول رزمایش خدمت سه هزار و 553 جهادگر در قالب 360 گروه جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهرها اعزام و به ساکنان این مناطق خدمت‌رسانی کردند.

وی با اشاره به فعالیت این گروه‌های جهادی در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، سلامت، پزشکی، اشتغال و عمرانی، تبیین کرد: در طول رزمایش 381 میلیون تومان هزینه شده که از این میزان 285 میلیون تومان توسط خیرین، 74 میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی و 22 میلیون تومان توسط سپاه هزینه شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی میانگین حضور هر گروه جهادی را در مناطق محروم چهار روز اعلام و مطرح کرد: در مجموع در طول رزمایش خدمت 13 هزار و 500 نفر روز فعالیت شده که از این میزان پنج هزار روز توسط خواهران و هشت هزار و 500 نفر روز توسط برادران خدمت‌رسانی شد.

تکمیل 104 پروژه عمرانی با اعتبار 183 میلیون تومان

هنری از تکمیل و بهره‌برداری از 104 پروژه عمرانی با اعتبار 183 میلیون تومان در طول رزمایش خدمت توسط جهادگران خبر داد و گفت: حدود 127 گروه جهادی در عرصه‌های عمرانی به مردم مناطق محروم و حاشیه شهرها خدمت‌رسانی کردند.

وی از فعالیت 138 گروه فرهنگی و 44 گروه آموزشی و مهارتی خبر داد و با اشاره به خدمات گروه‌های جهادی پزشکی و سلامت، گفت: 300 نفر در قالب 51 گروه جهادی در این عرصه فعالیت کردند که در مجموع شش هزار و 65 نفر از خدمات این عرصه بهره‌مند شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاراه به فعالیت اقشار مختلف بسیج در رزمایش سپاهیان محمد رسول‌الله(ص)2، گفت: اقشار مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی و پزشکی، بسیج محلات، بسیج کارمندی، بسیح مهندسی و غیره  در این رزمایش حضور و به ارائه خدمات پرداختند.

هنری برپایی میز خدمت با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، اجرای شیفت ایثار در کارخانه‌ها، اجرای طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» با هدف اتصال اصناف و بازاریان به دانش‌آموزان، حضور اکیپ‌های دامپزشکی در روستاها و غیره را از برنامه‌های اجرا شده در طول رزمایش خدمت عنوان کرد.

گروه‌های جهادی محله‌محور راه‌اندازی می‌شود

وی راه‌اندازی گروه‌های جهادی محله‌محور را از برنامه‌های بسیج سازندگی اعلام و توضیح داد: با راه‌اندازی این گروه‌ها سعی داریم به مردم خدمت‌رسانی و در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم گام برداریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از حضور 208 جهادگر در قالب هفت گروه جهادی مهمان در مناطق محروم استان خبر داد و با اشاره به تعداد گروه‌های جهادی در تابستان امسال، گفت: در تابستان امسال با احتساب گروه‌های جهادی رزمایش سپاهیان محمد رسول الله(2)، هفت هزار و 228 جهادگر در قالب 591 گروه جهادی به مناطق  محروم استان اعزام و به ارائه خدمت پرداختند.

هنری از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی را برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و نجات بیان کرد و گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی جزو برنامه‌های سازمان است تا بتوانیم در مواقع بحران از حضور این افراد استفاده کنیم.

راه‌اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستائیان

وی از راه‌اندازی نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستائیان در هفته بسیج خبر داد و بیان داشت: همچنین جهت فروش برخی تولیدات استانی فروش متقابل با برخی استان‌ها را در دستور کار قرار دادیم تا بخشی از مشکلات بازار روستائیان مرتفع شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از ایجاد بانک جامع مشاغل روستایی در استان خبر داد و با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات 230 کارگاه ثبت شده است، اعلام کرد:همچنین با همکاری بنیاد تعاون سپاه ۱۵ واحد دامپروری با بیش از ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان راه‌اندازی شد.

اجرای 3 میلیارد تومان پروژه عمرانی در استان

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از به دستاوردهای سفر سردار حزنی به خراسان‌جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: طبق قرارداد منعقد شده تا پایان امسال سه میلیارد تومان پروژه عمرانی به صورت مشارکتی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در استان اجرا می‌شود.

هنری اعلام کرد: همچنین برای سال 98 پیش بینی شده با هجم گسترده برنامه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی به ویژه در بخش آب و آبخیزداری اقدامات خوبی در سطح استان انجام شود.

وی از اجرای طرح پرواربندی دام سنگین با استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون سپاه در استان خبر داد و توضیح داد: در راستای این طرح اعتباری در اختیار متقاضی قرار نمی‌گیرد و شخص متقاضی نسبت به تأمین مکان اقدام می‌کند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه در حال حاضر تعداد 15 واحد به صورت پایلوت انجام شده است که دام مربوطه از طریق شرکت تأمین و خوراک دام به صورت رایگان در اختیار روستایی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: همچنین پرونده 20 متقاضی دیگر نیز تکمیل شده و به زودی کار را آغاز خواهند کرد.

توزیع ۲۰ هزار قطعه جوجه در روستاهای هدف

هنری با اشاره به اجرای طرح جوجه‌ریزی مرغ بومی اصلاح نژاد با همکاری دانشگاه، خبر داد و با بیان اینکه در فاز اول این طرح ۲۰ هزار قطعه جوجه در روستاهای هدف توزیع می‌شود، اعلام کرد: در مرحله اول طرح هشت هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه در دهستان‌ها توزیع شده است.

وی از اجرای 81 پروژه محرومیت‌زدایی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی  و آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: 50 درصد اعتبار این پروژه‌ها را آستان قدس و 50 درصد دیگر را قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان با همکاری خیرین تأمین می‌کند.

انتهای پیام/69039/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول