اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران:

نگاه دولت تنها در حوزه بصر و کالبد روستاها خلاصه نمی‌شود

معصومه پروندوار گفت: نگاه دولت تنها در حوزه بصر و دید و کالبد روستاها خلاصه نمی‌شود.

نگاه دولت تنها در حوزه بصر و کالبد روستاها خلاصه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس در پاکدشت، باحضور معصومه پرندوار مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران، ممیزی مدیر کل امور عشایر استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین صالح آبادی، محمدقمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، حسین شیرازی معاون سیاسی انتظامی فرماندار پاکدشت، حجت الاسلام و المسلمین حسن لزومی امام جمعه و دیگر مسوولان شهرستانی نخستین بوستان تجهیز شده با زمین چمن مصنوعی در روستای حاجی آباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

این زمین به متراژ 1000مترمربع و با اعتباری بالغ بر 2250000000 میلیارد ریال در روز روستا با حضور خانواده معظم شهدا در روستای حاجی آباد بخش مرکزی شهرستان پاکدشت افتتاح شد.

معصومه پرندوار در این مراسم با تبریک روز روستا گفت: امروز به بهانه روز روستا دورهم جمع شده‌ایم تا نگاه مثبت دولت را به مجموعه روستائیان و عشایر را مشاهده کنیم؛ دهه‌های گذشته شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها بودیم اما چه گذشت که در دوره دولت یازدهم و دوسال و اندی از عمر دولت دوازدهم این مهاجرت معکوس شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران افزود: امروز رسیدگی به روستاها باعث شده تا همه دوست داشته باشند به موطن اصلی خود یعنی روستاها بازگردند؛ امروز با این اتفاقات خوب شاهد تغییر کالبد و محیط روستا هستیم که محیط زیبا و در خور و شان روستائیان را به ارمغان آورده است.

وی بیان کرد: نگاه دولت تنها در حوزه بصر و دید و کالبد روستاها خلاصه نمی شود؛ امروز به مناسبت روز روستا در کنار هم جمع شده‌ایم تا از خدمات دولتمردان به‌ویژه فرماندار، معاون سیاسی بخشداران و شوراها و دهیاران تقدیر و تشکر کنیم؛ توسعه پایدار در روستاها یکی از نگاه‌های خوبی است که دولت تدبیر و امید از محل ارزش افزوده به روستاها به تناسب نصاب جمعیتی پرداخت نموده و این به معنای نگاه ویژه‌تر دولت به توسعه روستاهاست.

پرندوار تصریح کرد:شاهد گام‌های خوبی در حوزه  توسعه پایدار روستاها در بخش اشتغال بودیم تا آنجا که در 6 ماهه اول سال جاری 225 میلیارد تومان از محل صندوق ملی و 50 میلیارد تومان از محل نهاد ریاست جمهور به این امر اختصاص یافت.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تهران گفت: با وجود مسائلی در شرایط اقتصادی اما امروز بیشترین افتتاحیه‌ها و کلنگ زنی‌ها را در حوزه روستایی و عشایر مشاهده می‌کنیم، در بحث اشتغال نیز می‌توانیم به عزیزانی که در این حوزه در روستاها مشغول به خدمت هستند وام 6 درصد در سایت کارا و یا 8 درصد در کوتاه‌ترین زمان را بدهیم.

وی تصریح کرد: از شوراها و دهیاران می‌خواهم تنها به توسعه فیزیکی و کالبدی روستاها توجه نکنند و در کنار آن به خدماتی از قبیل بیمه روستایی و عشایری توجه کنند؛ باز آفرینی روستایی، توجه به بافت فرسوده و مقاوم سازی آن و مدیریت آب‌های روستایی و پسماند در روستاها مباحث دیگری هستند که باید بیشتر به آن توجه کرد.

انتهای پیام/67043

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول