اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

لرستان

در کارگروه فرش لرستان مطرح شد

لزوم بافت فرشی بازار پسند و صادرات‌محور/ فرش‌بافان لرستانی شناسایی و ساماندهی شوند

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان ضمن تاکید بر ساماندهی فرش‌بافان استان گفت: امروز بایستی به سمت بافت فرشی که طرح و ابعاد آن دلخواه مشتری بوده و بازار پسند است، حرکت کرد.

لزوم بافت فرشی بازار پسند و صادرات‌محور/ فرش‌بافان لرستانی شناسایی و ساماندهی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، گودرز امیری ظهر امروز در کارگروه فرش لرستان اظهار کرد: امروز بایستی به سمت بافت فرشی که طرح و ابعاد آن دلخواه مشتری بوده و بازارپسند است، حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی خانواده از منابع مالی کافی برای بافت و تولید فرش دستباف برخوردار نیستند و لذا ایجاد تشکل‌هایی جهت حمایت و تزریق پول به تولیدکننده‌ها ضرورت دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان ضمن تأکید بر ساماندهی فرش‌بافان استان بیان داشت: می‌توان تعاونی بزرگی را که مجموعه‌ای از تمام فرش‌بافان استان بوده را تشکیل و سازوکارهای مربوط به این قشر را مدیریت کرد.

امیری ادامه داد: با حمایت از فرش‌بافان منبع درآمدی برای آن‌ها ایجاد می‌شود، ضمن اینکه می‌توان زمینه صادرات محصولات را نیز فراهم آورد.

وی از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط همچون اصناف و صنعت، معدن و تجارت استان خواست که بحث منابع مالی، تأمین مواد و دار قالی و همچنین بازاریابی فرش‌های تولیدی بافندگان را مورد حمایت قرار دهند.

انتهای پیام/85018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول