اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

فرماندار دهاقان مطرح کرد

اختصاص بیشترین اعتبارات به آب در روستاها

فرماندار شهرستان دهاقان گفت: با وجود این‌که در سال جاری حدود 50 درصد اعتبارات با کاهش همراه بود اما بیشترین اعتبارات به مسأله آب روستاها اختصاص یافت و کاهش اعتبارات روستایی نداشتیم.

اختصاص بیشترین اعتبارات به آب در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، علی‌اصغر قاسمیان عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر که با حضور اعضای شورا و دهیاران برگزار شد ضمن تبریک روز روستا و عشایر اظهار کرد: یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عدالت بوده و یکی از رویکردهای برنامه‌های دولت دوازدهم اهمیت و توجه به روستاها بوده و نگاه مدیریت شهرستان در همین راستا است.

وی با توجه به کسب رتبه نخست دهاقان در جذب اعتبارات روستایی افزود: مسائل مربوط به جاده، آب، اشتغال و سایر موارد در اولویت قرار دارد و با کمک دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل حدود 10 میلیارد تومان تسهیلات روستایی جذب شده است و شهرستان دهاقان در بین 24 شهرستان استان اصفهان رتبه نخست را در جذب اعتبارات داشته است.

فرماندار شهرستان دهاقان اذعان کرد: مسأله آب شرب مشکل کشوری است اما با همت مدیران شهرستان دهاقان خط انتقال آب به شهرستان دهاقان برای برقراری آب پایدار در حال پیگیری و تکمیل بوده و 20 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده که 14 میلیارد تومان آن صرف خرید لوله شده است.
وی با بیان این‌که بیشترین اعتبارات به مسأله آب روستاها اختصاص یافت، عنوان کرد: با وجود این‌که در سال جاری حدود 50 درصد اعتبارات با کاهش همراه بود اما بیشترین اعتبارات به مسأله آب روستاها اختصاص یافت و کاهش اعتبارات روستایی نداشتیم.

قاسمیان  از اختصاص 2 میلیارد تومان به مرمت و بازسازی قنوات شهرستان دهاقان خبر داد و اعلام کرد: هم‌چنین 2 میلیارد تومان به مرمت و بازسازی قنوات شهرستان دهاقان اختصاص داده شد تا در حفظ باغات تلاش شود و وضعیت آبی با نزول باران بهتر و شاهد رشد کشاورزی باشیم.

وی با بیان این‌که ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، تصریح کرد: ما جنگ‌های متعددی را پشت سر گذاشتیم و الآن در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و دشمن خواهان ناامید کردن مردم بوده و این آخرین حربه دشمنان است پس باید مشکلات برای مردم بازگو شود تا از بروز نارضایتی جلوگیری شود.

رفع مشکلات مانع مهاجرت روستائیان

سرهنگ رستگار نیز در این مراسم اظهار کرد: 15 مهر ماه در تقویم به نام روز ملی روستا و عشایر ثبت شده است و معرفی چنین روزی می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ روستا کمک کند.

وی روستائیان را سبب عمران کشور دانست و افزود: قطعاً نقش روستا و عشایر کشور در هر دوره و به ویژه در زمینه توسعه و اقتصاد نباید نادیده گرفته شود زیرا این قشر شریف با وجود محروم بودن از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی برای عمران و آبادانی ایران زحمات زیادی را متحمل می‌شوند.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان دهاقان اذعان کرد: در کنار روستائیان عشایر غیرت‌مند و صبور هم در راه داشتن وطنی سرافراز جان‌فشانی می‌کنند.

وی با بیان این‌که ایجاد امکانات لازمه ماندگاری در روستاها بوده است، عنوان کرد: هر چند که نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای محرومیت‌زدایی و ارائه امکانات به مناطق روستایی و عشایری خدمات ارزنده‌ای ارائه داده است، بنابراین می‌طلبد که به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از امکانات لازم بهره‌مند شوند.

رستگار ساخت خانه‌ برای محرومان را کاری اساسی برشمرد و اعلام کرد: در راه‌های مواصلاتی  روستاهای شهرستان دهاقان مشکلی دیده نمی‌شود و ساخت خانه‌های روستایی برای محرومان توسط بنیاد شهید، کمیته امداد و اداره بهزیستی باید به عنوان یکی از کارهای اساسی مسؤولان کشوری باشد.

 وی با بیان این‌که رفع مشکلات و توسعه در ابعاد مختلف می‌تواند مانع مهاجرت روستائیان شود، تصریح کرد: رفع مشکل کم‌آبی، آموزش مسائل مرتبط به کشاورزان، توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌های روستایی، کمک به رفع محرومیت‌های آموزشی روستائیان و سیاه چادرهای عشایری، بهبود وضعیت بهداشت و درمان  با اعزام پزشکان عمومی و بررسی مسائل تغذیه‌ای و رفاهی، فرهنگی و علمی می‌تواند منجر به عدم مهاجرت به شهرها شود.

 بخشدار بخش مرکزی شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: توجه به مذهب و ابعاد گوناگون آن و در اختیار داشتن وسایل ارتباط جمعی از جمله اقداماتی بوده است که می‌تواند مانع از مهاجرت روستائیان به شهرها شود.

وی روستائیان را سرمایه‌های گران‌قدر معرفی کرد و گفت: امید است در جهت توسعه امور روستایی و عشایری، ایجاد نشاط در بین روستائیان و رونق فضای کسب و کار و گردشگری مانع اتلاف وقت و سرمایه و محصولات آنان در روستاها شویم زیرا آنان سرمایه‌های گران‌قدر و در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

انتهای پیام/63099/ح20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول