اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رئیس اداره پست اردکان خبر داد

جابه‌جایی بیش از 237 هزار مرسوله توسط اداره پست اردکان

رئیس اداره پست اردکان گفت: در سال گذشته علیرغم کاهش ارسال نامه، بیش از 237 هزار مرسوله توسط اداره پست شهرستان اردکان جابجا شده است.

جابه‌جایی بیش از 237 هزار مرسوله توسط اداره پست اردکان

علی‌اکبر راجی در گفتگو با خبرنگار فارس در اردکان، ضمن تبریک فرارسیدن 17 مهرماه روز جهانی پست، با اشاره به سابقه جابجایی نامه درگذشته گفت: در دوران قدیم برای ارسال پیام‌های حکومتی مجموعه‌هایی به نام چاپارخانه ساخته‌شده بود و با استفاده از افرادی به نام چاپار کار ارسال نامه‌ها و پیام‌ها انجام می‌شد.

وی افزود: در دوران قاجار و صدارت امیرکبیر، پست عمومی شد و وزارت پست ایجاد شد و امروز با گسترش فنّاوری و نیاز جامعه به ارتباط بیشتر، سرویس‌های مختلفی از طریق پست به مردم ارائه می‌شود.

رئیس اداره پست اردکان اظهار داشت: با توجه به سرویس‌دهی بسیار خوبی که پست به مردم داده است این مجموعه توانسته است جایگاه خود را در بین جامعه حفظ کند و علیرغم تجارت الکترونیک کار پست برای دریافت و تحویل مرسوله‌های خریدهای اینترنتی و خدمات الکترونیکی افزایش‌یافته است.

وی گفت: در چند سال اخیر و با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب تحولات زیادی در بخش‌های الکترونیکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت پست ایجادشده است و به واحد توزیع به‌عنوان ویترین پست توجه ویژه‌ای شده است و امکانات و تجهیزات جدید در اختیار نامه‌رسانان قرار داده‌شده است تا در هزینه و زمان صرفه‌جویی شود.

راجی افزود: امکانی فراهم‌شده است که هم‌وطنان از لحظه تحویل مرسوله پستی تا زمان تحویل می‌توانند وضعیت مرسوله خود را در سایت شرکت پست رصد کنند. هم‌اکنون انواع مختلف و متنوعی از خدمات در شبکه پستی ارائه می‌شود که بسیاری از مردم از این خدمات اطلاعی ندارند.

وی گفت: هم در شهر اردکان و بخش مرکزی، بخش عقدا و خرانق به همراه 14 نمایندگی پستی روستایی کار قبول و توزیع مرسولات پستی در سطح شهرستان را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش ارسال نامه و گرایش پست جهانی به دریافت و تحویل امانات، بیان کرد: اداره پست اردکان در سال گذشته 107 هزار مرسوله را به نقاط مختلف کشور ارسال کرده است و 130 هزار مرسوله نیز از اقصی نقاط کشور به شهرستان اردکان واردشده است که به دست گیرندگان رسیده است.

وی گفت: تحویل سند مالکیت، صدور گواهی کد پستی، صدور اظهارنامه مالیاتی خودروهای عمومی، پلمپ دفاتر شرکت‌های تجاری و خصوصی، تحویل مرسوله‌های پلیس+10 ، ارسال اخطاریه‌های اداره ثبت، دادگستری و بانک‌ها، ارسال و توزیع نمونه‌های غربالگری شبکه بهداشت و درمان، توزیع قبوض تلفن شرکت‌های خصوصی و مناطق روستایی، تحویل سیم‌کارت، توزیع محصولاتی که از طریق اینترنت خریداری‌شده است، تأییدیه تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، جمع‌آوری مرسولات ادارات، توزیع نشریات، واگذاری صندوق‌های پستی و ارائه سرویس‌های نوین پستی ازجمله اقدامات اداره پست اردکان در سال گذشته است.

راجی اظهار داشت: پست در پروژه‌های سنگینی مانند ثبت‌نام و توزیع کارت سوخت، ثبت‌نام تلفن همراه و تأییدیه تحصیلی برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها در کنار دولت و مردم بوده است.

وی گفت: با توجه به اینکه درزمینهٔ املاک سوءاستفاده‌های زیادی صورت می‌گیرد و برخی از اراضی چندین مرتبه به فروش می‌رسد در پروژه "سیماک" با اختصاص کد شناسایی به هر مکانی می‌توان از این کد برای استعلام استفاده کرد و با سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور می‌توان جلو این‌گونه تخلفات را گرفت.

رئیس اداره پست اردکان افزود: با اجرایی شدن پروژه سیماک، رفت‌وآمدهای غیرضروری مردم بین دستگاه‌ها و ادارات برای انجام امور اداری حذف خواهد شد. این طرح در آینده نزدیک در استان یزد و شهرستان اردکان اجرا خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از تمبر یادبود آیت‌الله خاتمی (ره)، اظهار داشت: انتشار تمبر یادبود از دیگر خدماتی است که ارائه می‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به واحدهای پستی درخواست‌های خود را برای دریافت تمبر یادبود اقدام کنند.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول