اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران:

فریب تبلیغات اینستاگرامی را نخورید/هشدار در مورد انجام جراحی‌های پرعارضه

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: در حال حاضر 300 جراح فوق‌تخصص پلاستیک و زیبایی در ایران داریم ولی 8 هزار نفر در کل ایران مشغول جراحی پلاستیک هستند که بسیاری از آنها آموزش لازم را ندیده و حتی پزشک هم نیستند.

فریب تبلیغات اینستاگرامی را نخورید/هشدار در مورد انجام جراحی‌های پرعارضه

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، حامد باطنی فوق‌تخصص جراحی پلاستیک در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی بزرگان جراحی پلاستیک اظهار داشت: بادی کانتورینگ به مفهوم تراش بدن از طریق انجام اقداماتی بر روی بافت چربی است و این موضوع یکی از محورهای این کنگره در بخش داخلی به شمار می‌رود.

وی افزود: امروزه این عمل جراحی در تمام دنیا از جمله ایران مورد استقبال قرار گرفته و بسته به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای مختلف با گسترش همراه بوده است که کم خطر شدن اعمال جراحی نسبت به گذشته یکی از علل افزایش این تقاضا است. 

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: در گذشته عمل‌های جراحی یک ریسک بالقوه داشت ولی اکنون سهل‌تر و آسان‌تر شده و گاهی به صورت سرپایی صورت می‌گیرد و بیمار درگیری کمتری دارد. البته گاهی این اعمال به غلط سهل و ساده انگاشته می‌شود و در صورتی که توسط افراد غیرحرفه‌ای، نادرست انجام گیرد عوارضی را به همراه خواهد داشت که اصلاح آن بسیار مشکل بوده و یا غیرقابل برگشت‌پذیر است.

باطنی با اشاره به اینکه گردش مالی موجود در عمل‌های جراحی سبب شده که مورد اقبال افراد غیرحرفه‌ای قرار گیرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 جراح فوق‌تخصص پلاستیک و زیبایی در ایران داریم ولی بر اساس برخی از منابع 3600 نفر در شهر تهران و 8 هزار نفر در کل ایران مشغول جراحی پلاستیک هستند که خیلی از اینها آموزش لازم را ندیده و حتی پزشک هم نیستند.

وی بیان داشت: اکثر عوارض ایجاد شده از این جراحی‌ها به دست افراد غیرحرفه‌ای است چرا که طراحی عمل جراحی درست بوده و در صورتی که به صورت دقیق انجام گیرد عوارض ناچیزی را به همراه دارد. 

نایب رئیس جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از انجام جراحی زیبایی در محل‌هایی همچون آرایشگاه‌ها و مطب‌ها خبر داد و گفت: این مسأله سبب بروز عوارض زیاد و حتی مرگ و میر می‌شود چرا که جراحی باید در اتاق عمل استاندارد باشد. بنابراین تأکید داریم که بیماران سطح آگاهی خود را قبل از عمل افزایش دهند و پزشک را با دقت انتخاب کنند.

باطنی گفت: وب‌سایت سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و انجمن جراحان پلاستیک از مراجع قانونی است که افراد می‌توانند برای انتخاب جراحی پلاستیک به آن تکیه کنند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات ایجاد شده در فضای مجازی همچون صفحات اینستاگرام را نخورند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول