اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مرکزی

فرماندار شازند خبر داد

معرفی 167 طرح اشتغالزایی به بانک‌های عامل شازند

فرماندار شازند از معرفی 167 طرح اشتغالزایی با اعتبار 330 میلیارد ریال به بانک‌های عامل خبر داد.

معرفی 167 طرح اشتغالزایی به بانک‌های عامل شازند

مصطفی عرب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه تاکنون ۱۶۷ طرح با میزان اعتبار ۳۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل ارجاع شده است، اظهار کرد: به منظور بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی در شهرستان شازند از ۱۶۷ طرح پیشنهادی تاکنون به ۷۰ طرح مصوب ۶۶ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع ۱۶۷ طرح معرفی شده به بانک‌ها در خصوص دستگاه‌های اجرایی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۳۰ طرح با مبلغ ۵۶ میلیارد ریال تسهیلات، ارتباطات ۲ طرح با مبلغ ۱.۵ میلیارد ریال، صنعت، معدن و تجارت ۱۹ طرح با مبلغ ۷۶ میلیارد ریال، جهاد کشاورزی ۱۱۶ طرح با مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل به منظور پرداخت تسهیلات معرفی شده‌اند.

فرماندار شازند اضافه کرد: از مجموع ۱۶۷ طرح پیشنهادی در بانک توسعه تعاون ۱۵ طرح به مبلغ ۵۷ میلیارد ریال، بانک کشاورزی ۷۳ طرح به مبلغ ۱۲۹ میلیارد ریال، پست‌بانک ۶۹ طرح به مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال و صندوق کارآفرینی امید ۱۸ طرح به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

عرب در خصوص میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها نیز تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها پیش‌بینی ایجاد ۴۸۶ اشتغال صورت گرفته که تاکنون اشتغال ۱۳۵ نفر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌پنجم اقدامات نهایی شده است، بیان داشت: دلایل این آمار محدود در خصوص بهره‌گیری از تسهیلات روستایی، عدم پیگیری متقاضیان و مشکل مجوز و تضامین لازم است.

فرماندار شازند با اشاره به تضامین بانکی ادامه داد: در قانون در خصوص بحث تضامین پیش‌بینی شده که متقاضیان از شرایط ترکیبی بانک‌ها و با شرایط آسان بهره‌مند شوند.

عرب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر ساکنین شهرستان شازند روستایی هستند از مدیران بانک‌ها نیز انتظار می‌رود با تشکیل ماهانه دوبار با جدیت بیشتری مبحث تسهیلات اشتغال پایدار در روستاها را پیگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث اشتغال خانگی اشاره کرد و افزود: در این خصوص ۱۲ میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون ۶ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال جذب شده که امیدواریم با جذب کامل اعتبارات بتوانیم برای مرحله دوم این طرح نیز سهم قابل قبولی را در راستای تسهیلات مشاغل خانگی در شهرستان شازند جذب کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول