اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

پس از سال‌ها انتظار صورت گرفت

صدور پروانه ساخت برای اراضی رو‌به‌روی دانشگاه شهرکرد

با حل مشکلات اراضی رو‌به‌روی دانشگاه شهرکرد برگه مالکیت صادر، صدور پروانه احداث بنا و متعاقبا اخذ سند مالکیت ۶ دانگ پلاک‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

صدور پروانه ساخت برای اراضی رو‌به‌روی دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چند سالی است که اراضی رو‌به‌روی دانشگاه دولتی شهرکرد دائم در حال خرید و فروش است اما مالکان به دلیل اختلافات موجود بین صاحبان اولیه اراضی سند ثبتی و رسمی در دست ندارند و نمی‌توانند اقدام به ساخت‌و‌ساز کنند، این موضوع باعث سردرگمی خریداران این اراضی شده است که سال‌هاست منتظرساخت سرپناهی برای خود و خانواده‌شان هستند، خبرنگار فارس این موضوع را از مسؤولان مربوطه پیگیری کرده است.

 بهادرعبدالغنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه اراضی روبه‌روی دانشگاه شهرکرد 22 هکتار است، گفت: این اراضی در طرح تفصیلی ابتدایی به عنوان فضای سبز با اولویت خدمات پذیرایی، تفریحی و اجتماعی قرار گرفت.

معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه این اراضی حدود 400 مالک دارد، گفت: مالکان با انتخاب یک نماینده از جانب خود به نام شرکت مهندسین مشاورآبادی هفت اقلیم طرح توجیهی ارائه دادند.

وی ادامه داد: طرح به کمیسیون ماده 5 رفت و زمانی که مصوب شد به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رفت که حوزه معاون وزیر راه و شهرسازی است در آن‌جا اشاره شد که طرح به علت وجود لفظ فضای سبز با اصل طرح جامع مغایرت اساسی دارد.

عبدالغنی افزود: طرح به کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی به ریاست استاندار و دبیری اداره کل راه و شهرسازی رفت و آن‌جا طرح تفکیکی شامل منطقه مسکونی، معابر، فضای سبز و خدمات عمومی تصویب شد.

معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: کارگروه امور زیربنایی به علت عدم ابطال مصوبه از عمده مالکان خواست که هیئت‌امنا تشکیل دهند و رضایت محضری خود را از تصویب طرح اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌ها در نهایت منجر به طرح تفصیلی شد، گفت: این طرح با کمک نماینده شهرستان شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب شد.

عبدالغنی توضیح داد: در حال حاضر مالکان با همکاری مشاور منتخب خود مالکیت خودشان را بررسی می‌کنند، پس از حل مشکلات بین مالکان و تعیین دقیق مالکیت‌ها شهرداری آمادگی کامل برای صدور پروانه ساخت را دارد.

 معاون شهرسازی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه تعیین مالکیت در شرح وظایف شهرداری نیست و مالکان خود تعیین کننده مالکیت هستند، گفت: شهرداری در این زمان با نقطه‌یابی و مشخص کردن برخی معابر کمک کرد تا مالکیت‌ها زودتر مشخص شود.

وی گفت: اگر کسی حق مالکانه و فروش را انجام داده باشد در صورتی که نماینده مالکان مالکیت را به رسمیت بشناسد بر اساس همجواری‌ها زمین مشخص و برگه مالکیت از طرف نماینده مالکان به مالک داده می‌شود.

 مرتضی قائدامینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه مساحت کل اراضی رو‌به‌روی دانشگاه دولتی شهرکرد در طرح تصویب شده 17/8 هکتار در پلاک ثبتی 60 اصلی شهرکرد می‌باشد، گفت: در ابتدا طرح مربوط به اراضی مذکور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری مطرح شد.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور آبادی هفت اقلیم اظهار کرد: در ادامه کار طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از فضای سبز با اولویت گردشگری به مسکونی و خدماتی شامل اماکن مذهبی، کودکستان، دبستان، پارک و فضای سبز، اماکن فرهنگی، پارکینگ و تجهیزات شهری تغییر کاربری یافت و مصوب شد.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون ماده 5 طرح تفصیلی شهرکرد، طرح تفکیکی این اراضی مصوب شد، تشریح کرد: پس از تصویب طرح موضوع مالکیت و مباحث مربوط به آن و مباحث حقوقی و شکایات مطروحه بر روی اراضی مذکور با همکاری شرکت مهندسین مشاور آبادی هفت اقلیم و هیئت امنا خرده مالکان کشاورز مهدیه بررسی و برای مالکان تشکیل پرونده شد.

قائدامینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مراحل انتهایی قرعه‌کشی اراضی در دست اقدام است که پس از آن برگه مالکیت صادر می‌شود و با مراجعه مالکان به شهرداری صدور پروانه احداث بنا و متعاقبا اخذ سند مالکیت ۶ دانگ پلاک‌ها امکان‌پذیر می‌شود.

مالکان نسبت به دریافت سند اقدام کنند

مدیرعامل شرکت مندسین مشاور آبادی هفت اقلیم افزود: مالکان این اراضی با مراجعه به این دفتر مشاوره در شهرکرد و یا دفتر هیئت امنا خرده مالکان مهدیه واقع در مهدیه پایین می‌توانند نسبت به تکمیل پرونده، دریافت سند مالکیت و تحویل زمین اقدام کنند.‌

وی با بیان اینکه در حال حاضر معابر اصلی در این اراضی توسط شهرداری خاک‌برداری و شبکه آب نیز در خیابان اصلی اجرا شده است، عنوان کرد: پس از اجرای گذربندی‌ها مابقی شبکه آب نیز توسط شرکت آب و فاضلاب اجرا می‌شود.

قائدامینی ادامه داد: همچنین با شرکت‌‌های توزیع نیروی برق ، گاز و مخابرات مکاتبات لازم جهت تأمین خدمات زیربنایی صورت گرفته است که با شروع عملیات آماده‌سازی خدمات زیربنایی نیز به مرحله اجرا می‌رسد.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور آبادی هفت اقلیم توضیح داد: طرح تهیه شده برای این اراضی بر مبنای شهرک‌های جدید است که از خدمات بسیار مناسب از جمله پارک و فضای سبز، دبستان، مهدکودک، پارکینگ، فضاهای فرهنگی و مذهبی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح اصول شهرسازی از جمله ارتفاع ساختمان‌ها و میزان ساخت و ساز به صورت یک پارچه رعایت شده است که سبب افزایش کیفیت سیما و منظر شهری می‌شود.

قائدامینی افزود: طبق طرح مصوب برای جبهه جنوبی بلوار رهبر مقابل دانشگاه دولتی شهرکرد فضای سبز و مبلمان شهری به صورت یکپارچه و نواری طراحی شده است که سبب ایجاد چشم‌انداز مناسب در کریدور غربی شهر می‌شود.

در پایان مدیرعامل شرکت مندسین مشاور آبادی هفت اقلیم تأکید کرد: کلیه مالکان و ذی‌نفعان در خصوص اراضی مذکور در اسرع وقت نسبت به تشکیل پرونده برای دریافت سند مالکیت در این شرکت و یا نزد هیئت‌امنا خرده مالکان مهدیه اقدام کنند.

انتهای پیام/3339/م

  

  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول