اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

خبرهایی از شهرستان‌های خراسان رضوی

صدور بيش از ۹۰ هزار کارت ملي هوشمند در سبزوار/ رشد 350 درصدی توزیع خریدهای اینترنتی در قوچان

در بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از شهرستان‌هایی از جمله قوچان، سبزوار، خواف، تربت حیدریه، مشهد، گناباد، تربت‌جام و گلبهار منتشر شده است.

صدور بيش از ۹۰ هزار کارت ملي هوشمند در سبزوار/ رشد 350 درصدی توزیع خریدهای اینترنتی در قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در بسته خبری امروز شهرستان‌های خراسان رضوی اخباری از شهرستان‌هایی از جمله قوچان، سبزوار، خواف، تربت حیدریه، مشهد، گناباد، تربت‌جام و گلبهار منتشر شده است.

شرکت عمران هنوز تمام مکان‌ها را به‌شهرداری تحویل نداده است

شهردار گلبهار در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گلبهار با اشاره به قوانین شهرهای جدید گفت: شرکت عمرا ن بر اساس قانون ساخت شهر را برعهده دارد و زمانی که جمعیت به 10 هزار نفر رسید بایستی شهرداری تشکیل شود و شرکت عمران قسمتی از شهر را که ساخته است به‌شهرداری واگذار کند و تا زمانی که شهر را شرکت عمران بسازد، متولی ساخت شهر شرکت عمرا ن است.

براتعلی خاکپور اضافه کرد: شرکت عمران براساس قانون می‌بایست مکان‌های ساخته شده در اختیار شهرداری قرار گیرد اما هنوز تمام مکان‌های ساخته شده به شهرداری تحویل داده نشده است.

وی افزود: اگر از این زاویه نگاه کنیم، فاز یک به‌شهرداری تحویل شده است البته این به آن معنا نیست که همه سطوح توسط شرکت عمران ساخته شده باشد و شهرداری در این دوره پیگیر آن فضاهایی مانند دریاچه گلبهار که تاکنون تحویل داده نشده است، خواهد بود.

شهردار گلبهار با بیان اینکه باید زمینه سرمایه‌گذاری را برای مردم و سرمایه‌گذاران فراهم کنیم؛ ادامه داد: شهرداری منابعی را برای درآمد در اختیار ندارد.

خاکپور بیان کرد: درآمد زمین در اختیار شرکت عمران است و ما از محل صدور پروانه و تخلفات ساختمانی درآمدهایی داریم که آن هم زیاد نیست.

وی از برگزاری کنفرانس‌های علمی و فرهنگی با حضور اساتید دانشگاه‌ها و چهره‌های فرهنگی در آینده نزدیک در گلبهار خبر داد و گفت: باید تلاش کنیم تا این شهر را به شهر رویدادها به همگان معرفی کنیم و ما علاوه بر این تصمیم داریم شورای راهبردی توسعه گلبهار را با حضور مسؤولان تشکیل دهیم تا مشکلات در این شورا طرح و با کمک همدیگر نسبت به‌رفع تنگناها اقدام شود.

شهردار گلبهار در خصوص مشکل سگ‌های ولگرد خاطرنشان کرد: این شهر در دشت حاصلخیز کشاورزی و موقعیت‌های مختلف روستایی قرار دارد و مستعد نگه‌داشتن سگ است، در گذشته با پیمانکاری قرارداد داشتیم که تمام شده است و باید با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها پیمانکاری جهت جمع‌آوری سگ‌ها گرفته شود.

خاکپور به مشکل حمل‌ونقل مردم گلبهار اشاره کرد و با بیان اینکه علی‌رقم  تلاش‌ها هنوز مردم با مشکل مواجه هستند؛ ادامه داد: تا کنون جلسات زیادی را برگزار کرده‌ایم ولی به‌دلیل دوگانگی در خدمات این مشکل هنوز وجود دارد و به‌دنبال راهکار مناسب هستیم. 

قوچان مستعد و کانونی برای بیماری هاری به‌شمار می‌آید

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه کنترل بیماری‌های مشترک در جوامع انسانی بدون کنترل بیماری در جمعیت دام میسر نمی‌شود؛ گفت: هاری یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان شناخته می‌شود که این شهرستان در سال‌های قبل از کانون‌های فعال این بیماری به شمار می‌رفت اما در سال جاری تاکنون این بیماری مشاهده نشده است.

محمد احمدی با تأکید بر اینکه این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی و ارتباط حیات‌وحش و حیواناتی همچون گرگ، روباه و غیره با حیوانات اهلی و سگ‌ها مستعد این بیماری است؛ بیان کرد: این بیماری استراتژیک بوده و اگر انسانی علائم آن را نشان بدهد صد در صد موجب مرگ خواهد شد.

وی میزان هر دُز واکسن هاری برای حیوانات را تا سال گذشته نزدیک به 15 دلار دانست که برای سگ‌های نگهبان و گله خریداری می‌شد و افزود: سالانه 6 هزار و 367 قلاده سگ در حدود 177 واحد تحت پوشش در قوچان واکسینه می‌شوند و تمام سعی بر پایش و کنترل این بیماری است چون احتمال ابتلای دامدار و دامپزشک نیز بیشتر می‌رود.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با بیان اینکه نمی‌توان آمار دقیقی برای سگ‌های ولگرد در نظر گرفت اما به‌طور تقریبی تعداد آن‌ها به هزار قلاده می‌رسد؛ خاطرنشان کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در مراکز زیر نظر شهرداری یا توسط پیمانکاران باید انجام شود که در قوچان هنوز به همان روش سنتی معدوم‌سازی صورت می‌گیرد.

احمدی با یادآوری اینکه در حوزه شیرخام نظارت در فرآوری و پاستوریزه شدن این محصول با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده اما نظارت در عرضه خام آن طبق شرایط اعلامی بر عهده سازمان دامپزشکی است؛ تأکید کرد: از مهرماه سال گذشته تاکنون مجوز حمل 2 هزار و 871 تن شیر خام در داخل استان و یک هزار و 900 کیلوگرم برای خارج استان از مبدأ قوچان صادر شده است.

وی بابیان اینکه عرضه شیر خام به‌صورت مستقیم در لبنیاتی‌ها مورد تأیید نیست اما باید در این زمینه ساماندهی صورت بگیرد؛ ادامه داد: لبنیاتی‌ها تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارند اما کنترل‌ها روی این مراکز صورت گرفته و از ابتدای سال تاکنون پرونده‌هایی در زمینه تقلب توسط این مراکز به دستگاه قضایی ارسال‌ شده است که فرآورده‌های غیرمصرف در همان ابتدا معدوم و جریمه‌های ریالی برای متخلفان در نظر گرفته شد.

رشد 350 درصدی توزیع خریدهای اینترنتی در قوچان

رئیس اداره پست قوچان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به 17 مهر روز جهانی پست گفت: امروزه پست از درگاه خدمات الکترونیکی واردشده و با حذف خود پستچی گری و ارتباط میان دوایر و سازمان‌های دولتی در رشد و بهره‌وری جامعه و امنیت شهروندی نقش بسزایی دارد.

سید محمود حسینی با بیان اینکه شبکه پست لایه‌های ترافیکی را کاهش داده و در عصر ارتباطات رسالت خود را برعهده دارد؛ افزود: 35 تفاهم‌نامه و قرارداد تبصره 40 با ادارات و سازمان‌های این شهرستان در زمینه اجرای طرح‌های نیابتی و جابه‌جایی مرسولات دبیرخانه‌ای در قوچان منعقد شده است.

وی اجرای طرح‌های نیابتی را موجب کاهش آلاینده‌های زیست‌ محیطی و ترافیک وسایط نقلیه دانست و خاطرنشان کرد: مردم قوچان به سمت تجارت الکترونیک رفته‌اند و بخشی از مایحتاج و نیازهای خود را از این طریق خریدهای اینترنتی فراهم می‌کنند که توزیع این خریدهای از ابتدای سال تاکنون دارای رشد 350 درصدی شده است.

رئیس اداره پست قوچان با بیان اینکه قوچان پس از نیشابور و سبزوار به‌عنوان سومین شهر توزیع‌کننده ابلاغیه‌های اداره امور مالیاتی در استان پیشتاز خدمات نیابتی است؛ تصریح کرد: این طرح از مردادماه سال جاری آغاز و تاکنون یک هزار و 415 فقره ابلاغیه دارایی توسط پست به‌منظور کاهش هزینه‌ها و تسریع در امور توزیع‌شده است.

حسینی یادآور شد: طرح ترخیص خودرو نیز در قوچان به‌عنوان چهارمین شهر خراسان رضوی در حال اجرا بوده و تاکنون 8 هزار و 908 فقره ساماندهی با همکاری پلیس راهور صورت گرفته است که از این تعداد یک هزار و 87 فقره مربوط به سال جاری هست.

وی به طرح پلاک‌کوبی کد پستی درب منازل در قوچان و انجام رایزنی با اعضای شورای شهر و شهرداری در این زمینه طی جلسات متعدد؛ گفت: پیمانکار پروژه معرفی‌شده و شهرداری قوچان منتظر تأمین اعتبار است اما به‌صورت پایلوت این طرح برای حدود 3 هزار خانوار در بخش مرزی باجگیران اجرایی خواهد شد.

صدور بیش از ۹۰ هزار کارت ملی هوشمند در سبزوار

رئیس اداره پست سبزوار امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مهرماه روز ملی پست با اشاره به اجرای طرح ملی صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان؛ گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون بیش از 90 هزار نفر در سبزوار برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند و حدود 85 هزار نفر کارت ملی هوشمند خود را از شرکت پست این شهرستان دریافت کرده اند.

علی شکوری‌پور افزود: شرکت پست سبزوار در روستاهای همجوار سبزوار، شهرهای ششتمد و روداب ، زندانها و دانشگاه به صورت سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند را آغاز کرده است.

وی با اشاره به دومین طرح ملی کدپستی و نصب پلاک در منازل مردم این شهرستان، بیان کرد: با همکاری شورای اسلامی شهر سبزوار در مرحله نخست حدود 40 هزار فقره پلاک در سطح منازل حاشیه شهر سبزوار نصب می شود.

رئیس اداره پست سبزوار با بیان اینکه جذب فروشگاه‌های اینترنتی در شرکت پست سبزوار در دستور کار قرار دارد؛ ادامه داد: جذب این فروشگاه‌ها کمکی به اقتصاد شهرستان سبزوار است و در حال حاضر حدود هفت فروشگاه اینترنتی در سبزوار وجود دارد که روزانه مرسولات خود را با کمترین قیمت از این شهرستان به سراسر کشور ارسال می‌کنند.

شکوری‌پور بیان کرد: از سال گذشته تاکنون حدود 100 درصد رشد در حوزه جذب فروشگاه های اینترنتی در سبزوار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های شرکت پست استقرار پست لجستیک در این شهرستان است، تصریح کرد: متمرکز کردن فروشگاه‌های اینترنتی بسترهای انتقال کالاها و تولیدات شهرستان سبزوار به‌سراسر کشور، درآمدزایی و اشتغالزایی را به‌دنبال دارد.

رئیس اداره پست سبزوار گفت: در حال حاضر 36 دفتر پیشخوان در سبزوار وجود دارد که از این تعداد 25 دفتر با شرکت پست ارتباط مستقیم دارند و ارائه خدمات را به مردم انجام می‌دهند.

نمایش «با مسؤولیت محدود» روایت تضاد طبقاتی ناشی از معضلات اجتماعی جامعه است

کارگردان نمایش «با مسؤولیت محدود» امروز در نشست خبری که در روزنامه شهرآرا برگزار شد؛ گفت: این اثر داستان زندگی 3 انسان را روایت می‌کند که به‌دلیل تضاد طبقاتی که در میان آنها ایجاد می‌شود، مخاطب را با خود همراه می‌کند.

محمد خوش خلق تضاد طبقاتی در این نمایش را ناشی از معضلات اجتماعی جامعه دانست و متذکر شد: در این نمایش، جنگ بین طبقات اجتماعی شامل دو طبقه کشاورز و صنعت‌گر بر سر یک زمین روایت می‌شود که چالش‌هایی را برای این دو نفر ایجاد می‌کند.

در ادامه این نشست، مشاور و طراح نمایش «با مسؤولیت محدود» نیز گفت: در این نمایش تقابل لایه‌های مختلف جامعه نشان داده می‌شود و در نهایت به‌این نکته اشاره دارد که مشکلات طبقاتی به‌نفع هیچ گروهی نیست.

بهروز ارمغان با بیان اینکه وظیفه نمایش سرگرم کردن مخاطب نیست؛ ادامه داد: کار هنر تعالی‌بخشی است و مخاطب باید با هنر همزادپنداری کند، وقتی مخاطب از سالن بیرون می‌رود باید پیغامی در ذهن خود داشته باشد، او باید با سایر آدم‌ها تفاوت داشته باشد.

مسعود نیکزاد یکی از بازیگران این نمایش نیز با بیان اینکه انسجام و فکری اعضای گروه از نقاط قوت این گروه است؛ گفت: داستان این نمایش درابتدا در یک بستر عاشقانه پیش می‌رود، ولی زیرلایه‌های عمیق اجتماعی را در دل خود جا داده است.

سارا کشمیری بازیگر نقش آهو نیز بیان کرد: نقش آهو در جریان نمایشنامه زیاد پررفت و آمدی نیست، اما بسیار تاثیرگذار است و نام آن در طول نمایش زیاد شنیده می‌شود.

گناباد قطب تولید فرآورده‌های دامی در استان است

رئیس اداره دامپزشکی گناباد امروز در نشست خبری به‌مناسبت روز دامپزشکی گفت: سالیانه در گناباد 63 هزار و 500 تن شیر تولید می‌شود که از این نظر رتبه سوم را در استان کسب کرده است.

محمدرضا متقی شهری گفت: سالیانه در گناباد 13 هزار و 216 تن گوشت مرغ تولید می‌شود که رتبه دوم را در استان داریم، این در حالی است که گناباد از نظر ظرفیت واحدهای مرغداری رتبه چهارم را در استان داراست و این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت خوبی در عرضه تولید گوشت مرغ وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالیانه در گناباد پانزده تن عسل تولید می‌شود؛ ادامه داد: این در حالی است که شرایط اقلیمی این شهرستان از نظر گل و گیاه چندان غنی نیست.

رئیس اداره دامپزشکی گناباد اظهار کرد: در حال حاضر در این شهرستان موردی از بیماری‌های خاص وجود ندارد. 

متقی شهری بیان کرد: 3 واحد کارخانجات لبنی، 7 واحد کارخانه خوراک دام و طیور، 16 واحد جمع‌آوری شیر، 82 واحد پرورش طیور گوشتی در گناباد وجود دارد که مراقبت‌های بهداشتی و غذایی به‌صورت مستمر در این واحدها انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: در این شهرستان 160 هزار دام سبک و 17 هزار دام سنگین وجود دارد که حراست و نگهداری این تعداد دام از جهت کنترل بیماری و پیشگیری برعهده دامپزشکی است.

همایش «منشور عزت در کاخ ذلت» در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه تربت‌حیدریه برگزار می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: مراسم منشور عزت در کاخ ذلت روز پنجشنبه همزمان با اول ماه صفر مصادف  با ورود کاروان اهل بیت (ع) به شام در بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه تربت‌حیدریه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر نوائیان اظهار کرد: این همایش استانی و کشوری با سخنرانی حجت‌الاسلام فرازی‌نیا مشاور تولیت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور مدیرکل اوقاف خراسان رضوی، مهمانان استانی و مسؤولان شهرستان با حضور 5 هزار نفری مردم این شهرستان برگزار می‌شود.

روند افزایش دمای هوا نیز تا پایان هفته آینده ادامه دارد

رئیس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وضعیت جوی هوا برای چند روز آینده با توجه به بررسی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده جوی نسبتا پایدار است.

علی صفایی افزود: از روز جمعه با شمالی شدن جریانات به‌تدریج بر شدت ناپایداری‌های جوی و میزان ابرناکی آسمان افزوده می‌شود و روند افزایش دمای هوا نیز تا پایان هفته آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: احتمال بارندگی در هفته آینده خواهد بود و با توجه به ناپایداری‌ هوا احتمال بارندگی از یکشنبه هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه بیان کرد: اوج سرما از امشب کمتر می‌شود و شب گذشته در بخش رخ یخبندان باعث خساراتی به کشاورزان شده است.

ساخت 16 مسجد در محلات مختلف گلبهار

مدیر عامل شرکت عمران گلبهار امروز در مراسم تحویل مسجد امام حسن مجتبی(ع) در محله 11 گلبهار به امور مساجد با  اشاره به اینکه احداث و توسعه فضاهای فرهنگی که مصداق بارز آن مساجد هستند از برنامه‌های محوری این شرکت است؛ گفت: تلاش داریم  مطابق با اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که در جهت توسعه گلبهار و همچنین بهره‌مندی مردم از فضاهای فرهنگی است نسبت به احداث یا واگذاری زمین جهت ساخت مساجد اقدام کنیم.

هومن گریوانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 16 مسجد در محلات مختلف گلبهار احداث شده است و به مرور زمان همزمان با توسعه محلات با اولویت جمعیتی، شرکت عمران اقدام به احداث مساجد دیگر نیز می‌کنیم.

نواخته شدن زنگ پیام مهر به‌مناسبت هفته ناجا در مدارس تربت‌جام

صبح امروز به‌مناسبت هفته ناجا مراسم نواختن زنگ مهر با حضور مسؤولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در مدارس تربت‌جام برگزار شد.

در این مراسم فرمانده انتظامی تربت‌جام گفت: دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران و ناظران ناجا در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه تصادفات همکاری و همراهی می‌کنند.

هوشنگ کیانی افزود: یکی از ارکان مهم در ایجاد امنیت کشور همکاری خوب آموزش و پرورش و خانواده‌های دانش‌آموزان با مجموعه ناجا در حوزه‌های مختلف اجتماعی است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف بزرگ مجموعه ناجا ایجاد بستر مناسب در حوزه امنیت به‌صورت ویژه برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان در سال تحصیلی است.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش تربت‌جام گفت: هفته بزرگ ناجا فرصتی بسیار مناسب برای تجلیل از فداکاری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی کسانی است که امنیت پایدار امروزمان را مدیون آنان هستیم.

غلامرضا بهرام‌پور افزود: وزارت آموزش و پرورش با همکاری مجموعه نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه‌های امنیتی و ترافیکی به این نیروی پرتلاش در انجام ماموریت‌ها کمک می‌کند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان به‌عنوان بال‌های کمکی در بدنه نیروی انتظامی می‌توانند با انتقال پیام‌ها و آموزش‌های دریافتی به‌کانون خانواده‌ها در کاهش هرچه بیشتر و چشمگیر آسیب‌های اجتماعی نقش زیادی را ایفا کنند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول