اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ:

ایران دهمین کشور تولید تخم‌مرغ در جهان است/مصرف 950هزار تن تخم‌مرغ در طول یک سال کشور

دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ گفت: کشور ایران موفق شده است به عنوان دهمین کشور تولید تخم‌مرغ در دنیا مطرح باشد.

ایران دهمین کشور تولید تخم‌مرغ در جهان است/مصرف 950هزار تن تخم‌مرغ در طول یک سال کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس در کرج، سید فرزاد طلاکش صبح امروز در همایش روز جهانی تخم‌مرغ که در موسسه تحقیقات علوم دامی کشور برگزار شد، گفت: سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور از 160 عدد به 189 عدد افزایش یافته است که این افزایش مصرف در هشت سال محقق شد.

وی تخم مرغ را غذایی کامل با قیمت مناسب برشمرد و افزود: این غذا جایگاه ویژه‌ای در تغذیه دارد که برخی به دلایل غیرعلمی از مصرف آن خودداری می‌کنند.

دبیرستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ اظهار کرد: تخم‌مرغ غذایی است که می‌تواند در رفع سوء‌تغذیه نقش ایفا کند و به مادران شیرده و زنان باردار مصرف آن پیشنهاد می‌شود.

طلاکش با اشاره به اینکه کشور ایران موفق شده است جایگاه دهم تولید تخم‌مرغ در جهان را از آن خود کند، تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلفی شاهد این هستیم که تخم‌مرغ در سبد غذایی اقشار جایگاه ضعیفی دارد و همه ادارات مربوطه باید برای تحقق جایگاه واقعی تخم‌مرغ تلاش کنند.

وی با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ نیز همچن سایر اقلام غذایی‌ گران شده است، اضافه کرد: مردم باید در این زمینه دقت کنند چراکه قیمت تخم‌مرغ با توجه به ارزش غذایی بالایی که دارد مناسب است و در تناسب با قیمت کم‌خاصیت‌ترین مواد، ارزان نیز است.

دبیر ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ در پایان سخنان خود از مصرف سالانه 950 هزار تخم مرغ در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برای افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که در این میان می‌توان به توزیع تخم‌مرغ در مدارس و ایستگاه های اتوبوس اشاره کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول