اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

قم

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم مطرح شد

2 برابر شدن پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در قم/ وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور

در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم، گزارشی از وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان ارائه شد.

2 برابر شدن پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در قم/ وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

محمود سیجانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات در سال جاری در استان آغاز شد، امسال پرداخت 630 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و 270 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت در قالب طرح رونق تولید در دستور کار استان قم است.

وی ادامه داد: امسال از 111 واحد صنعتی استان قم که 200 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید در سال گذشته گرفته بودند، بازدید نظارتی صورت گرفت.

 

پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: امسال با همگرایی بیشتر به دنبال جذب بیش از 900 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های تولیدی هستیم، البته در سال جاری این واحدها نیاز به نقدینگی بیشتری نسبت سال گذشته دارند و به همین دلیل باید سقف اختیارات بانک‌های استان قم افزایش پیدا کند تا نیازی به ارسال پرونده‌ها به مرکز نباشد.

مصطفی کاویانی در ادامه این جلسه با اشاره به عملکرد کارگروه اشتغال استان قم اظهار کرد: امسال تاکنون سه جلسه این کارگروه در استان قم برگزار شد، در قالب طرح تسهیلات اشتغال روستایی 50 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت و 100 درصد مبلغ تخصیص داده شده به استان در این خصوص جذب شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: 895 نفر در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در استان قم جذب شدند، همچنین قرار است که طرح اشتغال عمومی در استان با حضور هزار نفر اجرا شود تا این افراد در 6 ماه برای خودشان شغلی را ایجاد کنند.

 

2 برابر شدن پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در قم

مهرداد غضنفری در بخش دیگری از جلسه با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: امسال تسهیلات این طرح در استان براساس عملکرد سال گذشته دو برابر شد، البته زمان برای جذب تسهیلات طرح رونق تولید محدود است، با این وجود پرداخت تسهیلات این طرح در قم شروع شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم ادامه داد: بیشتر تسهیلات سرمایه در گردش به بخش صنعت و بیشتر تسهیلات سرمایه ثابت به بخش گردشگری در استان هدایت شد، همچنین رتبه استان در طرح اشتغال روستایی در کشور تک رقمی است و منتظر تخصیص اعتبارات این طرح برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در قم هستیم.

 

لزوم 3 برابر شدن پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش

غلامحسین الهیاری عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان قم در این جلسه مشکل واحدهای تولیدی را عدم ثبات مواد اولیه دانست و تصریح کرد: هر روز شاهد افزایش مواد اولیه در بورس هستیم و فروشندگان پول نقد را برای فروش این مواد مطالبه می‌کنند، به همین دلیل نیاز نقدینگی واحدهای تولیدی حداقل سه برابر شده است، عدم تزریق این نقدینگی به بخش تولید ضربه وارد می‌کند.

سید مهدی طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در ادامه جلسه افزایش قیمت مواد اولیه را موجب بالا رفتن قیمت تمام شده دانست و تصریح کرد: به همین دلیل متقاضی برای خرید کالاها کاهش پیدا می‌کند، این مساله تعطیلی واحدهای تولیدی و تعدیل نیروهای این واحدها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: تغییر مدام دستورالعمل‌ها برای مناطق ویژه اقتصادی مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی در این مناطق به وجود آورده است.

 

وجود 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور

مهدی صادقی در بخش پایانی جلسه با اشاره به راهکار افزایش میزان واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام در استان قم اظهار کرد: انتفاع بخش خصوصی راهکار این مساله است و باید موانع قانونی و ساختاری در این زمینه شناسایی و به دنبال رفع این موانع باشیم، 400 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه تمام در کشور هستیم.

وی ادامه داد: اگر مصوبه سران سه قوه در خصوص واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی اجرایی شود، کشور به لحاظ اقتصادی و عمرانی نجات پیدا می‌کند، این مصوبات چون براساس تائید رهبر معظم انقلاب است، فراتر از قانون‌ها است.

استاندار قم افزود: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و باید قدم‌های ما در سال جاری در راستای حمایت از تولید داخل باشد.

صادقی روند واگذاری پروژه‌های عمرانی را براساس ماده 27 دارای اشکالاتی دانست و تصریح کرد: واگذاری این پروژه‌ها می‌تواند موجب جذب سرمایه‌های بخش خصوصی به بحث عمران کشور شود، اقدامی که افزایش اشتغال را در کشور به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم باید عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه واگذاری پروژه‌های دولتی را مورد ارزیابی قرار بدهد.

انتهای پیام/78004/آ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول