اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سعد الحریری از احتمال عدم تشکیل کابینه سخن گفت

سعد الحریری با تأکید دوباره بر تشکیل دولت ظرف ده روز آتی، گفت که در صورت عدم موفقیت در این امر، از تشکیل کابینه پرهیز خواهد کرد.

سعد الحریری از احتمال عدم تشکیل کابینه سخن گفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران بار دیگر از وعده 10 روزه خود برای تشکیل دولت سخن گفت و تأکید کرد که در صورت عدم موفقیت، دیگر مأمور به تشکیل کابینه نخواهد بود.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه المستقبل، سعد الحریری پس از دیدار با اعضای فراکسیون المستقبل، تأکید کرد که لبنان نیاز شدیدی به تشکیل دولت دارد و همگی باید به خاطر کشور  از مواضع خود کوتاه آمده و امتیار بدهند.

حریری گفت: «اگر در تشکیل کابینه ناتوان باشم، دیگر برای بار دوم تشکیل دولت نخواهم داد و از کسی نخواهم خواست تا مرا برای این امر مکلف کند.»

او  افزود: «شرایطی که در دولت اولم داشتم با شرایط حال حاضر تفاوت دارد» و در ادامه گفت که همه گروهها باید امتیازاتی بدهند از جمله حزب «نیروهای لبنانی» و جریان «ملی آزاد» و شرایط فعلی چنین می‌طلبد تا همه جریان‌ها و گروه‌ها، مقداری از مواضع خود عقب بنشینند.

حریری در ادامه، سخنان «جبران باسیل» (وزیر خارجه لبنان) در آخرین کنفرانس خبری‌اش را «غیر سازنده» توصیف کرد.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان پنجشنبه هفته گذشته (12 مهر) در برنامه‌ای تلویزیونی اعلام کرد دولت جدید این کشور ظرف 10 روز آینده تشکیل خواهد شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما شنبه گذشته  «نبیه بری»  رئیس پارلمان لبنان در گفت‌و‌گو با روزنامه الاخبار گفت که امیدها برای تشکیل دولت بسیار بالا رفته بود اما پس از سخنان دیروز [جبران باسیل] به نقطه صفر بازگشته‌ایم.

روزنامه البناء لبنان نیز نوشت: پس از اتهامات متقابل میان «جریان ملی آزاد» (باسیل و عون) و نیروهای لبنانی (جعجع)، گفت‌وگوها درباره تشکیل دولت به جایگاه اول خود بازگشت.

مسأله اصلی و مورد اختلاف میان گروههای لبنانی به خصوص میان  «نیروهای لبنانی» و «جریان ملی آزاد»  بر سر معیار سهمیه‌بندی وزرا برای هر کدام از احزاب و گروهها است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول