اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

ارکان حاکمیتی دامپزشکی را در مهار بیماری تب مالت کمک کنند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تمام ارکان حاکمیتی سازمان دامپزشکی را برای ریشه کنی بیماری بروسلور(تب مالت) کمک کنند.

ارکان حاکمیتی دامپزشکی را در مهار بیماری تب مالت کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز کنگره سراسری بروسلوز (تب مالت) در انسان و دام در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

در این مراسم علیرضا رفیعی پور، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، نبوی معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدان، حبیب‌الله موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، فریبا کرامت دبیر علمی کنگره و رئیس مرکز تشخیص بروسلوز استان همدان و گروهی از کارشناسان، اساتید، دانشجویان و میهمانان ویژه داخلی و خارجی حضور داشتند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم، اظهار کرد: بیماری تب مالت یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بوده که مهمترین نشانه آن سقط جنین است.

علیرضا رفیعی‌پور تاکید کرد: نبود کنترل هدفمند در کشورهای همسایه و دیگر عوامل متعدد، کنترل بیماری بروسلوز را دچار پیچیدگی‌ خاصی کرده است.

وی برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور را واکسیناسیون، مراقبت فعال، آموزش و ترویج، تست و کشتار علیه این بیماری دانست و گفت: کنترل بیماری با توجه به محدودیت اعتبارات، با چالش همراه بوده که حمایت مالی بیشتری را از طرف مسؤولان می‌طلبد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: با وجود این محدودیت و بر اساس نتایج به دست آمده، سازمان دامپزشکی در کنترل و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام با اولویت بروسلوز موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی باید همه جانبه در این موضوعات دخیل باشد، افزود: دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، همواره تضمین‌کننده سلامت جامعه است.

رفیعی‌پور با بیان اینکه سازمان دامپزشکی نخستین پاسخگوی بهداشت عمومی جامعه است، تصریح کرد: اگر همکاری‌ها و دلسوزی‌های وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی نبود، از گذشته بد به دوران متوسط امروزی نمی‌رسیدیم.

واکسیناسیون سالانه 11 میلیون رأس دام جوان در کشور

این مقام مسؤول با اشاره به جمعیت هدف 12 میلیون رأسی دام سبک کشور گفت: سالانه 11 تا 11 و نیم میلیون رأس دام جوان (90 درصد) در جامعه هدف توسط دامپزشکی واکسینه می‌شوند و دستگاهی مثل دامپزشکی که فعالیتش صددرصد بهداشتی است، باید حمایت همه جانبه شود تا بتواند به عنوان تضمین‌کننده سلامت جامعه نقش مؤثری ایفا کند.

وی فعالیت در حوزه بهداشتی را اعتبار محور عنوان کرد و افزود: جمعیت 7 هزار نفری سازمان و 30 هزار نفری بخش خصوصی دامپزشکی در حوزه کنترل بیماری‌ها قطعاً موفق بوده و به وظیفه ذاتی خود به نحو احسن عمل کرده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور نقش مهم سازمان دامپزشکی را در کنترل تب مالت در کشور بسیار مهم دانست و افزود: تمام ارکان حاکمیت باید به کمک بال‌های توانمند سازمان دامپزشکی کشور به منظور ریشه‌کنی این بیماری بیایند تا بتوانیم با نگاه ویژه به مسؤولیت سازمان دامپزشکی در حوزه کنترل و مبارزه با بیماری‌ها سهیم باشیم.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص اعتبار 50 تا 100 میلیون تومانی توسط مسؤولان استانی در هر شهرستان، می‌توان طی دوره سه ساله میزان بروز بیماری تب مالت را در حد استاندارهای جهانی کاهش داد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول