اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق اصناف ایران:

مشکل اساسی اصناف ایران به مجموعه تصمیم‌گیران کشور مربوط است

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مشکل اساسی اصناف ایران به مجموعه تصمیم‌گیران کشور مربوط است و نباید به ترفند های دشمنان مبنی بر ایجاد اخلال و آشوب در کشور توجه کرد.

مشکل اساسی اصناف ایران به مجموعه تصمیم‌گیران کشور مربوط است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی فاضلی ظهر امروز در نشست با رؤسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرستان ارومیه اظهار داشت: با توجه به اینکه اصناف مردم‌نهاد و مردم‌محور هستند و حمایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد بنابراین توانایی در کنترل اوضاع اقتصادی را نیز نخواهد داشت و باید گفت که اصناف کشور نقش ۱۷.۵ درصدی در تولیدات داخلی دارند.

وی در ادامه گفت: مشکل اساسی اصناف کشور مربوط به مجموعه سیاست‌گذاران و تصمیم‌گیران کشور است چراکه اصناف به‌ اندازه‌ای که از برنامه‌ریزی‌های ناکارآمد رنج ‌دیده‌اند از دیگر تأثیرگذاران آسیب‌ ندیده‌اند.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود بازدارندگی های بسیار در قانون نظام صنفی بیان کرد: باید مطالعه‌ای انجام شده تا مشخص شود که چه امکاناتی در اختیار این قشر قرار گرفته که در حال حاضر از آن مطالبه‌گری می‌شود، در برنامه‌های توسعه‌ای که در مجموعه نظام تدوین ‌شده، در هیچ بخشی در زمینه پذیرش اقتصاد غیردولتی مطلبی عنوان نشده است و قانون اصلاح نظام صنفی که توسط شهید بهشتی در شورای انقلاب انجام شد، مترقی‌تر از قوانینی است که در مجلس شورای اسلامی تصویب‌ شده است.

فاضلی  بیان کرد: هم اکنون هشت هزار و ۳۰۰ اتحادیه صنفی و ۳۹۶ اتاق اصناف در سراسر کشور وجود دارد، که این میزان مدنیت باید توسط مجلس شورای اسلامی و دولت حفظ شود چرا که با وجود تعاملات ناکافی در حال حاضر در صورت برگزاری جلسات اقتصادی در مجلس شورای اسلامی نمایندگان اصناف نیز حضور دارند.

وی با اشاره به بی اعتمادی مسئولان به حوزه اصناف افزود: بی‌اعتمادی مسئولان عمده مشکل اصناف است و برای رفع این مشکل دولت و مجلس اصناف را باور داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف ایران خاطر نشان کرد: سه هزار و 200 بنگاه رسمی و غیر رسمی با یک هزار و850 رسته صنفی در قالب 6 میلیون 500هزار شغل با جمعیت بالغ بر 24 میلیون خانوار در سطح کشور بزرگترین بخش اقتصادی را تشکیل می دهند.

فاضلی با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در ادامه  گفت: همه مسئولان دست‌اندرکار برای رفع مشکلات موجود قدم برمی‌دارند و تلاش می‌کنند، اما ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته‌ و این یک جنگ واقعی و جنگ بسیار سختی است.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی را دشمن به کشورمان تحمیل کرده است، گفت: باید با صبوری از این جنگ عبور کرد و واقعیت امر همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند یا مقاومت و یا اسارت، در حالی که هزینه مقاومت به فرموده رهبری قطعا کمتر است و به هرحال این تاوان را ما باید به جهت حفظ انقلاب اسلامی بپردازیم، اما ایراداتی وجود دارد ، به مزیت‌های داخلی کمتر توجه شده و کمتر به بنگاه‌های اقتصادی توجه شده و یقینا می‌شود با فراخوان مردم به این عرصه بخشی از مشکلات را حل کرد و نباید اصناف ما در زمین دشمن بازی کنند و با دروغ های دشمن گل به خودی بزنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اخذ مالیات از کسانی که درآمد بالایی دارند، گفت: «باید واقعیت‌های جامعه را با توجه به وضعیت جاری اقتصاد و به‌ خصوص زمینه رکود بر نظام اقتصادی کشور لحاظ کنیم.

وی افزود: به هیچ وجه دنبال این نیستیم افراد با درآمد بالا را از پرداخت مالیات معاف کنیم، ما هم یقینا همراه و همگام با سازمان امور مالیاتی کشور معتقدیم مالیات باید از کسانی که صاحب درآمد بالا هستند، اخذ شوند، اما بپذیریم که بنگاه‌های کوچک با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد سال گذشته، به صورت ویژه دیده شود.

فاضلی اتحادیه های صنفی رو نهاد مردمی عنوان کرد و افزود: تنها راه برون رفت از مشکلات سپردن کار به مردم است و اتحادیه های صنفی تنها نهاد مردمی هستند که در سطح کشور فعالیت می کنند و بنا براین هیچ جفایی به بنگاه‌های صنفی را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول