اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اسماعیل هنیه: در پی حصول توافقاتی برای شکست محاصره غزه هستیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ضمن رد آنچه معامله قرن خوانده می‌شود، اظهار داشت که امت اسلام همیشه بر سر مسئله فلسطین، قدس و مسجد الاقصی اتفاق نظر و اتحاد دارند.

اسماعیل هنیه: در پی حصول توافقاتی برای شکست محاصره غزه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که راهبرد این جنبش مبتنی بر مقاومت همه جانبه در برابر رژیم صهیونیستی است.

هنیه در جریان یک سخنرانی ضبط شده در مراسم افتتاح یک همایش درباره قدس که در استانبول در حال برگزاری است، اظهار داشت که به خاطر معاهده اسلو مسئله فلسطین همچنان با مشکل مواجه است و ملت فلسطین به حقوق و اصول خود پایبند هستند.

خبرگزاری «صفا» به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد که ملت فلسطین آنچه «معامله قرن» نامیده می‌شود را نمی‌پذیرند.

هنیه با تأکید بر اینکه امت اسلام  همیشه بر سر مسئله فلسطین، قدس و مسجد الاقصی اتفاق نظر و اتحاد دارند، اعلام کرد که این همایش در شرایط حساسی برگزار می‌شود که مسئله فلسطین و جهان اسلام با آن روبروست.

وی با بیان اینکه این همایش پیام محکمی علیه همه توطئه‌هایی است که قصد دارد قدس را از محیط عربی و اسلامی خود جدا کند، تصریح کرد که امت اسلامی باید به پا خیزد تا ایستادگی افراد مقاومت کننده تقویت شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به شهادت دهها فلسطینی به خاطر عدم پذیرش تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که ملت فلسطین با امت اسلام عهد می‌بندد که برای حمایت از مسئله این کشور ایستادگی کند.

هنیه در پایان تأکید کرد که در تلاش است با طرفهای مختلف از جمه مصر، قطر و سازمان ملل به توافقاتی دست یابد که به آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در ازای شکست محاصره نوار غزه منتهی شود، و هزینه سیاسی نیز پرداخت نکند.

صبح امروز این همایش در شهر استانبول با حضور بیش از 700 شخصیت اسلامی و عربی برای بررسی تحولات مسئله فلسطین فعالیت خود را آغاز مردو

ائتلاف جهانی کمک به قدس و فلسطین به همراه مرکز روابط ترکیه و جهان اسلام این همایش را برگزار کرده‌اند.

این همایش تا فردا ادامه خواهد داشت و هدف از برگزاری آن، مطرح کردن مجدد مسئله فلسطین در سایه نگرانی از معامله قرن است که آمریکا در پی اجرای آن است.

در همین راستا، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه دولت آمریکا در حال اجرای معامله قرن است، تأکید کرد که واشنگتن از رهگذر به رسمیت شناختن قدس (به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی) و انتقال سفارت خود به این شهر، بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و قطع کمک به سازمان «اونروا» بدون اینکه به صورت رسمی، معامله قرن را علنی کند، در حال اجرای این طرح است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه 15 آذر 1396 در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دنیا آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم اسرائیل معرفی کرد و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا به این شهر صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول