اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

پس از سال‌ها تعطیلی آب معدنی سیرنگ کوهرنگ

بزرگترین واحد صنعتی شهرستان کیار جان تازه گرفت/ احتمال بازگشت به کار پرسنل قوت گرفت

مدیرعامل شرکت سیرنگ کوهرنگ چهارمحال و بختیاری گفت: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسؤولان استانی مصوب شد یک فرجه زمانی 6 ماهه به مدیران کارخانه داده شود تا بتوانند دیون را تسویه و کارخانه را راه‌اندازی کنند.

بزرگترین واحد صنعتی شهرستان کیار جان تازه گرفت/ احتمال بازگشت به کار پرسنل قوت گرفت

علی‌رضا رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: کارخانه تولیدکننده آب معدنی سیرنگ کوهرنگ بزرگ‌ترین کارخانه در نوع خود در کشور است.

مدیرعامل شرکت سیرنگ کوهرنگ چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این کارخانه علاوه بر آب معدنی، ماءالشعیر و کنساتره آب‌میوه هم تولید می‌کند، افزود: با توجه به بحث کمبود آب در کشور و با توجه به اینکه اکثر کارخانه‌های تولیدکننده آب معدنی مجبور هستند آب را از طریق لوله‌کشی از منابع اصلی تا کارخانه بیاورند اما این موهبت طبیعی در اختیار این کارخانه است که در کنار چشمه آب طبیعی شلمزار واقع شود.

وی با بیان اینکه مالکیت چشمه آب در اختیار کارخانه است، ادامه داد: متاسفانه کارخانه‌ای با این امکانات و تجهیزات به دلیل مسائل مختلف تعطیل شد در حالی که این کارخانه تنها قطب صنعتی بزرگ منطقه به شمار می‌رود و بیش از 150 نفر نیروی کار داشت.

رضوانی با تاکید بر اینکه ارزش دستگاه‌ها و تجهیزات این کارخانه بسیار زیاد است، عنوان کرد: حفظ و حراست این دستگاه‌ها بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت سیرنگ کوهرنگ چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسؤولان و مقامات استان و شهرستان همچنین نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی و با توجه به اینکه این کارخانه وام بسیار سنگینی به بانک بدهکار بود مصوب شد یک فرجه زمانی 6 ماهه به مسؤولان کارخانه داده شود تا بتوانند دیون را تسویه و کارخانه را راه‌اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دیروز طی مراسمی با حضور مسؤولان شهرستان، مردم و جمعی از پرسنل سابق، کارخانه راه‌اندازی مجدد شد، خط تولید آب معدنی ظرف یکی دو روز آینده آغاز می‌شود و معایب آن احصا شده تا بتوانیم ظرف یک ماه تا 45 روز آینده به تولید برسیم.

رضوانی اضافه کرد: مشکلاتی برای کارخانه ایجاد شده است که از آن دست می‌توان به سرقت کابل‌های برق اشاره کرد، این مشکلات به دلیل رکودی بود که در این محل رخ داده بود که امید است در آینده حل شود.

مدیرعامل شرکت سیرنگ کوهرنگ چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای راه‌اندازی خط تولید آب معدنی در کارخانه سیرنگ کوهرنگ طبق برآوردهای صورت گرفته مرحله به مرحله نیروها به کار گرفته می‌شوند، در مرحله اول حدود 20 نفر مشغول به کار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آب معدنی جزو کالاهایی است که نیاز به بازار فروش ندارد و در واقع بازار تشنه این کالاست، خاطرنشان کرد: این آب قابلیت صادرات به کشورهای همسایه ایران را دارد و کشورهای عراق، افغانستان و حوزه خلیج فارس طالب آب معدنی منطقه کوهرنگ هستند.

رضوانی با بیان اینکه اسم کوهرنگ با داشتن چشمه‌های طبیعی زلال آب عجین شده به همین دلیل این برند به اندازه کافی مشهور است و وسوسه مصرف را ایجاد می‌کند، یادآور شد: در راه‌اندازی مجدد شرکت سیرنگ کوهرنگ چهارمحال و بختیاری از نیروهای بومی شامل نیروهای شلمزار و شهرکرد که اکثرا از نیروهای سابق همان کارخانه هستند استفاده می‌شود چراکه این نیروها آموزش‌های لازم را دیده‌اند و با سیستم آشنا هستند.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول