اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

بانوان کارآفرین تنها 5 درصد از مبلغ خرید زمین صنعتی را می‌پردازند

مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به ارائه تسهیلات به بانوان کارآفرین فعال در شهرک صنعتی گفت: این بانوان می‌توانند به‌جای 20درصدی که باید در ابتدا برای خرید زمین بپردازند کافی است تنها پنج درصد را پرداخت کنند.

بانوان کارآفرین تنها 5 درصد از مبلغ خرید زمین صنعتی را می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین در جلسه شورای توسعه و تعاون بانوان کارآفرین که در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از استان‌های پیشگام در توسعه کارآفرینی کشور است اظهار داشت: ۶۳  قرارداد صنعتی در استان در نیمه نخست سال را در شرایطی منعقد کرده‌ایم که نیمی از صنعتگران و سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به توسعه و فعالیت نداشتند.

وی با توجه به اینکه ۶۷هکتار زمین صنعتی در اختیار صنعتگران و سرمایه‌گذاران قرار داده‌شده بیان کرد: در طی قرارداد شصت و چهارم که در اواخر هفته به ثمر می‌رسد مقرر شده ۷۳هکتار زمین دیگر نیز در شهرک صنعتی خرمدشت به میزان زمین‌هایی که در اختیار صنعتگران گذاشتیم، اضافه شود.

خانپور عنوان کرد: در نیمه نخست سال جاری استان قزوین توانسته است رتبه اول کشور را در جذب سرمایه‌گذار خارجی از آن خود کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین خاطرنشان کرد: هدف ما در اجرای این پروژه‌ها ایجاد شغل برای‌ دو هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه  در این پروژه‌ها مبلغ 600 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: ما سعی داریم تا با حمایت‌های استانی و کشوری این پروژه‌ها در اسرع وقت به اجرا درآیند.

خانپور عنوان کرد : با سرمایه‌گذاران در کل استان ۱۳۸۸ قرارداد بسته‌ایم که ۸۶۰ قرارداد آن به مرحله بهره‌برداری رسیده این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها فعال هستند.

بهره‌برداری از 500 طرح صنعتی، اشتغال‌زایی 25 هزار نفر را در پی دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: اگر ۵۰۰ طرح که در شهرک‌های صنعتی هستند به بهره‌برداری برسد بیش از ۲۵ هزار نفر اشتغال مستقیم پیدا می‌کنند.

وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های خوبی که استان قزوین دارد باید بتوانیم با حمایت‌های گسترده، جذب سرمایه‌گذاران استان را بیشتر کنیم.

معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هدف شورای توسعه و تعاون بانوان، شناسایی بانوان کارآفرین استان است اظهار داشت: استان قزوین به تبعیت از مباحث اقتصادی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید باید به هدف ارتقاء زنان در عرصه کسب‌وکار در مدت زمانی کوتاه دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از شناسایی کردن بانوان کارآفرین در عرصه‌های مختلف کاری، حمایت کردن آن‌ها است چراکه بسیاری از بانوان می‌توانند در کنار انجام وظایف مادری به کارآفرینی نیز مشغول شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده، استانداری قزوین بیان کرد: این حمایت‌ها شامل آموزش‌های رایگان، شرکت دادن آن‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، معافیت آن‌ها از پرداخت وجوه زیرساختی و حمایت‌های صادراتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای رسیدن به هدف بانوان کارآفرین، توانمند و قدرتمند باید با حمایت‌های خود در کنار آن‌ها بایستیم تا احساس تنهایی نکنند، گفت: همه بانوان که در  عرصه کسب‌وکار در حال فعالیت هستند مطمئناً دارای شجاعت، جرئت، شهامت، جسارت و توانمندی بالا هستند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده، استانداری قزوین تأکید کرد: با توجه به بحران اقتصادی که در کشور ما وجود دارد ورود به این عرصه ها‌کار آسانی نخواهد بود و زنانی که این شغل‌ها را پی می‌گیرند بانوانی با اعتمادبه‌نفس و باوری قوی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید بانوان کارآفرین و مسئول به جامعه معرفی شوند ادامه داد: وظیفه ما در قبال آن‌ها بها دادن، قدر دانستن و حمایت تمام و کمال از آن‌ها است چراکه جرئت کرده و وارد این شغل شده‌اند.

۷۰ درصد از صنایع کوچک با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند

سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: تنها راهکار معضل بیکاری ما توسعه صنایع کوچک است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تقریباً ۷۰ درصد از صنایع کوچک ما با کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت خودشان کار می‌کنند.

زرآبادی با اشاره به میزان بهره‌برداری شرکت‌ها عنوان کرد: این میزان از بهره‌برداری عواملی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بانک‌ها هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها اعطا می‌شود بدهی‌های بانک‌ها را تسویه می‌کند خاطرنشان کرد: متأسفانه تولید ما درگرو بانک‌ها است که این امر نیز در حال صدمه زدن به صنعت ما است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت تمام‌شده تولید در کشور یکی از معضلاتی است باید هر چه زودتر اصلاح شود چراکه اگر این مشکل رفع شود و ورق به نفع تولیدکننده و صنعت‌گر برگردد و امید است در چند ماه آینده شاهد رفع کلیه مشکلات باشیم.

سلطانی مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این جلسه اظهار داشت: ما بانوان بادنقش خودمان را در جامعه نشان دهیم.

سلطانی بیان کرد : در استان قزوین ۶ مدیرکل و ۵ معاون مدیرکل و بخشدار از خانم‌ها هستند که بسیار تحسین‌برانگیز است.

وی با اشاره به اینکه بانوانی که بخواهند در شهرک صنعتی کارآفرینی انجام دهند به‌جای بیست‌درصدی که باید در ابتدا برای خرید زمین بپردازند کافی است پنج درصد پرداخت کنند ادامه داد:  اقساط ۳۰ماه آن‌ها را به اقساط ۶۰ ماه تبدیل خواهیم کرد تا بانوان تشویق به ورود این عرصه شوند.

مشاور امور بانوان کارآفرین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ای‌ که با وزارت کار و امور اجتماعی داریم، این امکان وجود دارد که ساختمان‌هایی در حوزه‌های خدماتی، روانشناسی، ورزشی، تالارها و هتل‌ها در شهرک صنعتی احداث شوند.

سلطانی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۶۰  قرارداد مورد بهره‌برداری قرارگرفته است خاطرنشان کرد: ۱۶قرارداد آن با خانم‌های کارآفرین استان قزوین است این در حالی است که در کل کشور استان قزوین رتبه ششم را دارا است.

وی تأکید کرد: ورود قهرمانانه بانوان در عرصه کارآفرینی بسیار تحسین‌برانگیز است و باید حمایت همه‌جانبه‌ای از آن‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول