اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) مطرح کرد

موضع 2گانه جنجال‌سازان در مورد بافت قدیم/ تخریب برای ساخت مراکز خرید بله؛ برای توسعه حرم نه!

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: برخی به بهانه حفظ خانه‌های میراثی، به دنبال جوسازی علیه این آستان هستند.

موضع 2گانه جنجال‌سازان در مورد بافت قدیم/ تخریب برای ساخت مراکز خرید بله؛ برای توسعه حرم نه!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار مدیرکل بازرسی استان فارس با وی که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، اظهار داشت: اگر قانون اجرا شود و اجرای آن بدون تبعیض و با عدالت همراه باشد، کار بسیار مهمی است.

دستغیب با اشاره به اینکه عده‌ای از افراد، درون خودشان کفّ‌النفس و بازرسی دارند و نیرویی آن‌ها را از تخلف و انحراف در کارها باز می‌دارد، بیان کرد: البته همه این‌طور نیستند و لازم است مورد نظارت واقع شوند تا خللی در نظام جمهوری اسلامی ایجاد نشود و این اقدامات سبب می‌شود که بعضی متنبه شده و در کار خودشان تجدیدنظر نموده و درواقع یک نوع پیشگیری ایجاد شود.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ پیشگیری تأکید کرد و گفت: باید برای مردم اطمینان حاصل شود که آنچه در ادارات و نهادهای ما می‌گذرد مورد نظارت و بازرسی است، در این صورت اعتماد مردم نسبت به مسئولین، سازمان‌ها و ادارات بیشتر جلب شده و همکاری‌شان بیشتر می‌شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حرم مطهر نیز استثناء نیست و این نظارت و بازرسی نسبت به آستان مقدس و بخش‌های مختلف آن وجود دارد و قسمتی هم به‌عنوان واحد بازرسی مشغول فعالیت است که بحمدالله آثار و نتایج بسیار خوبی را برای مجموعه در پی داشته است.

وی با بیان اینکه بعضی افراد در جامعه به دنبال فرصتی برای جوسازی علیه این آستان مقدّس هستند تا جنجالی به پا و مقاصد خود را تأمین کنند، تصریح کرد: این افراد، خودشان هم می‌دانند که صحبت‌هایی که می‌کنند واقعیت ندارد، به‌عنوان‌مثال یکی از بحث‌ها خانه‌های میراثی است که ما هیچ‌وقت بنا نداشته و نداریم خانه‌ای که میراثی و در دل بافت تاریخی شیراز و در ارتباط با طرح 57 هکتاری توسعه حرم مطهر است را از بین ببریم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: بعضی از خانه‌های بافت تاریخی شیراز از قبل به‌عنوان میراثی ثبت‌ شده و اکنون نیز باید حفظ شود که نمونه آن خانه حسنی و خانه صدر جهرمی است، اما بعضی دیگر از خانه‌های بافت قدیم که خشت و گلی هستند و به حال خود رها شده و متروکه شده‌اند و هیچ ارزش تاریخی و میراثی ندارند، غالباً به مأمنی برای معتادان و کسانی که اهل فحشا هستند تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که بحث توسعه حرم مطهر پیش می‌آید قیل‌وقال‌ها بلند می‌شود، گفت: اگر مبنا این باشد که بافت قدیم دست نخورد که ما باید برگردیم به پنجاه سال قبل و هیچ رشدی حاصل نشود، درحالی‌که ملاحظه می‌فرمایید در همین بافت قدیمی و تاریخی شیراز و اطراف حرم مطهر چه مراکز خرید و مجتمع‌هایی ساخته شد که با تخریب همین بافت تاریخی صورت گرفت، اما آن موقع هیچ سروصدایی بلند نشد و اگر بنا باشد این حرم مطهر و آستان مقدس به همان وضع باقی بماند، نمی‌تواند پاسخگوی خیل عظیم زائران باشد.

دستغیب با اشاره به اینکه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در حال حاضر با مشکل راه ورودی و دسترسی مردم مواجه است، بیان کرد: مجموع بخش‌هایی که برای تملک حرم مطهر و توسعه آن توسط مسئولین آستان مقدس از بودجه عمرانی خریداری‌شده حدود 17 هزار مترمربع است که در این محدوده هیچ پروژه‌ای که به بافت تاریخی آسیب وارد کند اجرا نشده است، اما متأسفانه برخی افراد بر همین مبنا جاروجنجال راه می‌اندازند و می‌گویند حرم مطهر همه بافت تاریخی را خراب کرده‌ و این بافت در معرض اضمحلال است!

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با ابراز تأسف از اینکه این حرف‌ها از برخی افراد که در جاهایی هم سِمت و مسئولیت دارند نیز شنیده می‌شود، تصریح کرد: عجیب این است که وقتی دستگاه قضایی یک فردی را بر اساس صحبتی که در حمایت از چند عضو فرقه ضاله نموده یا بر اساس خلافی که مرتکب شده دستگیر می‌نماید، متعاقب آن فرد دیگری که خود نیز مسئولیتی دارد به حمایت از او برمی‌آید و می‌گوید به علت اینکه آن آقا مخالف توسعه حرم مطهر بوده، علیه او پرونده‌سازی نموده و دستگیرش کرده‌اند!

وی با انتقاد از این رویه اظهار کردند: آن‌ها در جامعه ما این‌قدر مردم را گوشی تصور کرده‌اند؟! آن‌هم مردمی که این‌قدر سطح آگاهی آن‌ها بالاست و منطقی هستند و انتظارشان از نمایندگان و مسئولینشان این است که سَرسَری صحبت ننموده، بلکه مستند و با منطق صحبت کنند.

دستغیب در پایان با ابراز امیدواری از اینکه سازمان بازرسی برنامه‌های خود را به‌دقت و مطابق قانون و با عدالت ادامه دهد، بر همکاری آستان مقدس با این سازمان در تمام ابعاد تأکید کرد.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول