اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

حدود ۹۴ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دارند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حدود ۹۴ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دارند.

حدود ۹۴ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دارند

خلیل آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی استان اقدامات متعددی انجام می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اجرای طرح کاداستر برای شفاف‌سازی مالکیت دولت بیان کرد: با توجه به اینکه زمین موضوعی است که به یک وسیله سرمایه‌ای تبدیل شده و قطعا این امر برای متولیان فعال در حوزه زمین مشکلاتی را ایجاد کرده است از همین رو اجرای طرح کاداستر را در پیش گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با اهمیت موضوع به منظور دیده‌بانی و بحث حفاظت و پیشگیری استقرار نیروهای کشیک مورد نظر است، گفت: در این زمینه نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

آقاجانلو از اخراج 773 راس دام غیرمجاز دام در نیمه نخست سال از مراتع استان خبر داد و گفت: این تعداد شامل 16 هزار و 500 واحد دامی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۹۴ درصد اراضی ملی استان سند مالکیت دارند و  در بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کاداستر در حال انجام است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان زنجان در نیمه نخست امسال پیگیری 177 پرونده در محاکم قضایی است که 92 پرونده به نفع اداره کل و 67 پرونده علیه اداره کل بوده است.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده تشکیل کلاس‌های آموزشی و ترویجی؛ ایجاد پاسگاه‌های حفاظتی؛ توانمند‌سازی جوامع محلی، اخذ سند مالکیت به نام دولت در 508 فقره و رفع تصرف و خلع ید و قلع و قمع با کمک دادستانی به ویژه در شهرستان طارم بوده است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه آمار پرونده‌های منجر به خلع ید نیز در نیمه نخست امسال ۴۰ مورد بوده است، تصریح کرد: در همین بازه زمانی 35 مورد قلع و قمع نیز داشتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: همچنین به منظور جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی و کاهش اثرات مخرب آن پدیده پیام‌های ترویجی و آموزشی برای اطلاع‌رسانی موثر انجام و تا حد زیادی آمار در این حوزه کاهش یافته است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول