اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان شمالی

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی خبر داد

رشد ۲۱ درصدی صدور سند تک‌برگ کاداستری در خراسان شمالی

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک خراسان شمالی گفت: در ۶ ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۴ هزار ۷۲۵ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل مالکین شده که نسبت به مدت‌زمان مشابه از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بوده است.

رشد ۲۱ درصدی صدور سند تک‌برگ کاداستری در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد خراسان شمالی علی‌اصغر اسدی ضمن بااهمیت دانستن طرح کاداستر و همچنین قانون جامع حد نگار اظهار کرد: در شش ماهه سال ۹۷ تعداد ۱۴ هزار ۷۲۵ برگ اسناد مالکیت کاداستری با ضریب امنیت بالا صادر و تحویل مالکین شده است که این میزان نسبت به مدت سال ۹۶ رشد ۱۴ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان گفت: تمام اسناد مالکیت دفترچه‌ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، ظرف مدت پنج سال از تصویب این قانون باید به سند تک‌برگی تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تأمین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سند تک‌برگی اقدامی مهم و مؤثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.

اسدی ادامه داد: از مشخصات این سند غیرقابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال می‌باشد. وی افزود از دیگر مزایای سند کاداستر ارتقاء امنیت و آرامش روانی، کاهش اشتباهات، حذف نوشتارهای دستی ، تحویل اسناد مالکیت به درب منازل مالکین، شفاف‌سازی امور و بروز رسانی اطلاعات مالکیت است

 وی همچنین خواستار مراجعه مالکین به ادارات ثبت‌اسناد و املاک در شهرستان محل وقوع ملک جهت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ را شد و افزود: اسناد مالکیت در کمترین زمان ممکن صادر و به مراجعین تحویل می‌گردد

اسدی در انتها تصریح کرد: هم‌اکنون  و بر اساس قرارداد منعقده با اداره پست معاملات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی که دارای سند تک‌برگ می‌باشند در کمتر از ۴۸ ساعت صادر و به‌وسیله مأمورین پست درب منزل به مالکین تحویل می‌گردد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول