اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

حال و هوای این روزهای گروه‌های اربعینی

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد

این روزها حال و هوای فضای مجازی هم مانند حال بسیاری از عاشقان و زائران حسینی شده و در این میان جاماندگان اربعین هم دلشان به این خوش است که مسافران کوی دوست آن‌ها را از یاد نبرند.

تا یار که را خواهد و میلش به که باشد

مجله فارس پلاس؛ حمیدرضا تاجی: نمی‌شود شور «حسین(ع)» در سینه‌ات باشد  و این روزها بی‌قرار «کربلا» نباشی، نمی‌شود، در حسرت «یا لیتنا کنا معک» بسوزی و این روزها تمام فکر و ذهنت «اربعین» نباشد.

این روزها زندگی‌ بسیاری از عاشقان بر محور «پیاده‌روی اربعین» می چرخد، زمان موعدشان «اربعین» و مکان موعدشان «کربلا»است.

باید در این هوا بوده باشی تا حس کنی تب‌وتاب زائران را، کسانی که می‌خواهند هرچه دارند را در این مسیر خرج کنند، عده دیگری هم هستند که شاید امسال با مشکلات مادی دست به گریبان باشند اما اگر شده پول قرض بگیرند، می‌خواهند راهی مسیری شوند که زمان در آنجا متوقف است.

چندسالی است که کاروان میلیونی عشاق از اقصی نقاط گیتی خاکی زائر باارزش‌ترین تربت می‌شوند. این شور حسینی در فضای مجازی هم برپاست.

با جمع‌شدن هیئات و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، صفحات، گروه‌ها و کانال‌های پیام‌رسان با محوریت «اربعین» راه‌اندازی شد.

در ادامه چند دقیقه‌ای می‌توان در این فضا تنفس کرد.

*‌ بسیاری از فعالان فضای مجازی با استفاده از این ابزارهای دنیای مجازی، کانال‌ها، گروه‌ها و صفحاتی را راه‌اندازی کردند و در این رسانه‌ها، فلسفه پیاده‌روی اربعین و تاکیداتی که بزرگان دین به این مهم داشتند، می‌پردازند.

 

* پاسخ به شبهات درباره پیاده‌روی اربعین هم از آن دست مطالبی است که زیاد در فضای مجازی دست به دست می‌شود به خصوص باتوجه به اهمیت اربعین در امسال.

 

* با نزدیک شدن به زمان نام‌نویسی زائران در سامانه سماح و موعد اخذ ویزا، اطلاع‌رسانی درباره این سامانه و مکان‌های اخذ ویزا هم در این کانال‌ ها و گروه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

* بخش دیگری از گفت‌وگوهای مجازی هم به معرفی مکان‌های فروش ارز از جمله دینار و دلار و یا نحوه تخصیص وام دانشجویان دانشگاه آزاد اختصاص دارد.


* زائران باتجربه‌تر هم تجربیات خودشان از این سفر را در قالب نکات کلیدی به زائرانی که امسال برای اولین بار پیاده روی را تجربه می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند، کاربران خوش ذوق‌تر هم این مطالب را در قالب پوستر یا اینفوگرافیک منتشر می‌کنند.

 

انتشار جملات کاربردی در عراق و راهپیمایی اربعین هم ازجمله مباحث منتشر شده در این کانال‌ها  و گروه‌های مجازی است. بسیاری از کاربران جزوه‌های آموزش عربی را به اشتراک می‌گذارند.

 

*پایه ثابت این گروه‌ها و کانال‌ها هم به اشتراک گذاشتن نوحه‌های جدید و نوحه‌های خاطره‌ساز پیاده‌روی اربعین از جمله نوحه‌های میثم مطیعی است. بسیاری از زائران در تب و تاب یک گلچین مداحی های اربعین هستند.

 

* اما بخش غم‌انگیز این گروه‌ها به جامانده‌های اربعین اختصاص دارد؛ جامانده‌هایی که طعم حضور در مسیر نور را چشیده‌اند اما امسال بخت یارشان نبوده تا در این راه قدم بگذارند. هشتگ #جامانده‌ایم از جمله هشتگ‌های غائبان پیاده‌روی امسال است.

 

 

در مقابل این جاماندگان، هشتگ‌هایی نظیر#حب_الحسین_یجمعنا و #موکب_اربعین هم در فضای مجازی برای متحد کردن کاربران راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول