اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

نماینده گنبدکاووس در مجلس هشدار داد

افزایش ترک تحصیل در غرب گنبدکاووس/ 27 مربی پیش‌دبستانی گنبدکاووس بلاتکلیف مانده‌اند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به افزایش ترک تحصیل در برخی مناطق گنبدکاووس، گفت: غرب گنبدکاووس با این موضوع به شدت دست و پنجه نرم می‌کند.

افزایش ترک تحصیل در غرب گنبدکاووس/ 27 مربی پیش‌دبستانی گنبدکاووس بلاتکلیف مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، قره‌جه طیار صبح امروز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در محل فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه تحصیل برای مرزنشینان باید بیش از گذشته تسهیل شود، اظهار کرد: سطح پوشش تحصیلی در این مناطق باید به حد مطلوب رسیده و شرایطی فراهم شود که هیچ مرزنشینی از تحصیل بازنماند.

وی با بیان اینکه ترک تحصیل در برخی مناطق شهرستان گنبدکاووس به ویژه در منطقه غرب این شهرستان افزایش یافته است، افزود: در هفته جاری با کمک بانک تجارت یک مدرسه در روستای «ارمی‌آباد» شهرستان گنبدکاووس کلنگ‌زنی کردیم تا جایگزین مدرسه تخریبی و فرسوده این منطقه شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از دریافت هزینه‌های 400 الی 500 هزار تومانی از دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی روستایی، خاطرنشان کرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان باید هر چه سریع‌تر نسبت به این موضوع چاره‌اندیشی کند.

طیار با تاکید بر اینکه در انتصابات مدیران در استان و شهرستان‌ها باید شایسته‌سالاری مدنظر مسوولان اداره کل آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: متاسفانه برخی مسائل سیاسی مانع از استقرار شایسته‌سالاری در این اداره کل شده است.

وی با بیان اینکه در بازدید از وضعیت روستای «کرند» با 15 دختر دانش آموز روبه‌رو شدم که برای تحصیل به کیلومترها آن طرف‌تر یعنی شهر «اینچه‌برون» عزیمت می‌کنند، تصریح کرد: مدیران استانی و شهرستانی آموزش و پرورش باید فکری برای این مسافت طولانی کنند تا دختران این مناطق دچار زحمت و مشقت‌های فراوان نشوند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی وضعیت مدرسه شبانه‌روزی روستای «کاکا» را بسیار اسفناک و نامناسب دانست و گفت: در کنار این موضوعات انتقال مکان مدرسه دخترانه نمونه نیز با اعتراض بسیاری از خانواده‌ها مواجه شده است که مورد انتقاد واقع شده است.

طیار با تاکید بر اینکه با وجود حل مشکل مربیان پیش‌دبستانی در بسیاری از استان‌های کشور، همچنان 27 مربی پیش‌دبستانی شهرستان گنبدکاووس بلاتکلیف باقی مانده‌اند، اضافه کرد: انتظار ما این است که مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان برای این موضوع چاره‌اندیشی کند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول