اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

همزمان با هفته سلامت روان انجام شد

افتتاح دهکده سلامت روان

شهردار منطقه 9 از افتتاح دهکده سلامت روان در ورودی غربی پایتخت خبر داد.

افتتاح دهکده سلامت روان

به گزارش خبرگزاری فارس، سید علی مفاخریان با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی بهداشت روان با عنوان «سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر» گفت: امروز ایمان یکی از قوی ترین عوامل در سلامت روان در ایجاد آرامش روحی و جسمی در انسانها می باشد که با تقویت نیروی ایمان در افراد و تاثیر گذاری آن در رفتار افراد زمینه آرامش در برخورد با مشکلات زندگی را فراهم می کند.

وی افزود: در دنیایی طی طریق می کنیم که توسعه نامتوازن در آن مشهود است که همرا ه با آن دغدغه های فکری و روحی و روانی در حوزه های فردی،خانوادگی و اجتماعی ایجاد شده و در آن تاثیر گذار است.

مفاخریان همچنین بیان داشت: شرایط نامتوازن بهداشتی و روانی برای گروه های مختلف موضوعاتی همچون فقر،بیکاری و حتی رقابت های ناسالم که در حوزه دانش آموزی ودانشجویی اتفاق می افتد در حوزه سلامت بهداشت روان تاثیر گذار است.

شهردار منطقه ۹ اظهار کرد: از منظر مدیریت شهری مجموعه عوامل محیطی از جمله آلودگیهای هوا،صدا و مباحثی از این قبیل نیز در سلامت روان می توانند تاثیر گذار باشند که اگر نوجوانان و جوانان در یک فضای آرام و مناسب محیطی زندگی کنند این آرامش روانی می تواند در جامعه تاثیر گذار بوده و برای آینده سازان نسل های آتی کشور مثمر ثمر باشد.

وی در خاتمه عنوان کرد: مجموعه مدیریت شهری منطقه9 با تمام توان در تلاش است تا با اجرای برنامه های این چنینی در ورودی غربی پایتخت در ایجاد امنیت روانی در حوزه سلامت اقدامات لازم را انجام دهد که افتتاح دهکده سلامت روان خاص منطقه 9 که توسط اد اره سلامت منطقه انجام شده از جمله آنهاست.

بر اساس این گزارش، هفت غرفه با موضوعات؛ سبک زندگی سالم ، توانمندی خلاقیت و نوآوری نوجوانان و جوانان ،گل و گیاه و سلامت روان ،پیشگیری از سوء مصرف مواد، مشاوره روان شناسی،آموزش روان شناختی،مشاوره بیماریهای پرخطر در دهکده سلامت روان در محوطه مرکز بهداشت غرب تهران واقع در محله دستغیب منطقه9 برپا شده و همچنین در هفته سلامت روان، روانشناسان و کارشناسان روانشناسی در جهت خدمت به شهروندان با حضور در سرای محلات 9گانه اقدام به مشاوره به شهروندان می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول