اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابراز تمایل ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در تبرستان

لبخند رضایت چکمه‌پوشان به تجارت مازندران

فعالان اقتصادی ایتالیا تمایل خود برای توسعه سرمایه‌گذاری در مازندران را اعلام کرده و منتظر رایزنی‌های جدی در سطوح سفارتخانه‌ای هستند.

لبخند رضایت  چکمه‌پوشان به تجارت مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، دو نفر از نمایندگان دولت ایتالیا در حوزه اقتصادی و تعدادی از فعالان اقتصادی مازندران به همراه مسؤولان اتاق بازرگانی مازندران دور هم جمع شدند تا زمینه توسعه تجاری و اقتصادی را فراهم کنند.

در سال‌های اخیر رفت و آمد تجاری بین تجار کشور چکمه‌پوش (ایتالیا) و مازندران انجام شده است اما از نتایج این رفت و آمدهای اطلاعاتی منعکس نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در این دیدار با اشاره به قابلیت‌های مازندران در حوزه اقتصادی و تجاری به ویژه بخش کشاورزی، اظهار کرد: به لحاظ دیپلماتیک ارتباط بسیاری مناسبی بین ایران و ایتالیا وجود دارد.

وی با اعلام اینکه 13 میلیارد دلار پروتکل امضاء شده تجاری بین دو کشور وجود دارد، افزود: برای اجرای شدن نیاز به همکاری گسترده دو جانبه است.

عطاء‌الله حسن‌زاده عضو هیات مدیره تولید کنندگان مرغ گوشتی در مازندران اظهار کرد: ظرفیت بسیاری مناسبی در حوزه تولید مرغ گوشتی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه طرح توسعه صادرات مرغ گوشتی در دستور کار است، افزود: در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذار مطمئن و بازار هدف مناسبی هستیم.

حسن‌زاده یادآور شد: در تامین نیازمندی‌های دارویی در صورت تمایل علاقه‌مند به همکاری با ایتالیا هستیم.

قلی‌پور عضو هیأت مدیره تولید کنندگان ماهی در مازندران نیز اظهار کرد: بیش از 40 واحد تولیدی در حوزه صنعت شیلات استان مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: بیش از 3 هزار واحد پرورشی در استان در زمینه ماهی خاویاری و ماهیان سردآبی و گرم آبی فعالیت دارند و در حال حاضر طرح توسعه ماهی در قفس در دستور کار است و پیش‌بینی می‌شود که بیش از 200 هزار تن ماهی سردآبی و گرم آبی در دریایی خزر در سه استان شمالی کشور تولید شود.

عضو هیات مدیره تولید کنندگان ماهی مازندران، یادآور شد: دو بندر صیادی در استان فعالیت کرده و محصولات ما به کشورهای روسیه، افغانستان، عراق و آلمان صادر شده و یکی از شرکت‌های تولیدی استاندارد ای‌.سی اروپا را در اختیار دارد.

مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا نیز با اشاره به علاقه‌مندی به ایتالیا‌یی‌ها به توسعه تجاری با کشورمان، اظهار کرد: مشترکات فرهنگی ایرانی‌ها و ایتالیایی‌ها، نیازمندی‌های استان به صنایع بخش کشاورزی و از همه مهمتر وجود صنایع کوچک در ایتالیا زمینه توسعه تجاری را فراهم می‌کند.

آئو گوستو دی جاچینتو خاطرنشان کرد: علاقه‌مند هستیم که در بازار ایران ورود پیدا کنیم و زمینه تامین نیازمندی‌های ایتالیا و رفع نیازهای ایران را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره  به حضور تجار ایتالیا در نمایشگاه‌های ایران، افزود: می‌توانیم در این نمایشگاه‌ها قرار ملاقات با شرکت‌های تجاری ایتالیا و تجار مازندرانی فراهم کنیم.

مدیر بخش توسعه بازرگانی سفارت ایتالیا اظهار کرد: هفته گذشته برای 16 نفر از کارآفرینان ایران در حوزه صنعت تور صنعتی برگزار کردیم و قابلیت‌های صنعتی در حوزه تولید محصولات قطعه سازی را به آنها معرفی کردیم.

به گزارش فارس، هیأت تجاری ایتالیا قرار است طی امروز و فردا بازدیدهای از قابلیت‌های تجاری استان مازندران داشته باشد.

سفر هیأت ایتالیایی به مازندران از صبح امروز شروع شده و عصر فردا پس از جمع‌بندی نهایی به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول