اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

علت شوره سر چیست؟

وجود پوسته‌های سفیدرنگ در لابه لای موها و روی شانه‌ها از نظر زیبایی و اجتماعی ناخوشایند است بنابراین باید با علل آن آشنا شد و آن را از بین برد.

علت شوره سر چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شوره سر با پوسته‌ریزی پوست سر مشخص می‌شود که با خارش و گاهی اوقات قرمزی پوست همراه است.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، چه عواملی می‌تواند این وضعیت را بدتر کند؟ در اینجا با 4 علت شایعی که منجر به ایجاد پوسته‌های سفید رنگ در لابه لای موها می‌شود و گاهی روی شانه‌ها ریخته و از نظر زیبائی و اجتماعی ناخوشایند است، آشنا می‌شوید.

استرس

استرس می‌تواند هر گونه وضعیت پوستی را بدتر کند. سطوح بالایی از استرس منجر به از بین رفتن سیستم ایمنی و اغلب باعث بروز علائم فیزیکی از جمله شوره سر می‌شود.

 مالاسزیا

یکی از رایج‌ترین افسانه‌هایی که در مورد شوره سر وجود دارد این است که این بیماری به علت خشکی پوست سر ایجاد می‌شود اما متخصصان با این مسئله مخالف هستند و می‌گویند که ممکن است پوست بیش از حد چرب باعث بروز این مشکل شود.

زمانی که پوست سر بیش از حد چرب باشد، قارچ‌های مالاسزیا بر روی پوست باعث بروز شوره سر می‌شوند.

در برخی از افراد این قارچ‌ها شروع به تغذیه از روغن اضافی و سلول‌های مرده پوست سر می‌‌کنند که همین امر باعث می‌شود سلول‌های پوست به طور مکرر و انبوه به صورت شوره بریزند.

شستشوی کم

هر چند وقت یکبار موهایتان را می‌شویید؟ به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد زیرا میزان شستشو به عواملی از جمله نوع پوست، نوع مو، نوع محصولات و ... بستگی دارد اما اگر تا زمانی که موهایتان ژولیده و چرب نشده است از شامپو استفاده نکنید شوره سر افزایش می‌یابد.

بنابراین توقف شستشوی سر با شامپو منجر به افزایش و انباشته شدن سلول‌های مرده پوست شده و این وضعیت را بدتر می‌کند.

متاسفانه زمانی که فرد با این مشکل مواجه می‌شود به اشتباه از شامپوهای خشک استفاده می‌کند.

آلرژی

«اگزمای تماسی» یک واکنش پوستی آلرژیک است. این واکنش زمانی که در معرض عوامل خاصی مانند صابون، شیره گیاه، عطرها، جواهرات، محصولات آرایشی و ... قرار می‌گیرید، رخ می‌دهد.

از آنجایی که این آلرژی با خارش مرتبط است، می‌تواند منجر به گسترش شوره سر شود.

اگر شما اغلب ژل و اسپری موی سر خود را عوض می‌کنید ممکن است پوست شما به یک یا برخی مواد استفاده شده در این محصولات حساس باشد و منجر به آلرژی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول