اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

یادداشت مهمان

سیاسی‌کاری بلای جان استانداران

انتخاب فرد سیاسی برخلاف انتظار و توهم دولتمردان، در وهله نخست اولویتش اتخاذ سیاستی است که اول خودش را حفظ کند و این تفکر یعنی محافظت از خود و محافظه کاری و در نتیجه کاهش جرات دست زدن به کارهای بزرگ، آفتی که سالهاست گریبانگیر شده است.

سیاسی‌کاری بلای جان استانداران

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان؛ آنچه که از گذشته در عملکرد دولت‌ها تجربه شده واضح و مبرهن است که در انتخاب استانداران بعنوان نمایندگان دولت اولین موضوعی که مطرح می‌شود تعلق و یا وابستگی افراد به طیف سیاسی و جناحی آن دولت بوده و کسانیکه در جناح حاکم دسته بندی نشده‌اند، با هر دانش، تخصص و توانمندی که داشته‌اند کنار گذاشته شده و به تبع آن تغییرات  ظاهراً مدیریتی و در واقع انتقام گیری و تسویه حسابهای شخصی، جناحی صورت گرفته است که این مهم یکی از آفت‌های غلط موجود در کشور بوده و از علل اصلی عقب ماندگی برنامه‌های توسعه‌ای در سند چشم‌انداز به شمار می‌آید.
دولت داری و حکومت‌داری مترادف با سیاستمداری است ولیکن سیاست زدگی اپیدمی شده در اکثریت قریب به اتفاق فعالیت‌های کشوری، روح کار جهادی، جرات و ریسک پذیری کاری به ویژه در مدیران دستگاه‌های اجرایی را تحت تاثیر شدید قرار داده و نگاه دولت با اولویت انتصاب افراد سیاسی با طمع امکان دخالت و اثرگذاری در انتخابات مجلس به منظور داشتن نمایندگان همراه و همسو در خانه ملت و عدم توجه کافی به مدیران اجرایی توانمند در انتصابات کلان از دیگر علل عقب نگهداشت برنامه‌های توسعه‌ای است.
چرا که فرد سیاسی برخلاف انتظار و توهم دولتمردان، در وهله نخست اولویتش اتخاذ سیاستی است که اول خودش را حفظ کند و این تفکر یعنی محافظت از خود و محافظه کاری و در نتیجه کاهش جرات دست زدن به کارهای بزرگ، آفتی که سالهاست گریبانگیر شده است.
از سوی دیگر انتصاب استانداران غیربومی نیز بر شدت بی‌تفاوتی‌ها و شدت بخشی به حفظ جایگاه می‌افزاید و بدلیل اینکه بعد از اتمام دوران تصدی‌گری و حاکمیت خود از استان رخت بسته و دیگر دسترسی به ایشان وجود نخواهد داشت تا مورد بازخواست مردمی قرار بگیرد.
فلذا با عنایت به مباحث مطروحه و در شرایط سخت کنونی نیازمند استاندار  اجرایی بومی هستیم نه استاندار غیربومی سیاسی که هم کاری از پیش نبرده و فقط بدنبال سیاسی کاری باشد که پس از رفتن وی هم نتوان کاری در پیگیری نواقص موجود کرد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول