اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

بلخاری:

هدف غایی دانشگاه فرشچیان احیای میراث ملی و فرهنگی ایران است

رئیس انجمن حفظ آثار و مفاخر فرهنگی گفت: هدف غایی دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی استاد محمود فرشچیان احیای میراث ملی و فرهنگی ایران است.

هدف غایی دانشگاه فرشچیان  احیای میراث ملی و فرهنگی ایران است

حسن بلخاری رئیس انجمن حفظ آثار و مفاخر فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره افتتاح دانشگاه فرشچیان گفت: تاسیس چنین دانشگاهی 2 بعد دارد. یکی اهمیت و جایگاه این دانشگاه و دیگری حفظ آثار و مفاخر فرهنگی است.
وی افزود: برای تاسیس این دانشگاه با نهادهای بسیاری رایزنی کردیم و دانشگاه آزاد و به ویژه محمدمهدی طهرانچی برای انجام این امر و تاسیس دانشگاه همت کردند.
رئیس انجمن حفظ آثار و مفاخر فرهنگی عنوان کرد: این دانشگاه از لحاظ هدف و عمل در چارچوب اهداف انجمن است و می‌تواند ارتباط بسیار گسترده و عمیقی را با انجمن داشته باشد. این دانشگاه خارج از محدودیت‌های زمان محور و واحد محور و ترم محوری که دانشگاه‌ها با آن دست به گریبان هستند عمل خواهد کرد.
وی ادامه داد: این دانشگاه احیاگر سنت استاد شاگردی خواهد بود که این سنت شکل دهنده و جان مایه هویت اصیل ما ایرانی‌ها بوده است.
بلخاری ضمن بیان لزوم توجه مردم به آثار هنری از هدف و رسالت غایی دانشگاه برای جلب نظر و توجه مردم به هنر و فرهنگ گفت: اگر آثار و هنر ما زنده مانده است به خاطر ارتباط وثیقی بوده که با جامعه و مردم داشته است.
وی ادامه داد: در ادامه تاسیس دانشگاه می‌بایست با حضور در نمایشگاه‌ها و با ایده دهکده هنرهای سنتی و گسترش شبکه‌های اجتماعی در این زمینه ارتباط با مردم حفظ شود، چرا که هدف غایی این دانشگاه احیای میراث ملی و فرهنگی همین مردم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول