اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گیلان

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

احتمال قطع اینترنت ایران بسیار ضعیف است/ آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای پاسخگویی

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به برخی اخبار مبنی قطع اینترنت ایران در راستای تحریم‌های آمریکا در آبان‌ماه، گفت: احتمال وقوع چنین کاری بسیار ضعیف است، شبکه ملی اطلاعات می‌تواند پاسخگوی خدمات اساسی مردم باشد.

احتمال قطع اینترنت ایران بسیار ضعیف است/ آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای پاسخگویی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دلیل تشکیل سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: در تاریخ هشتم آبان 1382 بنا بر تشخیص نخبگان نظامی و غیرنظامی و احساس خلأ در حوزه رصد تهدیدات در حوزه غیرنظامی برای کمک به توسعه کشور، فرمانده معظم کل قوا دستور تشکیل سازمان پدافند غیرعامل زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح را دادند.

وی پدافند غیرعامل را نوعی دفاع از مردم و زیرساخت‌ها دانست و افزود: در این نوع از دفاع از تجهیزات نظامی استفاده نمی‌شود، در پدافند غیرعامل به دنبال حفاظت و مراقبت از زیرساخت‌ها هستیم که در صورت تهدید بتوانند با کارکرد خود عمل کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور رصد و پایش تهدیدات دشمن را جزو وظایف این سازمان پدافند عنوان کرد و گفت: از ابتدای تأسیس این سازمان تاکنون تلاش‌های بسیار زیادی برای بررسی تهدیدات در حوزه غیرنظامی و برای کاهش اثر این تهدیدات بر زیرساخت‌های کشور با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی انجام‌شده است.

جلالی نقشه‌خوانی اقدامات دشمن  را از دیگر برنامه‌های سازمان برشمرد و بیان کرد: دشمن صحنه اصلی جنگ را در حوزه اقتصاد ترسیم کرده و تهدیدات را در حوزه جنگ رسانه‌ای، نفوذ و دیپلماتیک پیگیری و گمان می‌کند که در حوزه اقتصادی می‌تواند به اهداف خود دست‌ پیدا کند.

وی با اذعان به اینکه دشمنان سعی می‌کنند با استفاده از شبکه‌های مجازی در جامعه ایجاد التهاب کنند تصریح کرد: باید در حوزه‌هایی که می‌تواند مورداستفاده دشمنان قرار گیرد راهکارهایی را بسنجیم تا در صورت تحریم دچار آسیب نشویم‌، تهاجم به بازار ارز و افزایش تقاضای مردم در این حوزه‌ها یکی از اقدامات عملیات روانی دشمن است پس باید با اقدامات درست آرامشی را بر آن حاکم کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اغتشاشات اقتصادی را نقشه دشمن دانست و افزود: آمریکایی‌ها برای اغتشاشات نقشه‌های فراوانی را بررسی کردند، اما این را بدانند که ما امروز در شرایط بهتری از دفاع مقدس هستیم و مؤلفه‌های قدرت ما بسیار بهتر از دوران دفاع مقدس است و آماده‌ایم که هر تهدیدی را در نطفه خفه کنیم.

جلالی با اشاره به تأثیر دولت و مردم در ثبات بازار ارز گفت: مردم نباید در بازی دشمن قرار بگیرند و باید هوشیاری خود را بالا ببرند تا سوءاستفاده‌کنندگان اقتصادی از این وضعیت بازار بهره‌ای نبرند و دولت نیز باید به قیمت‌ها ثبات ببخشد.

وی شناسایی و خنثی‌سازی تهدیدات دشمن را از وظایف سازمان پدافند عنوان کرد و افزود: مقاومت در حوزه اقتصادی و محور قرار دادن اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و تکیه‌بر الگوی مصرف داخلی و دیپلماسی اقتصادی می‌تواند برای ما حیات‌بخش باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به انواع تهدیدات دشمنان بیان کرد: منشأ برخی تهدیدات، فناوری محور، یعنی سایبری و بیولوژیک است و رسانه‌ها نیز نقش بازدارندگی و تولید جنگ را دارند اما برخی تهدیدات، مردم محور هستند یعنی با ایجاد نارضایتی در مردم آن‌ها را علیه حکومتشان تحریک می‌کنند.

جلالی با اشاره به اینکه تهدید اقتصادی دشمن، جدید و جدی است تصریح کرد: اگر تاریخ جنگ‌های اقتصادی جهان را نگاه کنیم می‌بینیم که جنگ اقتصادی علیه ایران بی‌سابقه است و نمونه دیگری نمی‌توان همانند آن پیدا کرد و کاستی‌ها و کوتاهی‌هایی نیز در جامعه وجود دارد و کوتاهی‌های مسئولان نیز در این کاستی‌ها تاثیرگزار است اما بخش اعظمی از کمبودها به دلیل جنگ اقتصادی و روانی دشمن بوده و اکنون تمرکز همه مؤلفه‌های قدرت آمریکا در حوزه جنگ اقتصادی است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در تمام کشورهای دنیا وجود دارد افزود: معنای پدافند غیرعامل، دفاع و حفاظت از مردم در برابر تهدیدات مختلف امنیتی، طبیعی و غیرطبیعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به خبر قطع اینترنت ایران در راستای تحریم‌های آمریکا در آبان ماه گفت: احتمال وقوع چنین کاری بسیار ضعیف است اما تدابیری اندیشیده شده که فعالیت‌های ضروری کشور را حفظ خواهد کرد و شبکه ملی اطلاعات به‌اندازه‌ای آماده است که می‌تواند پاسخگوی خدمات اساسی مردم باشد.

جلالی با بیان اینکه سایبری‌تر بودن یک کشور موجب آسیب‌پذیری بیشتری در حوزه فناوری اطلاعات می‌شود افزود: ازآنجایی‌که آمریکایی‌ها نسبت به ایرانی‌ها سایبری‌تر هستند و زیرساخت‌های‌ بیشتری دارند بنابراین طبیعتاً آسیب‌پذیرتر خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه تهدید آمریکا یک تهدید ترکیبی بر بستر شبکه اجتماعی است تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد با ابزار رسانه، موبایل و اینترنت، مردم ما را علیه نظام اسلامی تحریک و سازمان‌دهی کند اما اگر اینترنت را قطع کند دست‌ خودش را کوتاه می‌کند و به همین دلیل است که می‌گوییم احتمال وقوع چنین کاری بسیار ضعیف است اما ما برای مقابله با هر تهدیدی آماده هستیم.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول