اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی مطرح کرد

روزهای سخت صنایع دارویی و مسیرهای عبور از بحران

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی گفت:‌ حجم مطالبات انباشته شده در این صنعت که به چشم انداز نا ایمن آینده گره خورده عملا صنایع دارویی ما را در رکود و انجماد فرو برده است.

روزهای سخت صنایع دارویی و مسیرهای عبور از بحران

فرامرز اختراعی، رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس گفت:‌ این روزها صنایع دارویی کشور لحظات سختی را سپری می‌کند، تاثیرات منفی بحران ارز از طرفی و تحریم‌های پیش رو که علیرغم ادعاهای مبنی بر معافیت غذا و دارو از لیست تحریم ها همه عملا به دلیل ممنوعیت های بانکی غیر قابل اجتناب است هم از طرفی در حال فشار به بازار دارویی کشور است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز حجم مطالبات انباشته شده در این صنعت که به چشم انداز نا ایمن آینده گره خورده عملا صنایع دارویی ما را در رکود و انجماد فرو برده است.

 اختراعی تشریح کرد: در این بین البته، دست اندرکاران و متولیان صنعت، سخت در تلاش‌اند تا دریچه‌های ارتباط با جهان را باز نگه داشته و شرایطی فراهم کنند تا با ایجاد مراودات بین المللی راه های کسب و کار و مبادلات بین المللی را در این حوزه کماکان باز و پویا نگاه دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی در حال برگزاری نمایشگاهی بین المللی به نام «فارماپک خاورمیانه» است که با تمرکز بر حوزه صنعتی داروسازی و با هدف معرفی تولیدات و دستاوردهای شرکت های ایرانی از یک سو و آشنایی شرکت های داخلی با فناوری روز دنیا برای نوسازی صنایع دارویی کشور از سوی دیگر برگزار می شود.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی تاکید کرد:‌ این رویداد که تاکنون با استقبال خوبی از سوی کشورهای منطقه، اروپا و افریقا روبه رو شده، می تواند فرصت خوبی برای گسترش کسب و کار شرکت های داخلی و زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی در جزیره کیش که محل برگزاری آن است فراهم آورد و در این شرایط بحران و رکود، تحرک امید بخشی در صنایع دارویی کشور ایجاد کند.

وی افزود:‌ حوزه‌های اصلی فعالیت این نمایشگاه، مواد اولیه دارویی، مواد شیمیایی، بسته بندی دارویی، تجهیزات داروسازی و دارورسانی است. یکی از اهداف مهم ما از کنار هم قرار دادن گروه‌های مختلف این بود که بتوانیم زنجیره تولید و تامین دارو در ایران را تقویت کنیم.

اختراعی گفت:‌ هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه تقویت تولید ملی است؛ تولید ایرانی با امکان دسترسی به بازارهای جدید در خاورمیانه.  شرکت های خارجی هم که در این نمایشگاه از آنها دعوت به حضور می‌شود شرکت‌هایی هستند که خدمات مربوط به نوسازی صنعت و تکنولوژی‌های نوین را برای تولید قوی‌تر و بهتر به شرکت‌های ما ارائه می‌دهند.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته بندی دارویی  با بیان اینکه  شرکت‌های ایرانی در حوزه مواد اولیه دارویی، حوزه بسته بندی و شرکت‌های پخش دارو و فعال در حوزه‌های نوین دارورسانی و شرکت های تجهیزات داروسازی و تجهیزات بسته بندی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت گفت:‌  این رویداد می‌تواند چشم‌انداز بسیار مناسبی برای توسعه کسب و کارشان در آینده برایشان ترسیم کند و در عین حال می‌تواند یک جامعه مطالعاتی خوب برایشان باشد، از این جهت که ببینند در آینده بهتر است چه رویکردی داشته باشند و در چه بازارهایی سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه افزود: ما تاکنون نمایشگاهی که به طور تخصصی متمرکز بر صنعت داروسازی باشد نداشته‌ایم، در یک نمایشگاه تخصصی آنچه که شرکت ها را به گرفتن غرفه ترغیب می کند حضور بازدیدکنندگانی است که بازار هدف آن ها را تشکیل می دهد و این موضوع در نمایشگاه فارماپک خاورمیانه به دقت مد نظر قرار گرفته است. کسانی که در این نمایشگاه غرفه می‌گیرند شرکت هایی هستند که می‌خواهند خدماتی به شرکت های داروسازی ارائه دهند و کسانی که به عنوان بازدید‌کننده شرکت می‌کنند، کسانی هستند که دارو  تولید می‌کنند.

وی یارآور شد:‌ این امر باعث می شود که در نمایشگاه فارماپک بازدیدکنندگانی با اهداف کاملاً مشترک داشته باشیم که موجب می‌شود برگزاری این نمایشگاه شکلی کاملاً هدفمند و تخصصی به خود بگیرد و اهداف غرفه داران و بازدیدکنندگان را چه در حیطه تجاری و چه در حیطه علمی و آموزشی به شکلی دقیق برآورده کند. هدف ما ایجاد رونق تجاری در صنعت داروسازی و ایجاد حلقه واسط بین تامین کنندگان خدمات داروسازی، خدمات صنعتی داروسازی، خدمات مواد اولیه، تولید مواد اولیه، تامین مواد اولیه و تامین تجهیزات داروسازی با کسانی است که محصولات نهایی را تولید می‌کنند.

رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی در ادامه، با اشاره به ظرفیت های متعدد جزیره کیش به عنوان محل برگزاری نمایشگاه گفت: علاوه بر تمامی امکانات و تسهیلاتی که در این منطقه آزاد، برای شرکت کنندگان فراهم است، آنچه که جزیره کیش را منحصر به فرد می‌کند وجود بسته های تشویقی است که برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری در ایران در نظر گرفته شده، بنابراین حضور در این نمایشگاه فرصت خوبی است برای شرکت های خارجی تا بتوانند با شرکت های ایرانی وارد مذاکره شده و به صورت شراکت کاری و تجاری در جزیره کیش سرمایه گذاری کنند و به مرور فضایی ایجاد شود که جزیره کیش بتواند تبدیل به مرکزی بین المللی برای تولید دارو و ارائه خدمات شرکت های داروسازی شود. بنابراین با وجود چنین ظرفیت هایی، جا دارد که از شرکت هایی که خدمات مشاوره تجاری و بازرگانی می‌دهند و در این حوزه‌ها فعالند دعوت کنیم تا در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی در ادامه گفت: بر اساس گستردگی وجوه مختلف این نمایشگاه، در نهایت این نیاز احساس شد که شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه باید از صنعت دارویی فراتر رود و بر همین اساس، علاوه بر حضور مسئولین و بزرگان صنعت دارویی کشور، نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی در بخش سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، وزارت امور خارجه در بخش تسهیل امور صادرات غیر نفتی ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و منطقه آزاد کیش در ترکیب این شورا حضور به هم رسانیدند که تاکنون تمامی اعضا و سازمان‌های حاضر در این شورا تعامل و همکاری گسترده ای با این نمایشگاه به عمل آوردند و این همکاری تا زمان برگزاری نمایشگاه و پس از آن ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول