اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

فارس گزارش می‌دهد

برپایی نمایشگاه موزه عبرت در مرز شلمچه

نمایشگاه موزه عبرت در مرز بین‌المللی شلمچه به منظور استفاده زائران برپا شد.

برپایی نمایشگاه موزه عبرت در مرز شلمچه

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، موزه عبرت که نشان‌دهنده ظلم‌ رژیم پهلوی است، به منظور استفاده زائران و افرادی که تا کنون موفق به دیدن این موزه نشده‌اند، در موزه شلمچه برپا شد.

این نمایشگاه با استقبال گسترده‌ای  از سویزائران اربعین، خادمان مواکب و سایر نیروهای نظامی، انتظامی، رسانه‌ای و مسئولان مستقر در مرز شلمچه روبرو شده و در طول روز بالغ بر دو هزار بازدید از این مکان صورت می‌گیرد.

در این نمایشگاه  سعی شده تا واقعیات موجود در موزه با استفاده از وسایل حقیقی آن در معرض نمایش برای عموم قرار گیرد، همچنین شبیه‌سازی اتاق‌ها و راهروها، ساخت اتاقک‌ها و سالن‌های مورد استفاده ساواک به زیبایی در این نمایشگاه تعبیه شده است.

همچنین فضاهای بیرونی نمایشگاه موزه عبرت با نصب بنر و طرح‌های سه بعدی در این مکان به معرض اجرا در آمده است که هر بیننده‌ای را در فضای موزه اصلی قرار می‌دهد.

مسئول نمایشگاه موزه عبرت در مرز بین‌المللی شلمچه در خصوص اهداف برپایی این موزه در شلمچه به خبرنگار فارس گفت: برپایی این نمایشگاه به این خاطر بود که بتوانیم برخورد رژیم پهلوی را با معترضان و انقلابیون به مردن اطلاع‌رسانی کنیم و مشکلات و مصائب کسانی را در که راه برقراری انقلاب اسلامی تلاش کردند را به معرض اجرا در آوردیم، همچنین سعی شد موزه‌ای در این خصوص احداث شود تا افرادی که نتوانستند این موزه را ببینند، این کار را صورت دهند.

عزیزاله میری ادامه داد: قطعا نظر کسانی که از این موزه بازدید می‌کنند، نسبت به رژیم شاه تغییر می‌کند و این در حالی است که در کشور حرکتی به راه افتاده که متأسفانه در صدد تطهیر شاه هستند که اگر این موزه مورد بازدید قرار گیرد و مردم ببینند که آن رژیم چه کارهای وحشیانه‌ای صورت می داد، نظر آنان نیز تغییر می‌کند.

وی تصریح کرد:  این نمایشگاه ابتدا در مهران، سال گذشته در چذابه و امسال در شلمچه برپا شده و تا پایان تردد زوار به سوی عتبات عالیات به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مسئول نمایشگاه موزه عبرت در شلمچه در خصوص ارتباط برپایی این مکان به بحث اربعین یادآور شد: ارتباط این موزه به بحث اربعین این است که هر دو در مسیر دین شکل گرفته‌اند، انقلاب اسلامی برای

برپایی یک حکومت دینی و اربعین نیز برای زنده نگاه داشتن دین و مذهب در برابر دشمنان دین شکل گرفته است.

میری خاطرنشان کرد: میزان استقبال بسیار خوب است و نظر بازدیدکنندگان نیز پس از بازدید در مورد رژیم پهلوی بسیار مورد تأمل است و پس از دیدن واقعیت به ماهیت آن رژیم پی می‌برند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این نمایشگاه تا پایان ایام اربعین در مرز بین‌المللی شلمچه برپا خواهد بود.

گزارش: علی دایلی

انتهای پیام/72013/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول