اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار 72 ساعته نمایندگان پارلمان انگلیس به «ترزا می» برای حفظ جایگاهش

جمعی از نمایندگان حزب حاکم انگلیس بعد از هشدار 72 ساعته به رهبر حزب و نخست وزیر کشور، خواستار برگزاری جلسه رای عدم اعتماد و جایگزینی وی شدند.

هشدار 72 ساعته نمایندگان پارلمان انگلیس به «ترزا می» برای حفظ جایگاهش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس امروز (یکشنبه) به «ترزا می» نخست وزیر انگلیس هشداری ۷۲ ساعته برای حفظ سمتش داده‌ و از او خواسته‌اند برای ارائه توضیحات درباره طرح برگزیت در کمیته اصلی حزب حاضر شود.

به نوشته روزنامه «ساندی میل»، جمعی از نمایندگان حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس ضمن حمله  از جهات مختلف به طرح برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نخست وزیر، گفتند از شیوه پیش‌برد مذاکرات برگزیت خسته شده‌اند.

روزنامه «ساندی تایمز» نیز گزارش داده است احتمال جایگزینی ترزا می وجود دارد. بر اساس این گزارش معلوم شده است ۴۶ نامه رای عدم اعتماد به ترزا می به کمیته قدرتمند حزب محافظه‌کار به نام «کمیته ۱۹۲۲» داده شده است.

این کمیته حزب محافظه‌کار، رقابت حزب برای رهبری آن را تحت کنترل دارد. تنها دو نامه دیگر برای حداقل ۴۸ درخواست رای عدم اعتماد به رهبر حزب لازم است و از می خواسته شده روز چهارشنبه در جلسه این کمیته حاضر شود.

یکی از وزرای کابینه دولت انگلیس به ساندی تایمز گفته است، ترزا می با عدم پذیرش اتخاذ رویکرد متفاوت در مسئله برگزیت، دولت خود را به خطر انداخته است. 

همچنین ساندی نوشته است، برخی منابع مدعی شدند بیش از صد نماینده حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس شامل برخی اعضای کابینه، حامی ترزا می نیستند.

«دیوید دیویس» وزیر سابق برگزیت انگلیس که در اعتراض به طرح ترزا می برای خروج از اتحادیه اروپا از سمتش کناره‌گیری کرده بود، در یادداشتی برای ساندی میل نوشت، نخست وزیر موافقان و مخالفان برگزیت را عصبانی کرده است. وی برگزیت را یک فرصت طلایی برای انگلیس نامید اما افزود دولت ترزا می با آن به صورت یک مشکل برخورد می‌کند. 

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج از ماه مارس سال ۲۰۱۷ آغاز و باید ماه مارس سال ۲۰۱۹ به پایان برسد اما تا کنون مقام‌های لندن و بروکسل پیشرفتی در مذاکرات نداشتند و احتمالا برگزیت بدون توافق وجود دارد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول