اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی:

بیش از یک سوم تسهیلات اشتغال روستایی خراسان رضوی به‌طرح‌ها پرداخت شد/ ایجاد ۶۸ هزار شغل جدید از ابتدای سال جاری

استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بانک‌ها مصوب و در اختیار متقاضیان طرح‌ها قرار گرفته است.

بیش از یک سوم تسهیلات اشتغال روستایی خراسان رضوی به‌طرح‌ها پرداخت شد/ ایجاد ۶۸ هزار شغل جدید از ابتدای سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان با بیان اینکه سهم اولیه استان از تسهیلات اشتغال روستایی 610 میلیارد تومان است؛ گفت: رقم مصوب و پرداخت شده از سوی بانک‌ها به‌این طرح‌ها تاکنون بیش از یک سوم این تسهیلات است که به 2 هزار و 800 طرح اختصاص یافته است.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: این تسهیلات ظرفیت خوبی برای توسعه و اشتغال روستایی ایجاد کرده، امید است روند پرداخت این تسهیلات با ارتقای طرح‌های ارائه شده و اقتصادی بودن آنها سرعت بیشتری یابد.

وی تصریح کرد: در این میان ضرورت جدی، ارائه طرح‌های اقتصادی به‌تناسب شرایط هر منطقه و ظرفیت‌های آن به‌ویژه در حوزه تکمیل چرخه و فرآیند تولیدات این روستاها است.

 رشیدیان افزود: در این پرداختی‌ها، روند افزایش سهم تسهیلاتی بخش کشاورزی از شرایط خوبی برخوردار بوده و امید است این روند ارتقا و تداوم یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه در حوزه اشتغال فراگیر هم تاکنون 63 میلیارد تومان از این محل برای 64 طرح اقتصادی پرداخت شده است؛ اظهار کرد: این روند خیلی مطلوب نیست، باید موانع و مسائل این مسیر مرتفع شده و کار از شرایط مناسبی برخوردار شود.

وی با اشاره به‌موضوع کمک‌های فنی و اعتباری؛ گفت: باید این کمک‌ها سریع‌تر عملیاتی شود تا ظرفیت جدب تسهیلات اشتغال فراگیر هم فراهم‌تر شده و فعالان اقتصادی بتوانند از تسهیلات ارزان‌تر با شرایط بهتری بهره‌مند شدند.

رشیدیان با بیان اینکه تاکنون در حوزه اشتغال با وجود اینکه همه مباحث و تکانه‌های اقتصادی و مشکلات ایجاد شده بر اساس گزارش شورای اشتغال شرایط استان وضعیت نسبتا خوبی دارد و از ابتدای سال تاکنون 68 هزار اشتغال در سامانه ثبت شده که خود بیانگر ظرفیت خوب استان در بخش‌های مختلف برای توسعه تولید و ایجاد اشتغال است.

استاندار خراسان رضوی حجم صادرات امسال استان تاکنون را یک میلیارد و 116 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به‌سال قبل در همین زمان رشد 33 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه واردات استان هم با وجود همه مباحث و القائات رشد دارد؛ عنوان کرد: در این مدت 144 هزار تن کالا به‌ارزش 176 میلیون دلار به‌استان وارد شده که رشد هفت درصدی دارد.

رشیدیان اظهار کرد: امید است با همت همه بخش‌ها و دستگاه‌ها به‌ویژه بخش خصوصی و همت مردم این روند در استان ادامه یابد و به‌اهداف برنامه‌ریزی شده سال دوم برنامه ششم دست یابیم.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول