اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خوزستان

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور

اصلاح شبکه آب غدیر و ورود آن به مدار/ استقرار 3 آزمایشگاه سیار در مرزهای غربی

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور از اصلاح خط غدیر و ورود مجدد آن به مدار تأمین آب مرزهای استان خوزستان خبر داد.

اصلاح شبکه آب غدیر و ورود آن به مدار/ استقرار 3 آزمایشگاه سیار در مرزهای غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، جواد خادمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  آن چیزی که وزارت نیرو طی سال‌های گذشته در مرزهای کشور انجام داده است شامل دو بخش می شود، بخش نخست خدمات پایدار و مداوم است که خط انتقال آب به مرزهای غربی کشور و روشنایی پارگینگ ها و معابر منتهی به مرزها می‌شود و بخش دوم خدمات فصلی و خاص ایام اربعین در مرزهای غربی کشور است که حدود ۸۵ دستگاه تانکر انتقال آب سیار از همه حوزه شرکت‌های فاضلاب شهری و روستایی مستقر شده است.

وی ضمن اعلام تولید ۱۵۰ هزار لیوان آب آشامیدنی ۲۵۰ سی‌سی در هر روز برای مرزهای مهران، چذابه و شلمچه، ادامه داد: همچنین در سه مرز مهران، چذابه  و شلمچه سه دستگاه آزمایشگاه سیار بهداشت آب مستقر شده و حدود ۴۰۰ تن از همکاران ما در حال خدمت به زائران اربعین حسینی هستند.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این موضوع که در مرز شلمچه بالغ بر ۴۵۰۰ متر مکعب آب تأمین می‌شود، تصریح کرد: این مقدار در پایانه مرزی شلمچه ۱۵۰۰ متر مکعب است و در ایام اوج  تردد زائران در شلمچه به ۷۵۰۰ و چذابه به ۱۸۰۰ متر مکعب نیز می‌رسد.

خادمی در خصوص مشکلات ایجاد شده در راه انتقال آب از طریق طرح غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر، یادآور شد: مشکلی که در خط غدیر ایجاد شده بود، به سبب ازدحام جمعیتی بود که در مرز ایجاد شده بود و به این معضل به‌خاطر دپی پایین در مرز چذابه نیز صورت گرفته بود که آب ارسالی برای هموطنان در شهرهای آبادان و خرمشهر را دچار اختلال کرده بود.

وی تأکید کرد: این آب که از شوش تأمین می‌شود و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است، در حال حاضر خط آن شستشو شده و وارد مدار شده است و مشکلی برای تامین آب از مرزهای استان خوزستان تا کربلا و از کربلا تا منازل زائران در ایران وجود ندارد.

جانشین قرارگاه اربعین شرکت آب و فاضلاب کشور با تأکید بر عزم این شرکت در ایجاد خدمات پایدار و بحث ایجاد فاضلاب بهداشتی در مرزهای غربی کشور، بیان کرد: در سال جاری همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان شبکه فاضلاب چذابه را راه‌اندازی کردند، همچنین ۲/۵ میلیارد تومان شبکه فاضلاب مواکب را به انجام رساندند و تاکنون بالغ بر ۱/۵ میلیارد نیز برای تقویت آب چذابه و رفع شکستگی‌های موجود در مسیر هزینه شده است.

خادمی خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نیرو خدمات پایدار تاکید دارند، همچنین برنامه ما در دراز مدت برای ایجاد این خدمات در مرزهاست و پس از جانمایی مواکب در شلمچه نیز بحث آب‌رسانی فاضلاب این منطقه نیز آغاز و یک شبکه بهداشتی و اصولی در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/۷۲۰۱۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول